معرفی بهترین افزونه های وردپرس، پلاگین های 2023

بهترین افزونه های وردپرس

وردپرس بهترین و کاربردی‌ترین سیستم CMS منبع باز است که در حال حاضر ارائه شده است که روی هاست لینوکس قابل اجرا است و برای نصب وردپرس به خرید هاست لینوکس دارید. اگر حداقل یک بار وردپرس را نصب یا استفاده کرده باشید، حتما متوجه شده‌اید که این برای سیستم، هزاران قالب یا تم و همچنین افزونه طراحی و ارائه شده دارد. این افزونه‌ها قابلیت‌های مختلف و کاربردهای گوناگونی را ارائه می‌دهند که طراحان برای بهبود جنبه‌های گوناگون وب سایت‌ها از بهترین افزونه های وردپرس ، استفاده می‌کنند.

تخمین زده شده که امروزه بیش از شصت هزار افزونه رایگان وردپرس وجود دارد که طراحان بی‌شماری از آن استفاده می‌کنند. در این مقاله قصد داریم تا با بهترین افزونه های وردپرس در سال 2023 آشنا شویم و ببینیم که کاربرد هر کدام از این پلاگین‌ها چیست.

معرفی بهترین افزونه های وردپرس

افزونه وردپرس چیست؟

افزونه یا پلاگین وردپرس نرم افزاری است که بدون تغییر در محیط اولیه نرم افزار وب سایت، عملکردهای جدیدی را به وب سایت اضافه می‌کند. تغییرات ایجاد شده توسط افزونه‌ها می‌تواند کوچک یا بزرگ باشد. به عنوان مثال، پلاگین‌های خاصی می‌توانند در وب سایت شما تمام ویژگی‌های و امکانات مورد نیاز برای یک فروشگاه اینترنتی کامل را به وجود آورند و باید برای گرفتن بهترین نتیجه از بهترین افزونه های وردپرس استفاده نمود.

البته باید گفت که همه تغییراتی که این افزونه ها ایجاد می کنند روی دیتابیس و در پنل مدیریت هاست (دایرکت ادمین ، سی پنل و … ) اتفاق می افتد پس همواره توصیه می شود قبل از ایجاد کوچکترین تغییرات همیشه اقدام به تهیه نسخه پشتیبان از دیتابیس کنید تا نیاز شما به تعمیر دیتابیس به حداقل برسد البته برای تهیه فول بک آپ از سی پنل هاست نیز می توانید استفاده کنید.

قبل از انتخاب افزونه‌های وردپرسی چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

افزونه‌هایی که برای بهبود عملکرد وردپرس مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید دارای این خصوصیات زیر باشند:

  • کارکرد طراح و مدیر وب سایت را بهبود دهند.
  • سرعت سایت را افزایش دهند.
  • به تجزیه و تحلیل داده‌ها و عملکرد وب سایت کمک کنند.
  • امنیت را در بالاترین سطح ممکن برای وب سایت‌ها فراهم کنند.
  • به فرآیند پشتیبان‌گیری کمک کنند.
  • گزینه‌هایی برای بهبود سئو سایت و بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو را به صورت خودکار انجام دهند.
  • اطلاعات مورد نیاز مدیر سایت را جمع آوری کنند.
  • برای طراحی وبلاگ برای وب سایت، کمک نمایند.
  • وظایف مدیر سایت را مدیریت کنند.

یوآست از بهترین افزونه های وردپرس برای بهینه سازی سئو سایت

Yoast بهترین افزونه وردپرس برای سئو

یکی از بهترین افزونه های وردپرس و محبوب‌ترین افزونه‌های SEO، Yoast SEO است که مجموعه‌ای عالی از ابزارها را به کاربر ارائه می‌دهد و کمک می‌کند موقعیت وب سایت در موتورهای جستجو، بهبود یابد. این افزونه پرکاربرد، به شما این امکان را می‌دهد نقشه سایت XML و داده‌های OpenGraph را به سایت اضافه کنید و همچنین به شما کمک می‌کند تا پست‌ها یا صفحات خود را از لحاظ سئو، بهبود دهید. علاوه بر این، Yoast امتیاز SEO را به کاربر ارائه می‌دهد که این مورد برای بهبود دیده شدن وب سایت بسیار مفید است.

چه از حساب وردپرس خود به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) برای مستندسازی و انتشار محتوا استفاده کنید، چه از آن برای پیشبرد یک کسب و کار یا رشد یک فروشگاه آنلاین استفاده کنید، رتبه‌بندی SEO در اولویت قرار دارد و برای دستیابی بهترین نتیجه یاید از بهترین افزونه های وردپرس در هز زمینه استفاده کرد. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های برجسته این پلاگین، عبارت است از:

  • ابزار تجزیه و تحلیل صفحات وب و کل وب سایت
  • مولد نقشه سایت XML
  • ارائه امتیاز سئو
  • تنظیمات RSS
  • تنظیمات وارد کردن و ارائه محتوا

UpdraftPlus و پشتیبان‌گیری از وب سایت‌های وردپرسی

همه وب سایت‌ها در اینترنت، در برابر از دست دادن داده‌ها و تهدیدات امنیتی آسیب‌پذیر هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که از دست دادن داده‌ها و خرابی سایت‌ها، سالانه 1.7 تریلیون دلار برای اقتصاد جهانی هزینه دارد. راه حل در این موارد استفاده از بهترین افزونه های وردپرس در زمینه بکاپ‌گیری است. این موارد همیشه در کمین وب سایت‌های گوناگون است:

آپ درفت پلاس از بهترین افزونه های وردپرس برای تهیه نسخه پشتیبان

  • وب سایت ممکن است هک شود و هکرها ممکن است داده‌های سایت و کاربران را از بین ببرند.
  • ارائه دهنده هاست ممکن است باعث از دست رفتن داده‌ها شود.
  • هاست در صورت بروز مشکل و یا اتمام قرارداد، این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که حساب شما را فسخ کرده و تمام داده‌ها را حذف کند.

بهترین راه برای محافظت از داده‌ها در برابر این تهدیدات این است که به طور منظم از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. وردپرس به خودی خود راه حل داخلی پشتیبان‌گیری خاصی ندارد. با این حال، چندین پلاگین پشتیبان وردپرس با کارکرد خوب وجود دارد که به شما امکان می‌دهد به طور خودکار از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه و بازیابی کنید که یکی از بهترین افزونه های وردپرس در این مورد افزونه UpdraftPlus می باشد.

همانطور که گفته شد یکی از بهترین افزونه های وردپرس در زمینه تهیه پشتیبان، UpdraftPlus است. این پلاگین، به شما امکان می‌دهد تا برنامه‌های پشتیبان‌گیری را به صورت خودکار تنظیم کنید همچنین امکان تهیه نسخه پشتیبان از دیتابیس را برای شما فراهم کرده است. این ابزار، همچنین به شما کمک می‌کند تا در صورت بروز اتفاق ناگوار برای اطلاعات و یا خود وب سایت آن‌ها را بازیابی کنید.

ورد فنس از بهترین افزونه های وردپرس برای تامین امنیت سایت

تامین امنیت با پلاگین WordFence

امنیت یک نگرانی اصلی برای صاحبان وب سایت‌های تجارت الکترونیکی است که بر روی پلتفرم وردپرس اجرا می‌شوند. وردپرس با ماهیت منبع باز خود به شدت مورد هدف مجرمان سایبری، ربات‌ها و هکرهایی است که به دنبال نفوذ، آلوده کردن و کنترل وب سایت‌ها هستند. برای محافظت از وب سایت‌ها در برابر حملات سایبری احتمالی، باید یک افزونه امنیتی امن مانند WordFence نصب کنید که یکی از بهترین افزونه های وردپرس برای امنیت سایت شما می باشد.

ویژگی‌های کلیدی WordFence

چرا نصب این پلاگین، بر روی وردپرس به افزایش امنیت منجر می‌شود؟ در ادامه این موضوع را بررسی می‌کنیم:

فایروال وردپرسی قوی:

این افزونه دارای یک فایروال وب است که هر گونه ترافیک مخرب را کشف و مسدود می‌کند. WordFence همچنین دارای یک اسکنر بدافزار یکپارچه است که کدهای مخرب و درخواست‌های محتوا را مسدود می‌کند. این ابزار با محدود کردن تلاش‌های ورود به سیستم، اعمال رمزهای عبور قوی و سایر پروتکل‌های امنیتی ثبت‌نام، از وب‌سایت در برابر حملات brute force دفاع می‌کند.

اسکنر امنیتی وردپرس:

یک اسکنر وردپرس از WordFence فایل‌های اصلی وب‌سایت، پلاگین‌ها و تم‌ها را برای بدافزار، هرزنامه، تزریق کد و URLهای مخرب اسکن می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های عالی این افزونه امنیتی که یکی از بهترین افزونه های وردپرس در زمینه امنیت است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کاربر می‌تواند به سرعت شبکه‌های مخرب و فعالیت‌های رباتی را با اهداف مشکوک مسدود کند.
  • صاحبان فروشگاه‌های آنلاین، می‌توانند بازدیدهای مشتری و تلاش‌های هک را به صورت زنده، نظارت کنند. WordFence جزئیات خاصی از جمله مبدا ترافیک، آدرس IP و زمان جغرافیایی را ارائه ‌دهند.
  • نشت رمز عبور احتمالاً منبع اصلی حملات سایبری موفق است. احراز هویت چند مرحله‌ای، از جمله اقدامات حفاظتی پیشرفته این پلاگین است. احراز هویت دو مرحله‌ای، به طور دائم حملات brute force را مسدود می‌کند.
  • WordFence از تأیید کد منبع برای کمک به وب‌سایت‌ها برای بازیابی از هک استفاده می‌کند.
  • با WordFence، می‌توانید به طور دائم آی‌پی کشورهایی را که درگیر فعالیت های مخرب هستند مسدود کنید.

افزونه صفحه‌ساز Elementor

Elementor یکی از بهترین افزونه های وردپرس برای ساخت صفحات وب است.  وقتی سایت را با استفاده از این پلاگین طراحی می‌کنید، دقیقاً همان چیزی را می‌بینید که بازدیدکنندگان از سایت خواهند دید. با استفاده از این ابزار، هیچ ابهامی در مورد ظاهر صفحه پس از انتشار آن وجود ندارد. شما می‌توانید ابزارهای مختلف طراحی مانند دکمه‌ها، فرم‌ها یا تصاویر را فقط با کشیدن و رها کردن در صفحه قرار دهید. این کار بدون کد انجام می‌شود. Elementor از بهترین افزونه های وردپرس است که به شما کمک می‌کند بدون نیاز به یادگیری کد یا استخدام یک توسعه‌دهنده، سایت وردپرسی را به همان شکلی که می‌خواهید بسازید.

المنتور از بهترین افزونه های وردپرس برای طراحی صفحات سایت

Elementor که در سال 2016 راه اندازی شد و به عنوان یکی از بهترین افزونه های وردپرس، به سرعت در نمودارها رشد کرد و اکنون پایگاه کاربران گسترده‌ای دارد به طوری که خود را همواره بدل به یکی از افزونه های ضروری وردپرس کرده است . Elementor به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به دانستن کد، استایل، چیدمان و عناصر طراحی پیشرفته را به محتوای وردپرس اضافه کنید. در نسخه جدید Elementor Pro، حتی می‌توانید تمام قالب وب سایت را بدون نیاز به دانش کدنویسی صفحات وب، طراحی کنید.

آنالیتیفای از بهترین افزونه های وردپرس برای آنالیز سایت

افزونه Google Analytics – Analytify

Analytify از بهترین افزونه های وردپرس و نوعی داشبورد تجزیه و تحلیل گوگل برای وردپرس است. اگر قصد افزایش بازدید و بالا بردن کارایی و عملکرد سایتی را دارید، می‌توانید مطمئن باشید افزونه Analytify این کارها را برای شما انجام می‌دهد. این افزونه ویژگی‌ها و کاربردهای گوناگونی از جمله ردیابی بازدیدهای کاربر، تحلیل محبوبیت سایت، اطلاعاتی در مورد بازدیدکنندگان و تجزیه و تحلیل قدرتمند را ارائه می‌دهد.

افزونه داشبورد گوگل آنالیتیکس برای وردپرس توسط Analytify، وب سایت شما را به گوگل آنالیتیکس متصل می‌کند و یک داشبورد مفید در سایت ایجاد می‌کند. این افزونه از ابزارهای عالی برای ایجاد تفاوت و برتری وب سایتی خاص بر رقبا به شمار می‌رود.

راکت از بهترین افزونه های وردپرس برای افزایش سرعت سایت و پاک کردن کش

WP Rocket

اگر می‌خواهید وب سایت را سریع‌تر از همیشه بارگذاری کنید، WP Rocket یکی از قدرتمندترین و ارزشمندترین و جز بهترین افزونه های وردپرس برای افزایش سرعت سایت در سراسر جهان وردپرس است. در اصل، WP Rocket یک افزونه کش کامل است که می‌تواند کارکرد وب سایت را به طور قابل توجهی سریع‌تر از قبل کند. کاربر برای استفاده از این افزونه، به هیچ مهارت کدنویسی نیاز ندارد. با چند کلیک می‌توان سرعت بارگذاری وب سایتی خاص را میزان قابل توجهی افزایش داد.

بحث سرعت سایت چنان اهمیت دارد که می توان گفت کندی سرعت سایت باعث کاهش رنکینگ گوگل می شود ، پس توجه به آن بسیار مهم و ضروری است

جت پک از بهترین افزونه های وردپرس برای افزایش سرعت سایت

Jetpack

افزونه وردپرس Jetpack یکی از بهترین افزونه های وردپرس است که در زمینه ارتباط وب سایت‌ها با رسانه‌های اجتماعی، کار می‌کند. Jetpack دارای عناصری است که به کاربر امکان می‌دهد دکمه‌های اشتراک‌گذاری رسانه‌های اجتماعی را به وب سایت خود اضافه کند. این افزونه که یکی از بهترین افزونه های وردپرس به شمار می‌رود دارای فرم‌های اشتراک تماس و ایمیل و خدمات CDN (شبکه تحویل محتوا) است.

لایو چت از بهترین افزونه های وردپرس برای درج کامنت

LiveChat

LiveChat افزونه ای است که به کاربر امکان می‌دهد امکاناتی مربوط به چت زنده را به وب سایت خود اضافه کند. استفاده از این ابزار که یکی از بهترین افزونه های وردپرس است بسیار آسان است و راهی عالی برای ارائه پشتیبانی به مشتریان به شمار می‌رود. این افزونه حتی با یک اپلیکیشن موبایل همراه است تا بتوانید برای حمایت از مشتریان خود، همیشه و در هر زمان در دسترس باشید.

سوپر کش از بهترین افزونه های وردپرس برای پاک کردن کش

WP Super Cache

این افزونه یکی از بهترین افزونه های وردپرس است و می‌تواند حافظه پنهان اسناد وب موقتی مانند صفحات HTML، فایل های CSS و تصاویر وب سایت را در مرورگر وب بازدیدکنندگان اخیر ذخیره کند.

این ابزار با افزایش سرعت بارگذاری سرور، به بهبود تجربه کاربری بازدیدکنندگانی که دوباره برای بازدید از وب سایتی خاص به آن بازگشته‌اند، کمک می‌کند. با بهبود سرعت سایت و تجربه کاربری، سئو سایت نیز بهبود می‌یابد.

WP Super Cache  یک افزونه وردپرس است که سرعت کار توسط کاربر با سایت را افزایش می‌دهد. این افزونه، فایل‌های HTML ایستا را برای وب سایت وردپرسی تولید می‌کند و آنها را به 99 درصد از بازدیدکنندگان وب سایت ارائه می‌دهد. این پلاگین به دلیل تنظیمات آسان برای استفاده رایگان، بیش از 2 میلیون نصب فعال دارد.

شرت پیکسل از بهترین افزونه های وردپرس برای بهینه سازی تصاویر

بهینه‌ساز تصویر ShortPixel

این پلاگین، یکی از بهترین افزونه های وردپرس در زمینه بهینه‌سازی تصاویر در وب سایت است. وب سایت‌های کند، در دنیای اینترنت امروزی جایی برای ظهور و رشد پیدا نمی‌کنند.

یکی از عوامل کلیدی در کند شدن وب سایت‌ها، استفاده از تصاویر بهینه نشده است.  ShortPixel  یک افزونه سبک و جمع و جور برای تنظیم و بهینه‌سازی تصویر برای وب سایت وردپرسی است. این افزونه، عملکرد وب سایت و  SEO آن را با کاهش اندازه تصویرتا 85٪  و بدون از دست دادن کیفیت تصویر بهبود می‌بخشد. با چند مورد از تنظیمات ساده، ShortPixel می‌تواند تمام تصاویر گذشته و اسناد PDF شما را با یک کلیک فشرده کند. همچنین این افزونه، همزمان با آپلود تصاویر در پس‌زمینه، تصاویر وب سایت را به‌طور خودکار بهینه می‌کند.

کاربر می‌تواند از ShortPixel برای بهینه سازی 100 تصویر در ماه به صورت رایگان استفاده کند. اگر نیاز به فشرده‌سازی تصاویر بیشتری دارید، ShortPixel برنامه‌های ماهانه و کلی با تخفیف ویژه هم ارائه می‌کند.

ووکامرس از بهترین افزونه های وردپرس برای ساخت فروشگاه

WooCommerce

WooCommerce  یک ابزار تجارت الکترونیک منبع باز و کاملاً قابل تنظیم برای استفاده از وب سایت‌ها ارائه می‌کند می توان گفت که از بهترین افزونه های وردپرس برای این موضوع می باشد که در صورت تهیه هاست مناسب برای استفاده از ووکامرس می تواند به شما بسیار کمک کند. این افزونه، وب سایت‌های وردپرسی را به یک فروشگاه آنلاین با همه چیزهایی که نیاز دارید تبدیل می‌کند. برخی از امکانات این پلاگین عبارت است از:

  • ایجاد لیست محصولات فیزیکی و دیجیتالی
  • ایجاد حساب مشتری و پرداخت مهمان
  • مدیریت موجودی و سفارش

WooCommerce همچنین تم‌ها و برنامه‌های افزودنی به وب سایت‌های فروشگاهی را ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند فروشگاه خود را سفارشی کنید و سطح آن را ارتقا دهید، برای مشاهده چک لیست امکانات سایت های فروشگاهی به مرواهاست مراجعه نمایید.

انتخاب بهترین افزونه های وردپرس

سخن آخر

در این مقاله درباره گروهی از بهترین افزونه‌های وردپرس که می‌تواند امکانات اضافی بسیار متنوعی را در اختیار طراحان و مدیران وب سایت‌ها قرار دهد آشنا شدیم. سعی کنید تا از پلاگین‌های معتبر و امن، به جای افزونه‌های کرک شده استفاده کنید و قبل از دانلود هر کدام، از نظرات دیگر کاربران نیز استفاده کنید. همچنین به عنوان یک طراح، ضمن استفاده از بهترین افزونه های وردپرس از شلوغ کردن بیش از حد محیط وردپرس نیز دوری کنید تا دچار مشکلات امنیتی و سرعت لود نشوید.

سوالات متداول

 

افزونه وردپرس چیست؟

افزونه و یا پلاگین، ابزارهایی هستند که بر روی محیط وردپس اصلی شما نصب شده و امکاناتی گسترده‌تر از وردپرس را به کاربر و طراح سایت در زمینه‌های گوناگون، ارائه می‌دهند.

بهترین افزونه های وردپرس کدام‌اند؟

پلاگین‌های بسیار متنوع برای وردپرس وجود دارد. بهترین افزونه های وردپرس به کاربرد و نیز بودجه کاربر در این زمینه بستگی دارد. برخی از مهم‌ترین و بهترین افزونه‌های وردپرسی، افزونه پشتیبان‌گیری updraftplus، افزونه وردپرس Wordfence در زمینه فعالیت‌های امنیتی، افزونه Yoast SEO برای بهبود سئو و بازدید از سایت، افزونه WP Rocket برای افزایش سرعت سایت، افزونه صفحه ساز elementor و افزونه WooCommerce برای ایجاد فروشگاه آنلاین است.

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

8 اردیبهشت 1403

در 15:34

فرق هاست وردپرس و لینوکس چیست؟ اگر شما هم به تازگی برای تاسیس وب سایت خود نیاز به بهترین میزبان یا هاست داشته باشید، حتما بین دو راهی انتخاب این دو مورد ماند...

5 اردیبهشت 1403

در 14:54

امکانات سایت های فروشگاهی آن هم به صورت تمام و کمال، امروزه که استفاده از این وب سایت‌ها برای تجارت الکترونیک رایج شده‌اند، بسیار با اهمیت هستند. به همین دلی...

5 اردیبهشت 1403

در 12:00

microsoft sql server چیست؟ در دنیای امروز، داده‌ها به عنوان ارزشمندترین دارایی هر سازمان شناخته می‌شوند. مدیریت و تحلیل این حجم عظیم از اطلاعات نیازمند ابزار...

23 اسفند 1402

در 22:42

کیورد استافینگ یکی از روش‌های سئو کلاه ‌سیاه به شمار می‌رود. این اصطلاح از دو واژه Keyword به معنای کلمه کلیدی و Stuffing به معنای پرکردن تشکیل شده است. به‌ع...

23 اسفند 1402

در 20:27

ضرورت بکاپ گرفتن از هاست و نگهداشتن یک نسخه به‌روز از وب‌سایت، بیشتر از پیش اهمیت دارد. زیرا سایت‌ها ممکن است به دلایل مختلفی مورد حمله قرار گیرند، مانند هک‌...

23 اسفند 1402

در 18:54

Rich snippets چیست؟ گاهی به‌کرات متخصصین سئوی کهنه‌کار از این واژه استفاده می‌کنند. اخیراً، گوگل با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر، توانایی نمایش اطلاعات...

7 دیدگاه دربارهٔ «معرفی بهترین افزونه های وردپرس، پلاگین های 2023»

  1. بازتاب: آموزش امنیت وردپرس و بالا بردن امنیت سایت وردپرسی - وبلاگ مروا هاست

  2. بازتاب: wordpress وردپرس چیست؟ همه چیز درباره وردپرس - وبلاگ مروا هاست

  3. بازتاب: پایگاه داده یا دیتابیس (database) چیست و چه کاربردی دارد؟ - وبلاگ مروا هاست

  4. بازتاب: آموزش کامل تهیه نسخه پشتیبان از پایگاه داده | 9 مرحله برای تهیه نسخه پشتیبان به صورت قدم به قدم - وبلاگ مروا هاست

  5. بازتاب: بهترین هاست ووکامرس (woocommerce) و فروشگاه اینترنتی چیست؟ - وبلاگ مروا هاست

  6. بازتاب: هاست لینوکس چیست ؟ 4 مزایای هاست لینوکس - وبلاگ مروا هاست

  7. بازتاب: 5 روش افزایش سرعت وب سایت(قسمت اول) - وبلاگ مروا هاست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.