بهترین هاست ووکامرس (woocommerce) و فروشگاه اینترنتی چیست؟

بهترین هاست ووکامرس

اگر قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی با woocommerce را دارید، انتخاب بهترین هاست ووکامرس یکی از مهمترین تصمیماتی است که برای تجارت الکترونیک خود خواهید گرفت. زیرا تاثیر مستقیمی بر موفقیت یا شکست کسب و کارتان دارد. از طرفی، میدانیم که اولین قدم برای ایجاد فروشگاه اینترنتی خرید بهترین هاست ووکامرس و انتخاب و خرید دامنه مناسب است.

اکثر افراد مبتدی برای شروع فعالیت خود از هاست اشتراکی معمولی استفاده می کنند که برای شروع انتخاب خوب و مقرون به صرفه ای است، اما هاست اشتراکی معمولی یا خرید هاست وردپرسی همیشه انتخاب خوبی برای فروشگاه ووکامرسی نیست! برای آشنایی بیشتر با انواع سایت پیشنهاد میکنیم مقاله “تفاوت هاست ابری با هاست معمولی | بررسی ۲ ویژگی هاست ابری” مطالعه نمایید

شما برای راه اندازی فروشگاه به منابع و امکانات بیشتری نسبت به سایت های دیگر نیاز خواهید داشت که تنها در بهترین هاست ووکامرس می توان آنها را یافت. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم خصوصیات بهترین هاست ووکامرس را به شما معرفی کنیم تا بتوانید بهترین ها را برای تجارت خود انتخاب کنید.

هاست ووکامرس چیست؟

هاست ووکامرس چیست؟

ووکامرس یکی از بهترین افزونه های وردپرس و فروشگاه ساز مخصوص سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. اکثر کسب و کارهای آنلاین مبتنی بر وردپرس از این افزونه استفاده می کنند. در نتیجه، اگر قصد دارید با وردپرس یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید، ووکامرس بهترین گزینه ای است که می توانید انتخاب کنید و یک فروشگاه ووکامرسی بسازید.

هاست ووکامرس نیز با هدف ارائه پشتیبانی و خدمات و امکانات مخصوص ووکامرس ارائه می شود. یک هاست ووکامرس شامل خدماتی مانند دسترسی شبانه روزی به پشتیبانی فنی با تجربه و متخصص در حوزه ووکامرس می باشد. حتی اگر فروشگاه ووکامرسی شما دارای طراحی سایت بسیار زیبا و حرفه ای باشد و پیکربندی کاملی هم داشته باشد، باز هم امکان دارد مشکلات زیادی در سایت شما پیش بیاید.

بنابراین، برای جلوگیری از مشکلات احتمالی و رفع سریع آنها نیاز است تا بهترین هاست ووکامرس را برای فروشگاه خود انتخاب نمایید. قابل توجه است یک هاست ووکامرس امکانات بیشتری نسبت به هاست معمولی خواهد داشت که مانع از بروز مشکلات مربوط به ووکامرس می شود. همچنین همانطور که از نام آن مشخص است، برای ووکامرس بهینه سازی شده و می تواند امکانات و ابزارهای ویژه تری را در اختیارتان قرار دهد که نه تنها برای کسب و کار شما مفید است، بلکه تجربه کاربری را هم بهبود می بخشد.

چه تفاوتی بین هاست ووکامرس و هاست وردپرس معمولی وجود دارد؟

از نظر فنی می توان یک فروشگاه ووکامرسی را بر تمام هاست هایی که از وردپرس پشتیبانی می کنند، راه اندازی کرد. به همین دلیل از نظر ملزومات پایه سرور، تفاوت چندانی بین هاست ووکامرس و هاست وردپرس معمولی سرور وجود ندارد. با این حال، در هاست ووکامرس تنظیمات و امکانات ویژه ای وجود دارد که مخصوص بهینه سازی و رفع نیازهای فروشگاه هایی است که با ووکامرس ساخته شده اند تا عملکرد بهتری داشته باشند.

خصوصیات بهترین هاست ووکامرس

یک هاست ووکامرس خوب شامل تمامی امکانات هاست وردپرس معمولی همراه با ابزارهای لازم برای بهینه سازی ووکامرس و امکانات ویژه ای برای رفع نیازهای یک فروشگاه اینترنتی است که در ادامه به آنها اشاره شده است:

پیشنهاد میکنیم برای شناخت بهتر انواع هاست مقاله “تفاوت هاست ابری با هاست معمولی | بررسی ۲ ویژگی هاست ابری” مطالعه نمایید

بهینه سازی کش سرور

یکی از ویژگی های اصلی و قابل توجه هاست ووکامرس ، سیستم کش (CASH) قوی است. کش سرور سرعت و عملکرد سایت را برای ذخیره سازی صفحات سایت را بهبود بخشیده و بار روی سرور را کاهش می دهد. همچنین با بهینه سازی کش سرور، کاربران نیز تجربه کاربری بهتری خواهند داشت.
سیستم کش برای هر سایت فروشگاهی یک مزیت عالی است که هر هاست ووکامرس و هاست وردپرس این ویژگی را ارائه می دهد.

گرچه کش کردن صفحات سایت مزایای زیادی دارد، اما در رابطه با فروشگاه ووکامرس نیاز به بهینه سازی دارد و نباید بر روی کل سایت اعمال شود. زیرا ممکن است باعث ایجاد اختلال در بخش هایی مانند سبد خرید، حساب کاربری من و صفحات پرداخت شود. بهترین هاست ووکامرس برای راه اندازی فروشگاه آنلاین هاستی است که سیستم کش بهینه ای داشته باشد.

بهینه سازی پایگاه داده

بهینه سازی پایگاه داده

یکی دیگر از ویژگی هایی که در انتخاب بهترین هاست ووکامرس باید در نظر گرفته شود، امکان بهینه سازی پایگاه داده است. وردپرس محتوای خود را در پایگاه داده ذخیره می کند و با توجه به اینکه ووکامرس هم روی وردپرس اجرا می شود، بنابراین، بیشتر محتوای فروشگاه شما نیز در یک پایگاه داده ذخیره خواهد شد که شامل کلیه داده های محصول شما می باشد.

برخی از این داده ها عبارتند از : قیمت محصولات، توضیحات محصول، موجودی، وضعیت، متغیرها، جزئیات مشتریان و اطلاعات مربوط به خرید آنها، تاریخ و جزئیات سفارشات و …

ذخیره سازی داده های ووکامرس باعث می شود تا پایگاه داده فروشگاه شما نسبت به یک سایت وردپرس معمولی، پایگاه داده فشرده تر و حجیم تری داشته باشد. در نتیجه کش کردن بسیاری از صفحات فروشگاه شما تاثیری بر افزایش سرعت سایت نخواهد داشت. علاوه بر اینها، افزایش حجم داده های ذخیره شده باعث می شوند تا ظرفیت پذیرش کاربر کاهش یافته و استرس زیادی را بر منابع و سرور شما وارد نماید.

همانطور که قبلتر نیز گفته شد، کش کردن برای بسیاری از صفحات مهم و کلیدی فروشگاه شما مفید نیست و از طرفی درخواست اطلاعات مداوم از پایگاه داده استرس زیادی را بر منابع هاست و سرور شما وارد می کند.

نکته: درنظر داشته باشید اگر به دنبال بهترین هاست ووکامرس هستید، باید این موضوع را در نظر بگیرید تا هاستی را انتخاب کنید که بتواند درخواست اطلاعات از پایگاه داده سایت شما را هم بهینه سازد. در غیر اینصورت سایت شما تحت فشار درخواست اطلاعات زیاد از پایگاه داده قرار می گیرد و این موضوع به ویژه زمانی که ترافیک سایت شما بالا باشد و محصولات زیادی داشته باشید، باعث می شود سایت بسیار کند شده و یا از دسترس خارج شود.

فراموش نکنید که در یک سایت فروشگاهی اکثر کاربران از قسمت جستجو برای پیدا کردن محصولات خود استفاده می کنند که هر بار جستجو مستلزم ارتباط با پایگاه داده است.

قابلیت اطمینان سرور

طبیعتا، مدیر هر سایتی که باشید، تمایل دارید سایت شما پس از راه اندازی همیشه برای کاربران در دسترس باشد. قابلیت اطمینان سرور یکی دیگر از ویژگی های هاست ووکامرس است که گرچه برای همه سایت های وردپرسی مهم است، اما برای یک فروشگاه اینترنتی اهمیت این موضوع چندبرابر بیشتر است.

اگر سرور هاست فروشگاه شما برای چند ساعت از کار بیفتد، ممکن است تاثیر منفی زیادی بر کسب و کار شما داشته باشد و مشتریان زیادی را از دست بدهید. بنابراین زمانی که بدنبال خرید بهترین هاست ووکامرس برای فروشگاه خود هستید، لازم است به درصد آپتایم آن دقت کنید.

بهترین هاست برای woocommerce هاستی است که دارای گارانتی آپتایم 24 ساعته و “SLA” باشد. داشتن یک گارانتی آپتایم همراه با توافقنامه سطح خدمات (SLA) چیزی است که باید در انتخاب بهترین هاست ووکامرس در نظر بگیرید. با این حال مدت زمان آن هم مهم است. به عنوان مثال، همه ما می خواهیم فروشگاه اینترنتی ما هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز فعال باشد.

با این حال، ضمانت آپتایم بودن 100 درصدی هم چندان واقع بینانه نیست! در حقیقت، هیچ میزبانی وبی نمی تواند تضمین کند که سرورهای آنها، حتی یک لحظه هم قطعی نخواهد داشت.

woocommerce هاستی

گارانتی آپتایم 99% ممکن است عالی به نظر برسد و برای اکثر سایت های وردپرس هم خوب است اما برای یک فروشگاه اینترنتی کافی نیست. چیزی که یک فروشگاه اینترنتی به آن نیاز دارد، گارانتی 99.99% می باشد.

دقت کنید که آپتایم 99.9% با آپتایم 99.99% فرق می کند. تفاوت بین 99.9% با 99.99% گرچه به ظاهر خیلی ناچیز به نظر می رسد اما به اندازه 40 تا 45 دقیقه قطعی در طول ماه می باشد. تصور کنید اگر یک فروشگاه ترافیک بالایی دارد می تواند چه تاثیری بر کسب و کار شما داشته باشد.

پشتیبانی هاست

همچون قابلیت سرور، پشتیبانی هاست هم یکی دیگر از ویژگی هایی است که به هنگام انتخاب بهترین هاست ووکامرس باید در نظر گرفته شود. میدانیم که اکثر سایت های وردپرس، مشکلات فنی سایت خود را با ارسال تیکت پشتیبانی برطرف می سازند اما برای یک فروشگاه اینترنتی شما نمی توانید 20 تا 30 دقیقه منتظر بمانید تا تیم پشتیبانی با شما تماس بگیرد.

مشتریان شما نمی توانند نیم ساعت صبر کنند و لازم است تا مشکل فورا برطرف شود. تیم پشتیبانی هاست ووکامرس شما باید 24/7 بصورت چت آنی یا تلفنی به سوالات شما پاسخ بدهد. همچنین تجربه و مهارت بالایی در زمینه کدهای ووکامرس، پیاده سازی و رفع ایرادات ووکامرس داشته باشند.

پشتیبان گیری خودکار و بازیابی تنها با یک کلیک

اگر فروشگاه شما فروش روزانه دارد و هر روز، مشتریان جدید، سفارشات جدید و تراکنش های منظم روزانه دارید، پشتیبان گیری روزانه و خودکار از سایت اهمیت زیادی دارد. زیرا در صورت بروز مشکل می توانید تنها با یک کلیک داده های سایت خود را بازیابی کنید. برخی از شرکت های میزبانی حتی پشتیبان گیری ساعتی یا 6 ساعته خودکار هم ارائه می دهند. بنابراین بهترین هاست ووکامرس برای فروشگاه شما هاستی است که پشتیبانی روزانه یا ساعتی ارائه می دهد.

سرویس CDN

پشتیبانی از تکنولوژی “CDN” از ویژگی های مهم هاست ووکامرس است که قبل از انتخاب بهترین هاست ووکامرس باید آن را در نظر گرفت. اگر هاست ووکامرس شما بر سرورهایی با شبکه تحویل محتوا “CDN” قرار داشته باشد، سرعت دسترسی به داده های سایت بسیار بالا خواهد بود.

این سرویس مخصوص سایت هایی است که ترافیک بالایی داشته و علاوه بر افزایش سرعت تحویل محتوا و پهنای باند روی رتبه سایت در موتورهای جستجو نیز تاثیر زیادی خواهد داشت. همچنین امکانات امنیتی ویژه ای مثل حافظت از حملات DDoS و قابلیت failover را در اختیارتان قرار خواهد داد و یک راهکار عالی برای جلوگیری از حملات DDoS می باشد.

گواهینامه های SSL

گواهینامه های SSL

همیشه به تمامی کاربران توصیه می شود که از سایت هایی که دارای https نیستند خرید انجام ندهند بنابراین داشتن گواهینامه SSL برای فروشگاه های ووکامرس ضروری است. بسیاری از هاست ها گواهینامه های SSL را بصورت رایگان در اختیار شما قرار می دهند که مالکیت دامنه را تایید نموده و از نظر امنیتی و اطمینان خاطر کاربران برای خرید امن از فروشگاه ووکامرس شما نیز کافی می باشد.

بعلاوه، برخی از هاست ها امکان نصب گواهینامه SSL شخص ثالث را برای شما فراهم می سازند. به همین دلیل می توانید گواهینامه های خود را با اطمینان خاطر مورد استفاده قرار دهید. بهترین هاست ووکامرس هاستی است که ارائه گواهینامه SSL جزو امکانات اصلی آن باشد.برای اینکه بیشتر با گواهینامه ssl آشنا شوید میتوانید مقاله “SSL چیست و چرا استفاده از آن مهم است + معرفی انواع آن” مطالعه نمایید

امنیت و انطباق PCI-DSS

سایت فروشگاهی شما باید حداکثر ایمنی را داشته باشد، بنابراین اطمینان حاصل نمایید که شرکت هاستینگ شما آپشن های تقویت کننده امنیت سرور مثل فایروال ها، اسکن بدافزارها و …. را بصورت شبانه روزی ارائه می دهد.

بعلاوه یکی از الزامات فنی و عملیاتی فروشگاه ها، انطباق PCI-DSS”” می باشد. اگر قصد دارید اطلاعات کارت اعتباری مشتریان را در سایت خود ذخیره نمایید، رعایت PCI-DSS اهمیت بسیار زیادی دارد. با این حال، اگر می خواهید از یک درگاه پرداختی مثل “Stripe” یا “Paypal” استفاده نمایید نیز تمام اطلاعات کارت اعتباری در سرورهای آنها ذخیره و مدیریت می شوند. در نتیجه عدم انطباق PCI-DSS”” مشکلی ایجاد نمی کند.

سایر ویژگی های هاست های ووکامرس عبارتند از:

  • نصب خودکار وردپرس
  • نصب خودکار ووکامرس
  • اجرای سریع
  • لایه های امنیتی اضافی
  •  تیم پشتیبانی تخصصی ووکامرس
  •  پشتیبانی از نسخه های مختلف PHP

خرید بهترین هاست ووکامرس در ایران

خرید بهترین هاست ووکامرس در ایران

در آخر اگر برای فروشگاه اینترنتی خود دنبال خرید بهترین هاست ووکامرس هستید پیشنهاد ما این است که از هاست های ووکامرس مرواهاست استفاده نمایید. سرویس های هاست ووکامرس مرواهاست برای فروشگاه هایی که بر پایه Woocommerce هستند بهینه شده اند. بنابراین، با خرید هاست ووکامرس از مرواهاست می توانید عملکرد، سطح امنیت و سرعت فروشگاه آنلاین خود را افزایش دهید. از جمله ویژگی های هاست ووکامرس ما می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایمنی بالا
  • سرعت بالا
  • کانفیگ مخصوص هاست لینوکسی
  • سیستم کش قوی
  •  سیستم پردازش قوی
  • تخصیص منابع بالا
  • قابلیت اطمینان بالا
  • شبکه تولید محتوا
  • گواهینامه SSL
  • تیم تخصصی پشتیبانی ووکامرس
  • بکاپ گیری روزانه و …

این نوع هاست، یک هاست لینوکسی است که امکان بروزرسانی وردپرس، ووکامرس را دارد و از نسخه های مختلف PHP نیز پشتیبانی می کند. هاست ووکامرس مرواهاست مکانی امن و ایده آل برای فروشگاه شماست.

شما می توانید انواع فروشگاه های کوچک تا بزرگ خود را بر روی هاست ووکامرس راه اندازی و مدیریت کنید. گاهی اوقات تصور می شود که هاست ووکامرس همان هاست وردپرس است. اما در حقیقت، برای یک فروشگاه اینترنتی هاست ووکامرس پیشرفته تر و بهتر از هاست وردپرس می باشد. علاوه بر این، امکان نصب افزونه های مختلف وردپرس و ارتقا هاست نیز وجود دارد.

سخن پایانی

در این مقاله قصد داشتیم شما را با هاست ووکامرس و خصوصیات یک هاست ووکامرس خوب آشنا سازیم تا بتوانید فروشگاه خود را روی بهترین هاست ووکامرس راه اندازی کنید. در آخر باید ذکرکرد که هاست ووکامرس بهترین هاست برای فروشگاه آنلاین وردپرس است.

مرواهاست با سالها تجربه در زمینه خدمات هاستینگ همواره تلاش میکند تا بهترین هاست برای فروشگاه اینترنتی را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. همچنین از پیشرفته ترین هاردها و سرورهای دنیا برای ارائه خدمات میزبانی هاست ووکامرس استفاده می کند. بنابراین، شما با خرید هاست ووکامرس از مرواهاست می توانید شانس موفقیت کسب و کار خود به طرز چشمگیری افزایش دهید.

سوالات متداول

معیار انتخاب بهترین هاست برای woocommerce چیست؟

داشتن ویژگی هایی مثل آپتایم بودن، سرعت بالا، امنیت بالا، گیری روزانه، سازگاری با ووکامرس، گواهی SSL، CDN و …

هاست ووکامرس چه تفاوتی با هاست وردپرس دارد؟

یک هاست ووکامرس علاوه بر اینکه تمامی امکانات هاست وردپرس را دارد امکانات ویژه دیگری نیز دارد. این امکانات مخصوص استفاده از افزونه ووکامرس هستند و باعث بهینه سازی فروشگاه شما خواهد شد.

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

5 اردیبهشت 1403

در 14:54

امکانات سایت های فروشگاهی آن هم به صورت تمام و کمال، امروزه که استفاده از این وب سایت‌ها برای تجارت الکترونیک رایج شده‌اند، بسیار با اهمیت هستند. به همین دلی...

5 اردیبهشت 1403

در 12:00

microsoft sql server چیست؟ در دنیای امروز، داده‌ها به عنوان ارزشمندترین دارایی هر سازمان شناخته می‌شوند. مدیریت و تحلیل این حجم عظیم از اطلاعات نیازمند ابزار...

23 اسفند 1402

در 22:42

کیورد استافینگ یکی از روش‌های سئو کلاه ‌سیاه به شمار می‌رود. این اصطلاح از دو واژه Keyword به معنای کلمه کلیدی و Stuffing به معنای پرکردن تشکیل شده است. به‌ع...

23 اسفند 1402

در 20:27

ضرورت بکاپ گرفتن از هاست و نگهداشتن یک نسخه به‌روز از وب‌سایت، بیشتر از پیش اهمیت دارد. زیرا سایت‌ها ممکن است به دلایل مختلفی مورد حمله قرار گیرند، مانند هک‌...

23 اسفند 1402

در 18:54

Rich snippets چیست؟ گاهی به‌کرات متخصصین سئوی کهنه‌کار از این واژه استفاده می‌کنند. اخیراً، گوگل با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر، توانایی نمایش اطلاعات...

18 دی 1402

در 12:27

در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزی، تکنولوژی ابری به سرعت در حال توسعه و گسترش است و به عنوان یکی از پیشرفت‌های بزرگ در عرصه فناوری شناخته می‌شود. یکی...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.