هاست لینوکس چیست ؟ 4 مزایای هاست لینوکس

مزایای هاست لینوکس

هاست لینوکس چیست ؟امکانات و مزایای هاست لینوکس چیست و چه کاربردی دارد؟ قبل از پاسخ دادن به این سوالات باید بدانید وقتی قصد راه اندازی سایت را داشته باشید، با تبلیغات و گزینه های وسوسه انگیزی مواجه می شوید که باعث سردرگمی شما می شود.

برای اینکه بتوانید بهترین هاست را از بین آنها انتخاب کنید، لازم است ابتدا انواع هاست را بشناسید و با امکانات و مزایای هر کدام از آنها آشنا شوید. یکی از محبوب ترین هاست هایی که در اکثر تبلیغات نامش را مشاهده خواهید کرد، هاست لینوکس است.

در این مقاله از مرواهاست قصد داریم به این موضوع بپردازیم که هاست لینوکس چیست و چه مزایا و امکاناتی دارد؟ کاربرد هاست لینوکس برای طراحی سایت چیست و چرا بیشتر افراد ترجیح می دهند به جای هاست ویندوز از هاست linux استفاده کنند؟ در این مقاله با ما همراه باشید.

لینوکس چیست

هاست لینوکس چیست ؟

هاست لینوکس یکی از سرویس های میزبانی وب است که بر پایه سیستم عامل لینوکس ساخته شده و از سایت هایی با زبان php و html پشتیبانی می کند. اما این موضوع چه اهمیتی دارد؟ مطمئنا، نصب و اجرای یک برنامه اندروید روی سیستم عامل ویندوز براحتی نصب آنها بر روی سیستم عامل لینوکس اوبونتو نیست. دلیل این امر آن است که هر سیستم عاملی زبان برنامه نویسی خاصی را پشتیبانی می کند.

اگر دوست دارید بیشتر با شرکت linux و محصولاتش مانند کلود لینوکس و ..  آشنا شوید به شما پیشنهاد میکنیم مقاله”سرور Linux | لینوکس سیستم عامل قدرتمند طی ۲۹ سال گذشته” را مطالعه نمایید

هاست لینوکس نیز همینطور است. به دلیل اینکه زبان برنامه نویسی این نوع سایت، linux است، تنها می توان سایت هایی را روی آن راه اندازی کرد که بر روی سیستم عامل لینوکس قابل نصب باشند.

میزبانی لینوکس چیست؟

سرویس لینوکس یا میزبانی لینوکس به فضایی گفته می شود که مبتنی بر linux است. زمانی که شما یک پلن میزبانی لینوکس تهیه می کنید، می توانید برنامه هایی که با زبان برنامه نویسی php، MYSQL، HTML، Perl و CGI نوشته شده باشند را اجرا کنید. در میزبانی لینوکس حتی امکان اجرای زبان برنامه نویسی جاوا، پایتون و cssنیز وجود دارد.

در میزبانی لینوکس از وب سرورهای مختلفی استفاده می شود که بهترین و معروف ترین آنها عبارتند از:
وب سرور آپاچی، لایت اسپید و انجین اکس ( NGINX )، هایواتا ( Hiawatha )، چروکی ( Cherokee ) و Monkey HTTP Server.
البته قابل ذکر است با اینکه لینوکس وب سرورهای قدرتمند زیادی دارد، اما هیچکدام محبوبیت وب سرور آپاچی و لایت اسپید را ندارند و راه زیادی برای اینکه جایگزین این دو وب سرور شوند، در پیش دارند.

علاوه بر این، در هاست لینوکس می توانید از کنترل پنل های قدرتمندی مثل Cpanle، دایرکت ادمین، پلسک (Plesk ) و ده ها کنترل پنل دیگر نیز استفاده کنید.

مزایا هاست لینوکس

مزایای هاست لینوکس چیست؟

در ادامه به برخی از مزایای هاست لینوکس اشاره شده است :

1-سازگاری

یکی از مزایای لینوکس، سازگاری آن با سایر نرم افزارها و سیستم عامل هاست. به عنوان مثال، در صورتی که وب سایتی را روی سیستم عامل ویندوزتان طراحی کنید و سپس بخواهید از یک هاست لینوکس برای میزبانی آن استفاده کنید، در انجام این کار هیچ مشکلی نخواهید داشت و براحتی روی هاست لینوکس اجرا می شود.

اما روی هاست ویندوز اوضاع اینگونه نیست! این یکی از دلایلی است که مشخص می کند چرا وقتی از اکثر افراد می پرسند دلیل انتخاب هاست لینوکس چیست می گویند چون بهترین هاست دنیاست!

2-مقرون به صرفه بودن

لینوکس سیستم عامل متن بازی است. معنی این جمله این است که شما بصورت کاملا رایگان می توانید از آن استفاده کنید. به همین دلیل افرادی که دنبال راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستند ترجیح می دهند بیشتر از لینوکس استفاده کنند تا ویندوز. چون برای شروع کارشان نیازی به خرید لایسنس ندارند. این مزیت باعث می شود هزینه های آنها نیز کمتر شود.

از آنجایی که سیستم های مدیریت محتوای پرطرفداری مثل وردپرس و جوملا براحتی روی لینوکس اجرا می شوند، بنابراین هر فرد می تواند با قیمت کمی یک شرکت اینترنتی یا فروشگاه آنلاین راه اندازی کند. البته، هاست لینوکس امکانات و مزایایی دارد که در سیستم عامل ویندوز نمی توانید نظیرش را پیدا کنید که در ادامه به این موضوع نیز خواهیم پرداخت.

3-سبک و انعطاف پذیر

سبکی و انعطاف پذیری دو مورد دیگر از مزایای هاست لینوکس هستند. وجود این دو مزیت باعث شده اکثر کسب و کارهای کوچک و بزرگ هاست لینوکس را در اولویت انتخاب های خود قرار دهند. چه بخواهید یک وبلاگ کوچک داشته باشید یا صاحب یک فروشگاه اینترنتی بزرگ باشید، به راحتی می توانید کسب و کارتان را از طریق میزبانی لینوکس مدیریت کنید.

لینوکس بسیار سبک و کم حجم است و این امکان را برایتان فراهم می سازد تا با کمترین فضای میزبانی نیز بتوانید برنامه های لینوکسی مورد علاقه تان را اجرا کنید.

4-ثبات و عملکرد بهتر

عملکرد و ثبات از جمله مواردی هستند که برای هر میزبان وب اهمیت زیادی دارند. اگر پلن میزبانی شما شامل سرورهای لینوکس باشد، متوجه خواهید شد که عملکرد بهتری نسبت به سرورهای ویندوز دارد. از سرور لینوکس می توان برای مدیریت همزمان برنامه های زیادی استفاده کرد.

اینکار باعث صرفه جویی در زمانتان خواهد شد. علاوه بر آن یکسری اسکریپ هایی وجود دارند که با زبان برنامه نویسی php، perl و MySQL نوشته شده اند و باعث افزایش سرعت و بهبود عملکرد سایت می شوند. خوشبختانه در هاست linux می توانید از تمام این اسکریپت ها استفاده کنید.

کاربرد هاست لینوکس در طراحی سایت

چه هاست شما یک هاست لینوکس ایرانی باشد یا هاست لینوکس خارجی ، بهترین فضا برای تبدیل شدن به یک طراح وب حرفه ای است. تمام طراحان وب از هاست لینوکس برای اجرای سایت ها، افزونه ها و اسکریپت هایی که با زبان هایی مثل PHP، HTML، CSS و … نوشته شده اند، استفاده می کنند که باید درمیان آنها به بهترین افزونه ها برای ورپرس اتکا کرد.

خرید هاست لینوکس حتی می تواند دروازه ورود شما به دنیای طراحی وب باشد. همانطور که قبل از راننده شدن باید سوار شدن و پیاده شدن از ماشین را یاد بگیرید، برای تبدیل شدن به طراح وب هم باید از هاست لینوکس استفاده کنید و ویژگی های آن را خوب بشناسید.

امکانات لینوکس

امکانات هاست لینوکس چیست؟

دلیل مشتریانی که هاست لینوکس را به ویندوز ترجیح می دهند، امکانات و مزایایی است که استفاده از این نوع هاست برایشان فراهم می سازد. اما امکانات هاست لینوکس چیست ؟ در اینجا به برخی از مهمترین امکانات هاست linux اشاره شده است:

  • قابلیت نصب سایت ساز محبوب جوملا
  • دارای گواهینامه امنیتی SSL
  • پشتیبانی از درگاه های ورودی و خروجی ایمیل POP3 / SMTP / IMAP / SSL TLS
  • قابلیت نصب سیستم مدیریت محتوای وردپرس
  • امکان ادغام جوملا و وردپرس در هاست لینوکس cpanel
  • مدیریت آسان ایمیل ها
  • امکان پاسخگویی خودکار به ایمیل ها یا فیلتر آنها
  • پشتیبانی از نسخه های مختلف PHP
  • قابلیت استفاده از پایگاه داده mySQL
  • پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته
  • ساخت اکانت های ایمیل نامحدود
  • مدیریت همزمان چندین سایت
  • نصب همزمان بیش از 100 وب اپلیکیشن
  • بروزرسانی امنیتی خودکار
  • تولید آسان رمزهای عبور منحصربفرد

سخن پایانی

جمع بندی و سخن پایانی

در این مقاله سعی شد بطور کامل به این سوال پاسخ دهیم که هاست لینوکس چیست و چه مزایا و امکاناتی دارد. گرچه هاست لینوکس مزایا و امکانات متنوعی دارند اما این نوع هاست انواع و اقسام مختلفی دارند مثل هاست لینوکس اشتراکی، هاست ابری، هاست اختصاصی، VPS و … که هرکدام مزایا و معایب خاص خودشان را دارند و ممکن است برای کسب و کارتان مناسب نباشند. بنابراین، قبل از خرید هاست لینوکس بهتر است ببینید انتخاب کدام گزینه برایتان بهتر است.

حال که با کاربرد کلود لینوکس آشنا شدید توجه داشته باشید که خط دستور سیستم عامل لینوکس، بسیار ساده، مفید و جالب می باشد، اما گاهی اوقات، اجرای برخی دستورات ممکن است بسیار خطرناک باشد خصوصا زمانی که مطمئن نیستید که دستوری که وارد نموده اید، دقیقا چه کاری انجام میدهد و لیستی از دستورات خطرناک لینوکس را به همراه داشته باشید

اگر از هاست لینوکس استفاده می کنید، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید و بگویید از نظر شما مهمترین مزیت هاست لینوکس چیست و چرا آن را انتخاب کرده اید. سایر کاربرد هاست لینوکسی چیست؟ پیشاپیش منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

برخی از سوالات متداول

تفاوت هاست ویندوز و هاست لینوکس چیست؟

هاست لینوکس و ویندوز از نظر سطح امنیت، سرعت، نوع کنترل پنل، میل سرور، دیتابیس، وب سرور و بسیاری امکانات دیگر با هم تفاوت دارد. همچنین، سایت هایی با زبان برنامه نویسی asp.net را تنها در هاست ویندوز می توان راه اندازی کرد. هاست لینوکس نیز برای سایت هایی با زبان برنامه نویسی php، html، perl و … گزینه بهتری است

آیا برای استفاده از هاست لینوکس باید روی کامپیوترمان سیستم عامل لینوکس نصب باشد؟

خیر، نیازی به این کار نیست. کافیست مرورگرتان را باز کرده و آدرس مرواهاست را در آن بنویسید و به کنترل پنل خود در مرواهاست وارد شده و از هاست لینوکس استفاده کنید. حتی اگر از سیستم عامل ویندوز یا مک استفاده می کنید نیز می توانید از این کنترل پنل استفاده کنید.

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

23 اسفند 1402

در 22:42

کیورد استافینگ یکی از روش‌های سئو کلاه ‌سیاه به شمار می‌رود. این اصطلاح از دو واژه Keyword به معنای کلمه کلیدی و Stuffing به معنای پرکردن تشکیل شده است. به‌ع...

23 اسفند 1402

در 20:27

ضرورت بکاپ گرفتن از هاست و نگهداشتن یک نسخه به‌روز از وب‌سایت، بیشتر از پیش اهمیت دارد. زیرا سایت‌ها ممکن است به دلایل مختلفی مورد حمله قرار گیرند، مانند هک‌...

23 اسفند 1402

در 18:54

Rich snippets چیست؟ گاهی به‌کرات متخصصین سئوی کهنه‌کار از این واژه استفاده می‌کنند. اخیراً، گوگل با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر، توانایی نمایش اطلاعات...

18 دی 1402

در 12:27

در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزی، تکنولوژی ابری به سرعت در حال توسعه و گسترش است و به عنوان یکی از پیشرفت‌های بزرگ در عرصه فناوری شناخته می‌شود. یکی...

13 دی 1402

در 11:37

آغاز یک کسب و کار آنلاین یا راه‌اندازی یک وبسایت شخصی یکی از اقدامات مهم و چالش‌برانگیزی است که ممکن است با آن روبرو شوید. از شروع تا اجرا، شما با مجموعه‌های...

29 آذر 1402

در 17:49

مقدمه وب‌سایت‌ها و سرویس‌های آنلاین همواره با چالش‌ها و انواع خطا همراه هستند. در فرآیند مدیریت و اجرای یک وب‌سایت یا کسب‌وکار آنلاین، احتمال بروز مشکلات و خ...

10 دیدگاه دربارهٔ «هاست لینوکس چیست ؟ 4 مزایای هاست لینوکس»

    1. ینوکس (linux) سیستم‌عامل لینوکس سیستم عامل رایانه ای است که سخت‌افزارهای مختلفی از جمله انواع مختلف تلفن همراه، تبلت، مسیریاب، و کنسول و .. پشتیبانی میکند

    1. مزایا لینوکس مزایای لینوکس نسبت به ویندوز چندین مورد هستش که مهم ترینش امنیت بالای لینوکس هستش

  1. بازتاب: معرفی بهترین افزونه های وردپرس | 11 افزونه کاربردی 2023 - وبلاگ مروا هاست

  2. بازتاب: معرفی تصاویر به گوگل | 3 نکته استفاده از ALT تصویر - وبلاگ مروا هاست

  3. بازتاب: داده‌های گوگل آنالیتیک را بهتر تحلیل کنیم - وبلاگ مروا هاست

  4. بازتاب: 9 تا از دستورات خطرناک لینوکس که نباید آن را اجرا کرد - وبلاگ مروا هاست

  5. بازتاب: 5 روش افزایش سرعت وب سایت(قسمت اول) - وبلاگ مروا هاست

  6. بازتاب: 16 تفاوت هاست لینوکس و ویندوز که باید بدانید !! - وبلاگ مروا هاست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.