معرفی بهترین قالب وردپرس، 10 تم برتر سال 2023

بهترین قالب وردپرس

انسان‌ها همواره به دنبال چیز‌هایی هستند که به مطلوب‌ترین حالت ممکن ساخته و یا ایجاد شده‌اند. در واقع چیز‌هایی نزد اکثر انسان‌ها محبوب می‌شوند که ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی داشته باشند و در عین حال جذابیت کافی را برای جلب توجه داشته باشند.

با توجه به اینکه معیار برتریت سنجی اکثر انسان‌ها با هم یکسان است، در این مطلب قصد داریم به عنوان یک از پیش نیاز های نصب ورد پرس ، برترین تم و بهترین قالب وردپرس سال 2023 را به شما معرفی کنیم تا نیازی به تحقیقات طولانی و امتحان کردن تم‌های مختلف نداشته باشید. پس اگر قصد دارید سایت وردپرسی جذاب و متحیر‌کننده‌ و کمترین نیاز به تعمیر پایگاه داده وردپرس را داشته باشید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

قالب وردپرس چیست؟

قالب وردپرس چیست؟

پیش از آن که به دنبال تعریفی برای قالب وردپرس برویم، می‌خواهیم به سوال «وردپرس چیست؟» پاسخ دهیم تا افرادی که با آن آشنایی ندارند تا حدودی متوجه کاربرد وردپرس شوند. وردپرس یکی از سیستم‌های مدیریت محتوا محبوب در سراسر دنیاست که به زبان PHP نوشته شده است. به لحاظ ساختاری که دارد امکان مدیریت آسان آن وجود دارد و سئو سایت به بهترین شکل فراهم شده است. بنابراین با ابزاری که در اختیار کاربران قرار داده خود را به بهترین انتخاب برای طراحی وب سایت تبدیل کرده است.

حال به سراغ مطلب اصلی می‌رویم. مطمئنا سوالی که بعد از خرید هاست و خرید دامنه  در ذهنتان می‌چرخد این است که قالب وردپرس چیست و به چه دردی می‌خورد؟ قالب وردپرس که با نام تم وردپرس نیز شناخته می‌شود، همانطور که از نامش مشخص است به فایل‌های گرافیکی و مجموعه کد‌ها و Css‌هایی گفته می‌شود که ظاهر وبسایت یا وبلاگ شما را به شکل معینی در می‌آورند. شما با توجه به سلیقه خود می‌توانید از بین تم‌های موجود طرح مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

چنانچه علاقه دارید در باره هاست وردپرسی بیشتر بدانید پیشنهاد میکنیم مقاله “بهترین هاست وردپرس چه ویژگی هایی دارد؟“مطالعه نمایید.

تم‌ها ممکن است در موارد مختلفی در سایت شما تغییر ایجاد کنند. این موارد می‌توانند شامل طرح بندی کلی سایت، رنگ نوشته‌ها و یا هایپر‌لینک‌های سایت شما باشند. بهترین قالب وردپرس به طور کلی به چند دسته فروشگاهی، شرکتی، مجله‎ای و چند منظوره تقسیم می‌شود که باید با توجه به نیاز و سلیقه خود از بین آن‌ها انتخاب کنید. در ادامه قصد داریم ده تم برتر وردپرس در سال 2023 را معرفی کنیم، همچنین برای مشاهده چک لیست امکانات طراحی سایت فروشگاهی به مقاله مرواهاست مراجعه کنید.

10 تم برتر وردپرس در سال 2023

همانطور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، تمام انسان‌ها به دنبال چیز‌هایی هستند که نزد همه محبوب بوده و ویژگی‌های منحصر به فردی را در خود جای داده‌اند. برای افرادی که در زمینه طراحی سایت‌های وردپرسی فعالیت می‌کنند مواردی همچون تم از اهمیت زیادی برخوردار است و همواره به دنبال انتخاب تم‌های جذاب هستند تا کاربران را به استفاده از سایت ترغیب کنند. یادآور می‌شویم که قالب‌ها به دسته‌های فروشگاهی، شرکتی، مجله‌ای و چند منظوره تقسیم می‌شوند که قصد داریم بر اساس همین تفکیک تم‌های هر حوزه را به شما معرفی کنیم.

wordpress وردپرس چیست؟ همه چیز درباره وردپرس

تم‌های فروشگاهی برتر وردپرس| بهترین قالب وردپرس

در ابتدا قصد داریم به تم‌های فروشگاهی بپردازیم که جذاب بودن آن‌‎ها برای افرادی که صاحبان کسب و کار‌های اینترنتی هستند، از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه به برخی از محبوب‌ترین تم‌های این حوزه اشاره می‌کنیم:

1.     قالب وودمارت

در بین قالب‌های فروشگاهی متعددی که در بازار عرضه شده است، کمتر قالبی توانسته در سطح وودمارت قرار بگیرد. در واقع این قالب از سال 2017 تا به الان همواره در صدر جدول بهترین قالب وردپرس فروشگاهی قرار دارد و کاربران ایرانی و خارجی زیادی آن را خریداری کرده و از ویژگی‌های شگفت انگیز و خارق‌العاده آن بهره‌مند شدند. این قالب علاوه بر حوزه فروشگاهی در موارد شرکتی نیز قابل استفاده است و می‌تواند در دسته‌های قالب‌ شرکتی نیز قرار بگیرد. از مهم‌ترین ویژگی‌های وودمارت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این قالب دارای 75 وب سایت از پیش ساخته شده است که همین موضوع دست شما را برای انتخاب باز می‌کند.
  • این قالب حاوی 4 فونت فارسی محبوب است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
  • وودمارت دارای صفحه کاربری کاملا اختصاصی است که کار شما از بابت مدیریت قالب راحت می‌کند.
  • وودمارت از عناصر محتوایی بسیار متنوعی برخوردار است که همین موضوع سبب آسان‌تر شدن انتخاب برای شما می‌شود.
  • امکان مشاهده نمای 360 درجه از محصول در این قالب وجود دارد.
  • دارای استایل تیره برای افرادی که به این سبک از استایل علاقه‌مندند.

2.     قالب konte

اگر قصد راه‌اندازی یک وب سایت وردپرسی بی‌نقص برای فروش محصولات یا خدمات را داشته باشید، konte می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. این قالب از آن قالب‌هایی است که با سبکی مدرن طراحی شده است و همین موضوع سبب می‌شود نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند. این قالب سازگار با WooCommerce و با بوت استرپ ساخته شده است، به همین دلیل امکان استفاده آسان از آن وجود دارد و بهترین قالب وردپرس فروشگاهی به حساب می‌آید.

از ویژگی‌های منحصر به فرد این قالب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای سبد خرید کوچک
  • حاوی طرح‌های رنگی نا‌محدود
  • نوار لغزنده با جلوه‌های انتقال صاف
  • دارای ویجت‌های پیشرفته
  • دارای منو با سبک‌های ستونی متفاوت و جذاب

3.     قالب استور فرانت (Storefront)

یکی از قالب‌های رسمی WooCommerce استور فرانت است که بهترین گزینه برای سفارشی کردن فروشگاه‌ها در فضای وردپرس است. به طور کلی این قالب به گونه‌ای طراحی شده که بتواند برای تجارت الکترونیک مورد استفاده قرار بگیرد. این قالب به صورت رایگان در دسترس عموم قرار گرفته است و می‌توانید به راحتی به آن دسترسی پیدا کنید. اگر هدف از طراحی سایت وردپرسی فروش محصول یا خدمات باشد استور فرانت می‌تواند یک قالب مناسب باشد تا با استفاده از آن بتوانید سفارشی‌سازی داخلی فروشگاه را به بهترین شکل انجام دهید. این قالب بیش از 200 هزار بار دانلود شده و امتیاز 4.5 از 5 برای آن ثبت شده است که همین موضوع می‌تواند محبوبیت آن را ثابت کند.

اگر شما جزو افرادی هستید که به صورت پروژه‌ای در منزل کار میکنید و تمرکز کافی در کار را ندارید توصیه ما به شما استفاده از فضای کار اشتراکی است برای کسب اطلاعات بیشتر و آدرس‌های آن به مقالات مرواهاست مراجعه بفرمایید.

قالب‌های شرکتی وردپرس

قالب‌های شرکتی وردپرس

شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف، مهم‌ترین حوزه‌هایی هستند که از سایت‌های وردپرسی استفاده می‌کنند. به همین دلیل باید از قالب‌هایی که مختص این حوزه طراحی شده برای سایت آن‌ها استفاده کرد. در ادامه این مطلب به معرفی برخی از برترین قالب‌های شرکتی وردپرس می‌پردازیم:

1.     قالب فلت سام (flatsome)

یکی از قالب‌هایی که در سایت‌های شرکتی وردپرس مورد استفاده قرار می‌گیرد، قالب فلت سام است که برای سایت‌های شرکتی ساختار مناسبی دارد و بهترین قالب وردپرس شرکتی به حساب می‌آید. ابزار‌هایی که هر سایت شرکتی به آن نیاز دارد در این قالب وجود دارد. فلت سام از قالب‌های پر‌فروش به حساب می‌آید و یکی از دلایل مهم محبوبیت آن، این است که به طور کلی کاربرد وسیعی در زمینه تجارت الکترونیک دارد. از ویژگی‌های مهم قالب فلت سام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با استفاده از این قالب شما یک وب سایت واکنش گرا و فوق العاده پر‌سرعت در اختیار دارید.
  • این قالب سبب به وجود آمدن یک تجربه کاربری شگفت انگیز خواهد شد.
  • نیاز نیست برای ایجاد گزینه‌های مختلف در آن کد‌نویسی بلد باشید، چرا که flatsome برای افرادی که کد‌نویسی بلد نیستند نیز امکان ایجاد گزینه‌های نامحدود در سازنده پنل گزینه تم زنده را فراهم کرده است.
Domain سایت یا دامنه چیست و چه کاربردی دارد؟

2.     قالب The bridge

از آن تم‌هایی است که با ظاهر زیبا و دل فریبش سایت شما را جذاب و کاربر‌پسند می‌کند. این قالب برای سایت‌هایی که مختص رستوران‌ها، فعالیت‌های تجاری، موسیقی و… طراحی می‌شوند، ساختار مناسبی دارد. بسیاری از طراحان سایت‌های وردپرسی در طراحی‌های خود در حوزه‌های گفته شده از این قالب استفاده می‌کنند. از مهم‌ترین ویژگی‌های The bridge می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای طراحی ریسپانسیو
  • استفاده آسان
  • دارای سرعت بالا در روند نمایش سایت
  • دارای پنل مدیریت قالب قوی
  • امکان استفاده از پس زمینه‌های ویدئویی
  • هدر‌های منعطف

3.     قالب Electro WooCommerce

با استفاده از این قالب یک پلتفرم طراحی کامل و جامع در اختیار شما قرار می‌گیرد که با بهره‌گیری از آن می‌توانید یک سایت بی‌نظیر را برای خود طراحی کنید. Electro بهترین قالب وردپرس برای سایت‌های شرکتی به حساب می‌آید و دلیل این موضوع، طرح بندی‌های اختصاصی، دیدگاه طراحی و ابزار‌های کاملی است که در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ویژگی‌های بارز این قالب عبارتند از:

  • پنل مدیریت بصری این قالب، طرح بندی‌های جذاب و خاصی را برای بخش نمایش محصول، نمایش نظرات کاربران و افزودن موارد جانبی به شما ارائه می‌دهد.
  • 9 رنگ در این قالب از پیش تعریف شده است که در بخش‌های مختلف می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
  • این قالب از زمان بارگذاری سریعی برخوردار است که مهم‌ترین ویژگی یک قالب خوب به حساب می‌آید.
  • Electro برای سایت‌های وابسته، dropship و وب سایت‌های شرکتی و تجاری طراحی شده است.

قالب‌های برتر وردپرس مجله‌ای| بهترین قالب وردپرس

قالب‌های وردپرسی که در دسته قالب‌های مجله‌ای قرار می‌گیرند، برای وبلاگ‌ها و رسانه‌های خبری بهترین انتخاب هستند و در واقع مختص آن‌ها طراحی شده‌اند. در ادامه سه مورد از قالب‌های محبوب و برتر در حوزه خبری و وبلاگ سازی را معرفی می‌کنیم تا در صورتی که قصد فعالیت در این حوزه‌ها را داشتید از آن‌ها استفاده کنید:

1.     قالب Astra

یکی از نام آشنا‌ترین و پر‌طرفدار‌ترین قالب‌هایی که در وردپرس مورد استفاده قرار می‌گیرد، قالب astra است. این قالب که می‌تواند به عنوان بهترین قالب وردپرس در لیست برترین‌ها قرار بگیرد، به صورت رایگان عرضه شده است و امکان دسترسی آسان را برای شما فراهم می‌کند. در صورتی که بخواهید آن را ارتقا دهید و از خدمات و ویژگی‌های خاص آن استفاده کنید باید از نسخه پرمیوم این قالب بهره‌مند شوید. این قالب دارای ده‌ها تم از پیش ساخته شده است که می‌توانید آن‌ها را بر روی سایت وردپرسی خود اعمال کنید. از ویژگی‌های astra می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این قالب جزو قالب‌هایی است که حجم کمی دارد و سبک است.
  • با اکثر افزونه‌هایی که برای صفحه سازی استفاده می‌شود، سازگاری دارد.
  • بیش از 85 قالب از پیش ساخته شده وب سایت را درون خود جای داده است.

2.     قالب uncode

برای شرکت‌هایی که دنبال سایتی برای نمایش نمونه کار‌ها و خدمات خود به مخاطبان هستند و یا مجله‌ها و وبلاگ‌هایی که مقالات یا خبر‌ها را منتشر می‌کنند، Uncode بهترین انتخاب است. این سایت با ویژگی‌ها و ابزار‌هایی که در اختیارتان قرار می‌دهد به شما این امکان را می‌دهند تا وب سایتی خلاقانه را برای کسب و کار خود خلق کنید. هم می‌توانید از طراحی‌های از پیش ساخته شده این قالب استفاده کنید و هم می‌توانید طراحی مورد نظر خود را پیاده سازی کنید. همچنین سایر ویژگی‌های قالب به شرح زیر است:

  • دارای بیش از 450 قالب در بخش wireframes
  • دارای یک ویرایشگر پیشرفته و قدرتمند فرانت اند
  • مناسب برای نمونه کارها، وبلاگ‌ها و مجلات
addon domains در سی پنل

پیشنهاد میکنیم مقالات “آموزش گام به گام فعالسازی ssl در کلودفلر (cloudflare)” و ”آموزش نصب سی پنل در سرور لینوکس و سرور مجازی” در بلاگ مرواهاست مطالعه فرمایید.

3.     قالب آوادا

شاید باید از آوادا با عنوان شماره یک قالب‌ها، پر‌فروش‌ترین و بهترین قالب وردپرس یاد کنید. اگر از کسانی که در حوزه وردپرس و طراحی سایت‌های وردپرسی مهارت دارند درباره این قالب بپرسید، صد‌در‌صد آن را به عنوان یک انتخاب خوب و بی‌نقص به شما پیشنهاد می‌کنند. هر نوع سایتی که داشته باشید، خصوصا اگر سایت‌تان در حوزه وبلاگ و مجلات خبری فعالیت داشته باشد، می‌توانید از ویژگی‌های جذاب و منحصر به فرد این قالب بهره‌مند شوید. از ویژگی‌های آوادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای بیش از 400 صفحه وب سایت از پیش طراحی شده
  • بیش از 120 عنصر برای طراحی و چیدمان سایت
  • بیش از 750000 کاربر که رضایت کاملی نسبت به خدمات ارائه شده توسط آوادا داشتند.

قالب‌های چند منظوره برتر وردپرس

قالب‌های چند منظوره برتر وردپرس

اما در آخر نوبتی هم که باشد، نوبت به قالب‌های چند منظوره می‌رسد. تم‌های چند منظوره وردپرس با تم‌هایی که پیش از این درباره‌شان صحبت کردیم متفاوت هستند و ویژگی‌های منحصر به فردی را درون خود جای داده‌اند. در این بخش قصد داریم یکی از محبوب‌ترین قالب‌های وردپرسی را به شما معرفی کنیم:

قالب Be

یکی از پر‌فروش‌ترین قالب‌های چند منظوره در سال‌های اخیر، قالب Be است که بیش از 250000 مشتری را به خود جذب کرده است. این قالب ابزار‌های قدرتمندی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند سایتی زیبا و جذاب طراحی کنند. از ویژگی‌های جذاب این تم که بهترین قالب وردپرس چند منظوره است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در کتابخانه این قالب بیش از 650 وب سایت حاضر و از پیش از ساخته شده وجود دارد.
  • وب سایت‌های از پیش ساخته شده این قالب قابل تنظیم، سازگار با رابط کاربری و پاسخگو هستند.
  • Be تعداد زیادی گزینه طراحی و ابزار را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و همین موضوع انعطاف‌پذیری این قالب را نشان می‌دهد.

نکات مهم پیش از خرید قالب وردپرس

حتما پیش از خرید یک قالب وردپرس توجه داشته باشید که موارد زیر را دارا باشد:

  • طراحی سریع و در عین حال جذاب
  • دارای عملکرد ساده
  • دارای قابلیت پشتیبانی از چند زبان (خصوصا فارسی که برای ما مورد استفاده است)
  • سازگاری با بهترین افزونه های وردپرس و مورد نیاز شما
  • دارای پشتیبانی منظم و دقیق

جمع بندی مطلب بهترین قالب وردپرس

در این مطلب ده قالب برتر وردپرس در حوزه‌های مختلف را معرفی کردیم تا با توجه به نیاز خود از ویژگی‌های جذاب و کاربردی آن‌ها بهره‌مند شوید. اگر سوال یا نظری درباره این مطلب دارید می‌توانید آن را با ما به اشتراک بگذارید.

در صورتی که مقاله معرفی بهترین قالب وردپرس مورد توجه شما قرار گرفت پیشنهاد میکنیم مقالات “هاست لینوکس چیست ؟ ۴ مزایای هاست لینوکس” و ”Whmcs چیست و چه کاربردی دارد؟” در بلاگ مرواهاست مطالعه فرمایید.

سوالات متداول

قالب‌های وردپرس چه نوع قالب‌هایی هستند؟

قالب وردپرس یا تم وردپرس فایل‌های گرافیکی و مجموعه کد‌ها و Css‌هایی هستند که ظاهر وبسایت یا وبلاگ شما را به شکل معینی در می‌آورند. در این مطلب ما بهترین قالب وردپرس در زمینه‌های فروشگاهی، شرکتی، مجله‌ای و چند منظوره را معرفی کردیم.

بهترین قالب وردپرس باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

بهترین قالب وردپرس باید طراحی سریع و در عین حال جذاب داشته باشد و با عملکرد ساده خود امکان انجام کار‌ها به سریع‌ترین شکل ممکن را برای کاربران فراهم کند.

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

جدیدترین مطالب

عضویت در خبرنامه

اینستاگرام

فیسبوک

توییتر

10 اردیبهشت 1403

در 09:48

فضای کار اشتراکی یا دفتر اشتراکی که به آن کوورکینگ اسپیس (Coworking Space) هم می‌گویند، در سال‌های اخیر به پدیده‌ای محبوب در دنیای کار، مخصوصا در میان فریلنس...

8 اردیبهشت 1403

در 15:34

فرق هاست وردپرس و لینوکس چیست؟ اگر شما هم به تازگی برای تاسیس وب سایت خود نیاز به بهترین میزبان یا هاست داشته باشید، حتما بین دو راهی انتخاب این دو مورد ماند...

5 اردیبهشت 1403

در 14:54

امکانات سایت های فروشگاهی آن هم به صورت تمام و کمال، امروزه که استفاده از این وب سایت‌ها برای تجارت الکترونیک رایج شده‌اند، بسیار با اهمیت هستند. به همین دلی...

5 اردیبهشت 1403

در 12:00

microsoft sql server چیست؟ در دنیای امروز، داده‌ها به عنوان ارزشمندترین دارایی هر سازمان شناخته می‌شوند. مدیریت و تحلیل این حجم عظیم از اطلاعات نیازمند ابزار...

23 اسفند 1402

در 22:42

کیورد استافینگ یکی از روش‌های سئو کلاه ‌سیاه به شمار می‌رود. این اصطلاح از دو واژه Keyword به معنای کلمه کلیدی و Stuffing به معنای پرکردن تشکیل شده است. به‌ع...

23 اسفند 1402

در 20:27

ضرورت بکاپ گرفتن از هاست و نگهداشتن یک نسخه به‌روز از وب‌سایت، بیشتر از پیش اهمیت دارد. زیرا سایت‌ها ممکن است به دلایل مختلفی مورد حمله قرار گیرند، مانند هک‌...

2 دیدگاه دربارهٔ «معرفی بهترین قالب وردپرس، 10 تم برتر سال 2023»

  1. بازتاب: آموزش تعمیر دیتابیس وردپرس به ساده ترین روش | 4 روش رفع خطا در پایگاه داده - وبلاگ مروا هاست

  2. بازتاب: معرفی بهترین افزونه های وردپرس | 11 افزونه کاربردی 2023 - وبلاگ مروا هاست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.