سرور مجازی میکروتیک چیست و در چه زمانی مورد استفاده قرار میگیرد

سرور مجازی میکروتیک چیست

این روزها نام سرور مجازی میکروتیک را زیاد می شنویم، اما سرور مجازی میکروتیک چیست؟ چه امکاناتی دارد؟ نحوه خرید VPS میکروتیک و استفاده از آن چگونه است؟ اینها سوالاتی است که ممکن است برای شما پیش آمده باشد. در این مقاله قصد داریم به معرفی وی پی اس میکروتیک بپردازیم و امکانات، مزایا و معایب آن را با هم بررسی کنیم.

میکروتیک چیست؟

میکروتیک چیست؟

MicroTik نام یک شرکت اروپایی است که در سال 1996 در کشور لتونی تاسیس شد و در حوزه سخت افزار شبکه و تجهیزات وایرلس فعالیت می کند. شرکت میکروتیک ابتدا در زمینه توزیع و پخش روتر و وایرلس فعالیت می کرد.

سیستم عامل میکروتیک اولین محصول تولید شده توسط این برند بود که هم اکنون نیز مهمترین محصول این شرکت است و می توان آن را روی سرورهای مختلفی نصب کرد. یکی از مزیت های سیستم عامل میکروتیک این است که می توان همزمان آن را در کنار سایر سیستم عامل ها مثل لینوکس نصب و اجرا کرد.

سیستم عامل میکروتیک روتر چیست؟

در این بخش از مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم که سیستم عامل مورد استفاده در سرور مجازی میکروتیک چیست؟ و بر روی چه دستگاه هایی نصب می شود.

در حقیقت سیستم عامل میکروتیک روتر یک سیستم عامل مبتنی بر لینوکس است که با استفاده از هسته لینوکس ساخته شده است. این نوع سیستم عامل را می توان روی هر کامپیوتر معمولی یا سرور مجازی نصب و راه اندازی کرد. از ویژگی های این سیستم عامل میتوان به داشتن vpn، دیواره آتش، QOS، Hotspot و Wireless اشاره کرد.

میکروتیک روتر در واقع از کامپیوترهای ما یک مسیریاب کارآمد و حرفه ای می سازد و این امکان را فراهم می سازد تا بتوان به راحتی درگاه های ورودی و خروجی مختلفی را اضافه یا حذف کرد.

یکی دیگر از ویژگی های میکروتیک روتر نصب سریع و آسان آن می باشد که در عرض چند دقیقه قابل انجام است. همچنین از نظر قیمت نیز مقرون به صرفه می باشد. برای استفاده از این سیستم عامل باید از برنامه winbox استفاده کنید.

سرور مجازی میکروتیک چیست؟

سرور مجازی میکروتیک چیست؟

همانطور که می دانید سرور به کامپیوتر بسیار قدرتمندی گفته می شود که بر روی آن می توان سیستم عامل را نصب کرد. اگر بخواهیم راجع به اینکه سرور چیست و چگونه کار می کند صحبت کنیم، از بحث اصلی این مقاله خارج می شویم.

بنابراین تنها به دانستن اینکه سرور مجازی یا VPS کامپیوتری است که 24 ساعته روشن است و از طریق اینترنت می توان از آن استفاده کرد بسنده می کنیم. حا متوجه شدیم سرور مجازی میکروتیک چیست؟ VPS میکروتیک نیز به سرور مجازی گفته می شود که توسط شرکت میکروتیک ارائه می شود.

استفاده از وی پی اس میکروتیک راه حلی عالی برای تریدرهای حرفه ای است که می خواهند بدون توجه به محدودیت صرافی بایننس، بورس فارکس و … به درآمد عالی برسند و ریسک مسدود شدن پنل کاربری خود را به حداقل برسانند. اما سوال اینجاست که سرور میکروتیک چیست؟ و چطور کار می کند؟

Vps میکروتیک دارای سیستم عامل MicroTik RouterOS است. این سرور مجازی کاربردهای زیادی دارد اما همانطور که از نام سیستم عامل آن مشخص است، اصلی ترین هدف استفاده از این نوع سرور مجازی، روتینگ یا مسیریابی است. همچنین سرور میکروتیک دارای فایروال، پهنای باند اختصاصی، سرویس VPN می باشد.

بعلاوه، از این نوع سرور مجازی می توان برای برقراری ارتباطات امنی مانند L2TP و PPTP استفاده کرد. علاوه بر این قابلیت استفاده از فایروال نیز روی آن وجود دارد. اکثر سازمان ها از این سرور برای برقراری ارتباط اینترنتی مثل EOIP، IPIP و GRE با سایر شرکت ها و دستگاه های مختلفی داخلی و خارجی استفاده می کنند.

سرورهای مجازی میکروتیک از جمله بهترین و پرطرفدارترین سرویس ها در بین تریدرها می باشند. پینگ مناسب، IP اختصاصی، سرعت بسیار بالا و آپتایم بودن تنها بخشی از امکانات و مزایای خرید هاست میکروتیک می باشند که در ادامه می توانید در مورد امکانات این سرور اطلاعات بیشتری کسب کنید.

در صورتی که مقاله سرور مجازی میکروتیک چیست مورد توجه شماپیشنهاد میکنیم  مقاله “Host هاست چیست ؟ 0 تا 100 توضیحات میزبانی وب و هاستینگ” مطالعه نمایید

امکانات و مزایا سرور میکروتیک چیست؟

یک سرور مجازی میکروتیک دارای امکانات مختلفی است از جمله این امکانات عبارتند از:

  • پنل مدیریت سرور
  • ارائه IP ثابت
  • پینگ تایم بالا
  • امنیت بالا
  • دارای فایروال (دیواره آتش)
  • قابلیت انواع مسیر یابی در شبکه
  • اینترنت بی سیم Wireless
  • محافظت در برابر حملات DDoS
  • تجهیزات اختصاصی و قدرتمند
  • قابلیت نصب سیستم عامل سفارشی
  • نصب و راه اندازی رایگان
  • شبکه خصوصی مجازی VPN
  • دارای پراکسی سرور
  • پایداری
  • پشتیبانی از IPv6
  • مدیریت کاربران
  • امکان سفارش SSD
  • تهیه نسخه پشتیبان
  • قابلیت ترجمه نشانی شبکه
  • متعادل سازی بار ترافیکی
  • سرعت بالا

سرور مجازی میکروتیک نسبت به سایر سرورها بسیار کم هزینه و مقرون به صرفه است. بعلاوه، به سرعت می توان آن را نصب و راه اندازی نمود. یکی دیگر از مزایای سرور مجازی میکروتیک برخورداری از سرعت پردازش اطلاعات بالای آن می باشد. در نتیجه سرعت بارگذاری در این نوع هاست بالا خواهد بود و این مزیت عالی برای یک سرور محسوب می شود.

 

کاربرد سرور مجازی میکروتیک

کاربرد سرور مجازی میکروتیک

بعد از اینکه متوجه شدیم سرور مجازی میکروتیک چیست باید با کاربردهای آن آشنا شویم همانطور که کمی قبلتر اشاره کردیم هاست میکروتیک دارای امکانات مختلفی است که هر کدام کاربردهای خاص خودشان را دارند. کاربرد سرور مجازی میکروتیک به طور کلی به 5 دسته تقسیم می شود که عبارتند از:

مسیریابی

مهمترین و اصلی ترین کاربردی استفاده از سرور مجازی میکروتیک، تسهیل مسیریابی است. با MicroTic VPS می توانید انواع مسیریابی های حمل و نقل اینترنتی، مسیریابی های استاتیک، ECMP و مسیریابی های مبتنی بر خط مشی را انجام دهید. علاوه بر این موارد، امکان اجرای پروتکل مسیریابی پویا و تشخیص حمل و نقل های دو طرفه نیز به وسیله این سرور مجازی امکان پذیر است.

دیواره آتش قدرتمند

فایروال بسیار قوی موجود در این سرور باعث می شود تا با آسودگی خاطر از برنامه ها و نرم افزارهای تحت وب استفاده کنید. زیرا این ویژگی مانع از دسترسی غیرمجاز افراد و بدافزارها به اطلاعات موجود در سیستم رایانه شما خواهد شد. همچنین با استفاده از انواع فیلترینگ ترافیک ورودی و خروجی شبکه شما را کنترل می کند.

فناوری Wireless

سرور مجازی میکروتیک از فناوری وایرلس نیز پشتیبانی می کند که یکی از متداول ترین روش ها برای ساخت یک شبکه خصوصی انتقال داده می باشد. فناوری وایرلس کاربردهای زیادی در سرور مجازی میکروتیک دارد، مانند اجرای پروتکل NV2، سیستم توزیع بی سیم WDS، AP، رومینگ و …

پراکسی سرور

از دیگر ویژگی های سرور مجازی میکروتیک، پراکسی سرور( Proxy Server) می باشد که واسطه ای بین کاربران داخل شبکه و اینترنت فراهم می سازد. پراکسی سرور می تواند از ورود مهاجمین سایبری به یک شبکه خصوصی جلوگیری کند. زمانی که یک کامپیوتر به اینترنت وصل می شود از یک آدرس IP استفاده می کند. یک پراکسی سرور در اصل کامپیوتری در اینترنت است که یک آدرس IP مخصوص به خود دارد.

پراکسی سرور مزایای زیادی در سرور مجازی میکروتیک دارد که عبارتند از برقراری امنیت، افزایش سرعت دسترسی به داده ها، کاهش پهنای باند شبکه داخلی، نظارت بر شبکه، کنترل کاربران و …

شبکه خصوصی مجازی VPN

VPN یکی دیگر از امکانات سرور مجازی میکروتیک است که نقش زیادی در انتقال اطلاعات دارد که فرایند انتقال به صورت رمزنگاری شده و توسط یک شبکه عمومی مثل اینترنت انجام می شود. از جمله مزایا VPN ایجاد پل ارتباطی بین شعب مختلف یک شرکت می باشد. البته VPN میکروتیک کاربردهای دیگر نیز دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

  1. پشتیبانی از IPIP
  2. امکان استفاده از پروتکل PPP را در سرور مجازی فراهم می سازد
  3. قابلیت پشیبانی از IKEv2
  4. پشتیبانی از رمرنگاری و احراز هویت در سرور

نکات خرید سرور مجازی میکروتیک

نکات خرید سرور مجازی میکروتیک

حال که با مفهوم سرور مجازی میکروتیک چیست آشنا شدیم باید با نکات خرید آن نیز آشنا شویم در صورتی که قصد خرید سرور مجازی میکروتیک را دارید لازم است پیش از خرید چند نکته مهم را در نظر بگیرید:

1-لایسنس سرور

اولین و مهمترین نکته ای که لازم است هنگام خرید به آن دقت داشته باشید، داشتن لایسنس می باشد. تمامی محصولات شرکت میکروتیک دارای لایسنس می باشند

بنابراین برای اینکه بتوانید از سرور مجازی این شرکت استفاده کنید لازم است لایسنس خریداری نمایید. البته نسخه های نال شده محصولات میکروتیک نیز در اینترنت وجود دارد اما از نظر امنیتی و حفظ حریم خصوصی استفاده از آنها بسیار خطرناک بوده و در صورت بروز مشکل نیز به دلیل نال بودن پشتیبانی ارائه نمی شود.

لایسنس های میکروتیک در 6 سطح مختلف ارائه می شوند که قیمت و محدودیت های آنها نیز با یکدیگر متفاوت است. اما ویژگی مشترکی که تمامی این لایسنس ها دارند عبارتند از:

  • تاریخ انقضا ندارند.
  • دارای پشتیبانی رایگان می باشند
  • قابلیت به روزرسانی خودکار دارند
  • تنها روی یک کامپیوتر یا سرور مجازی نصب می شوند.

2-آی پی ثابت

برای اینکه بتوانید از سرور مجازی خود استفاده کنید، باید IP ثابت داشته باشید. این IP ثابت را باید از شرکت ارائه دهنده اینترنت خود دریافت نمایید.

3-نسخه سیستم عامل

برای رفع مشکلات امنیتی و همچنین جلوگیری از بروز این مشکلات همیشه سعی کنید سیستم عامل خود را بروز نگه دارید. شما می توانید آخرین نسخه سیستم عامل میکروتیک را به راحتی از سایت اصلی دریافت کنید

4-کیفیت ارائه خدمات پشتیبانی

در هر هاست یا سرور مجازی ممکن است مشکلات فنی به وجود بیاید. بنابراین کیفیت خدمات پشتیبانی اهمیت زیادی دارد. زیرا در صورتی که مشکلی در سرویس شما رخ دهد نمی توانید ساعت ها منتظر پاسخ پشتیبانی باشید.

5-شرایط و قوانین

استفاده از خدمات شرکت های میزبانی نیازمند پذیرش شرایط و قوانینی است. همانطور که قبل از عقد قراردادها باید مفاد قرارداد را به دقت مطالعه کرد، لازم است پیش از خرید هاست میکروتیک نیز شرایط قرارداد و قوانین استفاده از خدمات شرکت میزبانی مورد نظرتان را به دقت مطالعه کنید.

شرایط و قوانین هر شرکت ممکن است متفاوت باشد بنابراین باید قبل از پذیرش شرایط قرارداد یا استفاده از خدمات شرکت از تمام شرایط مطلع شوید تا در آینده با مشکلی مواجه نشوید.

6-قابلیت ارتقا

توصیه می شود سرویسی خریداری نمایید که گزینه ای برای ارتقاء داشته باشد تا با رشد کسب و کارتان سرور را نیز بتوانید ارتقا دهید. ممکن است در ابتدا سرویسی خریداری نمایید که برای رفع نیازهای کسب و کار شما کافی است، اما باید آینده نگر باشید و قبل از خرید به ارتقاء آن در آینده نیز فکر کنید.

سخن پایانی

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به این موضوع بپردازیم که سرور مجازی میکروتیک چیست و تمام مواردی که لازم است در مورد سرور مجازی میکروتیک و کاربردها، مزایا و معایب آن بدانید را بیان کنیم. البته اینکه خرید چه نوع سرور مجازی برای شما بهتر است کاملا به نیاز شما بستگی دارد. اگر هنوز نمیدانید چه نوع سرور مجازی برای شما بهتر است، می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از طریق شماره تلفن های زیر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

اما به طور کلی در مورد سرور مجازی میکروتیک می توان نتیجه گرفت که این نوع سرور نصب سریع و آسانی دارد و بیشتر به عنوان یک روتر می توان از آن استفاده کرد. همچنین به دلیل داشتن پراکسی سرور، VPN، Wirelrss و دیگر امکانات گزینه ایده آلی برای حل مشکلات تریدرها می باشد.

در صورتی که مقاله سرور مجازی میکروتیک چیست مورد توجه شما قرار گرفته پیشنهاد میکنیم مقالات “Domain سایت یا دامنه چیست و چه کاربردی دارد؟” و ”ساب فولدر چیست ؟ تاثیر ساب فولدر بر seo چگونه است؟” در بلاگ مرواهاست مطالعه فرمایید

برخی سوالات متداول

سرور مجازی میکروتیک چیست؟

محبوب ترین سرور مجازی در بین تریدرها می باشد که بر پایه لینوکس ساخته شده است.

سرور مجازی میکروتیک برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

این سرور بیشتر به عنوان روتر مورد استفاده قرار میگیرد به همین دلیل اکثر کاربرانی که از آن استفاده می کنند، تریدرها و کاربران حرفه ای هستند. اما این سرور ممکن است بسته به نیاز کاربران برای کسب و کارهای کوچک تا متوسط هم مناسب است.

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

23 اسفند 1402

در 22:42

کیورد استافینگ یکی از روش‌های سئو کلاه ‌سیاه به شمار می‌رود. این اصطلاح از دو واژه Keyword به معنای کلمه کلیدی و Stuffing به معنای پرکردن تشکیل شده است. به‌ع...

23 اسفند 1402

در 20:27

ضرورت بکاپ گرفتن از هاست و نگهداشتن یک نسخه به‌روز از وب‌سایت، بیشتر از پیش اهمیت دارد. زیرا سایت‌ها ممکن است به دلایل مختلفی مورد حمله قرار گیرند، مانند هک‌...

23 اسفند 1402

در 18:54

Rich snippets چیست؟ گاهی به‌کرات متخصصین سئوی کهنه‌کار از این واژه استفاده می‌کنند. اخیراً، گوگل با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر، توانایی نمایش اطلاعات...

18 دی 1402

در 12:27

در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزی، تکنولوژی ابری به سرعت در حال توسعه و گسترش است و به عنوان یکی از پیشرفت‌های بزرگ در عرصه فناوری شناخته می‌شود. یکی...

13 دی 1402

در 11:37

آغاز یک کسب و کار آنلاین یا راه‌اندازی یک وبسایت شخصی یکی از اقدامات مهم و چالش‌برانگیزی است که ممکن است با آن روبرو شوید. از شروع تا اجرا، شما با مجموعه‌های...

29 آذر 1402

در 17:49

مقدمه وب‌سایت‌ها و سرویس‌های آنلاین همواره با چالش‌ها و انواع خطا همراه هستند. در فرآیند مدیریت و اجرای یک وب‌سایت یا کسب‌وکار آنلاین، احتمال بروز مشکلات و خ...

2 دیدگاه دربارهٔ «سرور مجازی میکروتیک چیست و در چه زمانی مورد استفاده قرار میگیرد»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.