0 تا 100 مورد الگوریتم Google Dance

0 تا 100 مورد الگوریتم Google Dance

Google Dance چیست؟

الگوریتم Google Dance در واقع بسیاری از وب سایت های جدید که تازه منتشر شده اند، در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) از نظر کلمات کلیدی مرتبط با خدمات و محصولات آنها رتبه خاصی ندارند ، به ویژه اگر آنها روی سئو سایت خود تمرکز نکرده باشند.

با این حال آنها در نهایت مواجه خواهند شد که می بایست روی سئو سایت سرمایه‌گذاری و تمرکز نمایند. آنچه در مرحله بعد گوگل اتفاق می افتد حرکتی در SERP ها است. این حرکت رقص گوگل(Google Dance) نامیده می شود.

رقص گوگل (Google Dance) یکی از الگوریتم های نامشخص گوگل است. رقص گوگل هر سی و شش روز یکبار یا ده بار در سال اتفاق می افتد و طی آن رتبه یک سایت ممکن است به شدت افت کند یا رتبه یک سایت بسیار بهبود یابد.

هدف گوگل از طراحی الگوریتم رقص گوگل این است که مجددا کل وب سایت ها مورد بررسی قرار بگیرند تا وب سایت های جدید هم بتوانند رتبه بهتر بگیرند. گوگل دنس موجب بالا پایین شدن محسوس رتبه وب سایت ها می شود. با اجرای 0 تا 100 مورد الگوریتم Google Dance، ممکن است چند روز یا چند هفته تعدادی از صفحات ایندکس شده سایت از نتایج جستجوی SERP حذف شود و پس از بررسی های گوگل، مجددا برگردانده شوند. حتی ممکن است به مدت چند روز، سایت از نتایج جستجو به طور کل حذف شود!

گرچه گوگل قبل از سال 2003 از سیستم الگوریتم Google Dance استفاده کرده است، اما تا سال 2014 آنرا ثبت نکرده اند. در پرونده ای که به دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) ارسال شده است ، رقص گوگل به عنوان سیستم تغییر رتبه از طریق استفاده از تابع rank transition تعریف شده است. خود سیستم طی یک الگوریتم تغییر می کند ، بنابراین رتبه(Ranking) صفحات ممکن است با گذشت زمان تغییر کنند.

به عبارت ساده تر ، رقص گوگل زمانی است که گوگل رتبه سایتها را مجدد بازنگری می کند. این حرکت به گونه ای انجام شده است که Google می تواند همچنان به نمایش مناسب ترین نتایج ادامه دهد.

الگوریتم Google Dance یا رقص گوگل چقدر مهم است؟

هر بار که سایت خود را بهینه می کنید، گوگل ارزیابی می کند که آیا رتبه جدید بالاتر یا پایین‌تر از رتبه فعلی باشد یا در رتبه فعلی بماند. این اتفاق زمانی خ میدهد که مطالب جدید اضافه می کنید، لینک/پیوندهای جدید دریافت می کنید یا صفحات جدید ایجاد می کنید. الگوریتم Google Dance هزاران عامل را برای تعیین رتبه شما در نظر می گیرد.

اما چرا Google دقیقاً از Google Dance برای بازسازی رتبه بندی استفاده می کند؟ به این دلیل است که کاربران از گوکل انتظار دارند نتایج معتبر لحظه‌ای و24ساعته ارائه دهند. بنابراین، آنها نمی توانند برای به روزرسانی یا نگهداری سیستم را خاموش کنند. رقص Google امکان انتقال تدریجی رتبه را می دهد.

هرچند یکبار الگوریتم Google Dance انجام میشود؟

قبل از سال 2003 ، رقص گوگل هر 36 روز یا 10 بار در سال اتفاق می افتاد و به مدت سه تا پنج روز ادامه داشت. اما امروزه گوگل هر هفته شاخص خود را به روز می کند و روند آن مدت زیادی به طول نمی انجامد. معمولاً ، این حرکت در دوشنبه ها رخ می دهد و از الگوریتم جزئی و بروزرسانی های شاخص برخوردار است.

از آنجا که ربات های Google همیشه در حال یافتن و بررسی موارد جدید است ، تقریباً در هر ماه تغییرات جزئی در رتبه بندی وجود دارد. ربات ها همچنین وب سایتهایی را که دیگر به روزرسانی نشده و یا در فهرست موجود نیستند حذف می کند. سپس ، همه وب سایت های دیگر را مجدداً بررسی می کند تا بفهمد چند سایت به آن لینک داده شده است ، تعداد پیوندها به آن سایت چندتاست و پیوندها چقدر ارزش دارند.

چه اقداماتی انجام دهیم؟

در طی الگوریتم Google Dance ، نوسان در رتبه بندی وب سایت ها در SERP وجود دارد. صفحات به طور موقت حذف می شوند. وقتی این اتفاق بیفتد ، بسیاری از افراد در صنعت بهینه سازی موتور جستجو وحشت می کنند. برخی از افراد ساخت پیوندها را متوقف می کنند و شروع به حذف محتوا می کنند. با این حال ، آنچه شما در این زمان باید واقعاً انجام دهید این است که صبور باشید.

اگر Google متوجه شود که می خواهید نتایج را با استفاده از عناصر کوچک در حین رقص Google دستکاری کنید ، ممکن است تصمیم بگیرند وب سایت شما را در رده های پایین تر نگه دارد. بنابراین فقط کاری را که همیشه انجام داده اید انجام دهید. هنگامی که رقص Google یا  الگوریتم Google Dance به پایان رسید ، ممکن است صفحات وب خود را در رده های بالاتر پیدا کنید.

نتیجه گیری

به طور خلاصه ، الگوریتم Google Dance عامل رتبه بندی تصادفی Google است که جایگاه وب سایت شما در SERP ها را تعیین می کند. نیازی نیست نگران سیستم و الگوریتم های گوگل باشید. اما می بایست تلاش های خود را بر روی استراتژی های SEO متمرکز کنید و باعث ایجاد ترافیک بیشتر به سایت خود شوید.

سوالات متداول

  • آیا می‌توانم از الگوریتم Google Dance جلوگیری کنم؟
    خیر! این الگوریتم از طرف گوگل اعمال می‌شود و شما نمی‌توانید وب‌سایت خود را از آن مستثنی کنید.
  • رتبه گرفتن در google dance چگونه است؟

    باید رقبای خود را بررسی کنید و نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید و بعد از آن با روش های زیر اعمال کنید.
    1-عنوان های خاص، یونیک و توجه برانگیز بنویسید.
    2-قرار ئائن تگ مناسب.
    3ساختن لینک داخلی معتبر.
    4-رضایت کاربر بایددر تولید محتوا .

مطالب مرتبط:

معرفی بهترین تکنیک های سئو در سال 2022

معرفی بهترین تکنیک های سئو در سال ۲۰۲۲ – قسمت سوم

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

23 اسفند 1402

در 22:42

کیورد استافینگ یکی از روش‌های سئو کلاه ‌سیاه به شمار می‌رود. این اصطلاح از دو واژه Keyword به معنای کلمه کلیدی و Stuffing به معنای پرکردن تشکیل شده است. به‌ع...

23 اسفند 1402

در 20:27

ضرورت بکاپ گرفتن از هاست و نگهداشتن یک نسخه به‌روز از وب‌سایت، بیشتر از پیش اهمیت دارد. زیرا سایت‌ها ممکن است به دلایل مختلفی مورد حمله قرار گیرند، مانند هک‌...

23 اسفند 1402

در 18:54

Rich snippets چیست؟ گاهی به‌کرات متخصصین سئوی کهنه‌کار از این واژه استفاده می‌کنند. اخیراً، گوگل با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر، توانایی نمایش اطلاعات...

18 دی 1402

در 12:27

در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزی، تکنولوژی ابری به سرعت در حال توسعه و گسترش است و به عنوان یکی از پیشرفت‌های بزرگ در عرصه فناوری شناخته می‌شود. یکی...

13 دی 1402

در 11:37

آغاز یک کسب و کار آنلاین یا راه‌اندازی یک وبسایت شخصی یکی از اقدامات مهم و چالش‌برانگیزی است که ممکن است با آن روبرو شوید. از شروع تا اجرا، شما با مجموعه‌های...

29 آذر 1402

در 17:49

مقدمه وب‌سایت‌ها و سرویس‌های آنلاین همواره با چالش‌ها و انواع خطا همراه هستند. در فرآیند مدیریت و اجرای یک وب‌سایت یا کسب‌وکار آنلاین، احتمال بروز مشکلات و خ...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.