کال تو اکشن چیست؟ 8 مورد از انواع آن + نکات

مفهوم CTA یا کال تو اکشن

کال تو اکشن یا CTA که در فارسی به آن فراخوان عمل گفته می‌شود، جمله‌ای است که باید بتواند مشتری را برای کاری تشویق به اقدام کند. در واقع می‌توان این عمل را به عنوان محرکی برای دریافت پاسخ از طرف مشتری در نظر گرفت. در اغلب موارد Call to Action به شکل جمله‌های دستوری با ظاهری محترمانه و یا خواهشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین آن‌ها اغلب متفاوت بوده و تنها به فروش کالا محدود نمی‌شوند. جملات مربوط به call to action اغلب با ایجاد حس اضطرار در مخاطب آن‌ها را به انجام کار تحریک کرده و در نتیجه شما را سریع‌تر به اهدافتان نزدیک می‌کند. در ادامه به مفهوم call to action و معرفی انواع آن به همراه نحوه طراحی تأثیر‌گذار این دکمه خواهیم پرداخت.

 

مفهوم CTA یا کال تو اکشن چیست؟

Call to Action به عنوان ابزاری مهم قادر است مشتریان و کاربران را برای رسیدن به اهداف شما ترغیب کند. این ابزار می‌تواند به شکل یک دکمه فراخوان لینک‌دار یا در صفحه وب سایت همراه با یک گرافیک تأثیرگذار باشد که باعث می‌شود مخاطب برای کلیک روی لینک مورد نظر ترغیب شود.
این دعوت می‌تواند علاوه بر خرید یک کالا، مشاهده یک محصول، عضویت در یک سایت و موارد دیگر باشد. بنابراین‌ می‌توان اهداف مختلفی برای دکمه Call to Action تعریف کرده و سپس آن را در دسترس مخاطبان قرار داد.

 

انواع کال تو اکشن چیست؟

به طور کلی Call to Action های مورد استفاده دارای 8 نوع مختلف بوده که ممکن است بار‌ها توسط خود شما مورد استفاده قرار گرفته باشند. اما تاکنون هدف از طراحی و پیاده‌سازی آن را نمی‌دانستید. این 8 نوع call to action می‌تواند در قسمت‌های مختلف سایت مورد استفاده قرار بگیرند. در ادامه به نکات کال تو اکشن و انواع آن اشاره شده است.

آشنایی با نرم افزارهای جلوگیری از ارسال اسپم

۱. محل قرارگیری برای جذب مخاطب

اغلب این دکمه‌ها برای ایجاد سرنخ و جذب کاربران در مکان‌هایی از سایت قرار می‌گیرند که بیشتر مورد توجه باشد. مهم‌ترین دلیل استفاده از Call to Action نیز جلب توجه مخاطب است. از این رو مکان قرارگیری آن‌ها در سایت می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

۲. پر کردن فرم مشخصات

یکی دیگر از انواع Call to Action مورد استفاده در صفحه ورود، پر کردن فرم مشخصات است که اغلب برای کاربران جدید بازدید‌کننده از سایت در نظر گرفته می‌شود. این صفحه حاوی فرم مشخصات بوده و کاربر باید آن را پر کرده و دکمه ارسال را بزند.

اطلاعات به دست آمده از فرم مشخصات می‌تواند برای بازاریابی مورد استفاده قرار بگیرد. معمولا برای ترغیب بیشتر کاربران به پر کردن فرم آن را با یک پیشنهاد همراه می‌کنند. برای مثال می‌توان دانلود کتاب یا مقاله را منوط به پر کردن فرم مشخصات کرد.

3. استفاده از دکمه بیشتر بخوانید

اغلب صفحه اصلی سایت حاوی متن یک پست وبلاگ یا مقاله است که می‌تواند بسیار طولانی باشد. در این هنگام بهتر است به جای قرار دادن متن کامل در صفحه اصلی سایت، یک پاراگراف از متن را در صفحه اول گذاشته و برای مشاهده باقی متن از دکمه بیشتر بخوانید استفاده شود. متن کامل یک مقاله در صفحه اول علاوه بر اشغال حجم زیاد، ممکن است برای مخاطبان خسته‌کننده باشد.

بنابراین بهتر است با استفاده از دکمه بیشتر بخوانید کاربران را به رفتن به صفحه مربوط به مقاله ترغیب کنید. استفاده از این دکمه می‌تواند برای معرفی محصولات یا خدمات بسیار کاربردی باشد. در زمان حضور کاربران در سایت دریافت اطلاعات مربوط به خدمات یا محصولات برای آن‌ها بسیار مهم است. می‌توان از طراحی دکمه کال تو اکشن برای قسمت محصولات نیز استفاده کرد.

4. دکمه مربوط به اشتراک‌گذاری

یکی از روش‌های عالی و مؤثر برای پیاده‌سازی Call to Action استفاده از دکمه اشتراک‌گذاری است. تقریباً تمامی وبلاگ‌ها و وب سایت‌ها از دکمه اشتراک‌گذاری مطلب استفاده کرده‌اند. بدین ترتیب مخاطبان را برای تعامل بیشتر ترغیب می‌کنند. همچنین می‌توان از این دکمه در شبکه‌های اجتماعی نیز استفاده کرد.

در صورتی که کیفیت مطالب ارائه شده در وب سایت بسیار بالا باشد، احتمال استفاده از این دکمه و اشتراک‌گذاری آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. حتی سایت‌ها به دنبال استفاده از یک قالب اشتراک‌گذاری اختصاصی مربوط به مطالب سایت در شبکه‌های اجتماعی هستند. استفاده از این دکمه و پیاده‌سازی صحیح آن برای ترغیب کاربران می‌تواند روی سئو و ورودی سایت نیز بسیار مؤثر باشد.

تغییر نام دامنه در wordpress توسط phpMyAdmin

 

انواع کال تو اکشن چیست؟

5. پیشنهاد ویژه برای طراحی دکمه کال تو اکشن

این نوع CTA زمانی می‌تواند بسیار کاربردی باشد که کاربران تصمیم قطعی برای خرید محصول را نگرفتند. استفاده از پیشنهاد ویژه می‌تواند آن‌ها را به خرید محصول ترغیب کند. پیشنهاد‌های ویژه می‌تواند شامل ارائه نسخه رایگان به صورت موقت یا استفاده از تخفیف‌های ویژه و غیره باشد.

6. ارتباط با چت آنلاین در سایت

در اغلب سایت‌های فروشگاهی بخشی برای ارتباط با پشتیبانی و چت آنلاین قرار دارد. این قسمت نیز می‌تواند بخش مهمی برای پیاده‌سازی Call to Action در یک وب سایت باشد. برخی از مشتریان و مخاطبان وب سایت‌ها علاقمند به دریافت پاسخ سؤالات خود در مورد محصول یا خدمات هستند.

به عنوان مثال در سایت مرواهاست برای اینکه کاربر قبل از خرید سرور اختصاصی ایران یا هر سرور دیگری نیاز دارد سوالات خود را درباره آن محصول بپرسد و با قرار دادن چت آنلاین نیازهای کاربر برطرف خواهد شد.

انواع کال تو اکشن - چت آنلاین

7. دکمه خرید

کلیه دکمه‌های call to action و پیاده‌سازی آن‌ها به عنوان راهکار‌هایی برای افزایش خرید در نظر گرفته می‌شوند. به طور کلی کاربران ممکن است به دو دلیل خرید خود را انجام ندهند: ممکن است در زمان مورد نظر در صفحه محصول حضور نداشته و یا تمایلی برای خرید در آن لحظه نداشته باشند.

در صورت پیاده‌سازی درست نکات کال تو اکشن می‌توان مشتری را به سمت محصول مورد نظر هدایت کرده و سپس با طراحی یک دکمه جذاب برای خرید تمایل او را برای خرید افزایش داد. البته ممکن است در لحظه مشاهده محصول پول کافی برای تهیه آن را نداشته باشد. پس ارائه برخی خدمات به صورت رایگان و برای مدتی محدود می‌تواند باعث ترغیب مشتریان به خرید شود.

 

انواع کال تو اکشن - دکمه خرید

8. دکمه تبلیغ رویداد

در صورتی که قرار است یک رویداد در سایت خود برگزار کنید بهترین راه برای آگاهسازی و جذب مخاطبان استفاده از یک دکمه Call to Action مربوط به تبلیغ رویداد است. با استفاده از این روش می‌توان کاربران بیشتری را برای حضور در این رویداد دعوت کرد.

برای اینکه روی رویدادهای خود مسط داشته باشید و طبق برنامه منظم پیش بروید توصیه ما به شما استفاده از برنامه ترلو است با استفاده از این پلتفرم شما می‌توانید برنامه منظم تری در راستای کارهای خود انجام دهید اگر نمی‌دانید ترلو چیست به مقالات مرواهاست مراجعه کنید.

آموزش اتصال اکانت ایمیل هاست سی پنل به جیمیل (gmail)

نحوه طراحی یک کال تو اکشن تاثیرگذار و نکات کال تو اکشن

طراحی Call to Action یا همان فراخوان عمل ‌می‌تواند در میزان تأثیرگذاری آن مؤثر باشد. در زمان طراحی این دکمه آن را به اندازه کافی بزرگ و در معرض دید قرار دهید. همچنین باید این دکمه از دیگر قسمت‌های صفحه مجزا باشد. البته بهتر است برای طراحی آن از حالت استاندارد استفاده کرده و در بزرگنمایی آن زیاده روی نکنید.
بزرگنمایی بیش از اندازه می‌تواند باعث آزرده خاطر شدن مخاطبان شود. برای تأثیرگذاری بیشتر دکمه Call to Action می‌توان از یک رنگ متفاوت نسبت به متون و دیگر دکمه‌ها در صفحه استفاده کرد. بنابراین مخاطب می‌تواند بهتر آن را پیدا کند. محتوای فراخوانی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا فراخوان اول باید واضح و شفاف بوده و به راحتی منظور خود را به مخاطب برساند. بنابراین مخاطب در زمان کلیک روی دکمه Call to Action می‌داند قرار است با چه چیزی مواجه شود.

 

نکات لازم برای نوشتن کال تو اکشن

 

  • استفاده از افعال در متن و طراحی دکمه کال تو اکشن نرخ کلیک آن را افزایش می‌دهد.
  • وجود اعداد در Call to Action نیز باعث جلب توجه بیشتر مخاطبان خواهد شد.
  • متون و اعداد در صورت استفاده صحیح می‌تواند منظور شما را بهتر از موارد دیگر به مخاطب منتقل کند.
  • استفاده از برخی کلمات برای برجسته کردن متن تأثیر Call to Action را افزایش می‌دهد.
  • کلماتی مانند بی‌نظیر، بهترین، عجیب، شگفت‌انگیز، سریع، جادویی و غیره باعث افزایش احساسات مخاطبان می‌شوند.
  • اغلب طول متن Call to Action را بین ۹۰ تا ۱۵۰ کاراکتر انتخاب می‌کنند.

جمع‌بندی

Call to Action به عنوان بخش مهم در بازاریابی باعث تشویق بیشتر مخاطبان و ترغیب آن‌ها به انجام عملی خاص می‌شود. این دکمه می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در نزدیک شدن شما به اهدافتان داشته باشد. اگر Call to action در سایت وجود نداشته باشد به راحتی مخاطب از کنار شما عبور خواهد کرد.
با استفاده از گرافیک و طراحی مناسب، متون جالب و استفاده درست از Call to Action می‌توان ضمن القای یک حس آشنا به مخاطبان، آن‌ها را به کلیک روی دکمه و یا خرید ترغیب کرد.

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

جدیدترین مطالب

عضویت در خبرنامه

اینستاگرام

فیسبوک

توییتر

18 تیر 1403

در 09:07

در این مقاله می‌خواهیم درباره اینکه لیزی لود چطور کار می‌کند، مزایای آن چیست و فعال سازی آن در وردپرس چگونه انجام می‌شود توضیح دهیم. در ادامه با مقالات مرواه...

13 تیر 1403

در 10:35

تصور کنید تنها با چند کلیک ساده بتوانید تصاویری خلق کنید که تاکنون فقط در رویاهایتان دیده‌اید. دنیایی که در آن هر فرد، بدون نیاز به دانش تخصصی در هنر و طراحی...

11 تیر 1403

در 09:29

ساخت اکانت ftp یک مهارت تقریبا ضروری برای مدیریت وب‌سایت‌ها و سرورهای میزبانی است. این اکانت‌ها به شما اجازه می‌دهند تا فایل‌ها را به‌راحتی بین کامپیوتر شخصی...

6 تیر 1403

در 10:31

یکی از اصلی‌ترین روش‌ها برای افزایش امنیت وبسایت، استفاده از گواهینامه SSL است. گواهینامه SSL یک پروتکل امنیتی است که ارتباطات بین وبسایت و کاربران را رمزنگا...

4 تیر 1403

در 10:02

اتصال ایمیل به اوت لوک از طریق پروتکل‌های POP3 و SMTP یکی از روش‌های رایج برای مدیریت ایمیل‌ها است. پروتکل POP3 (Post Office Protocol version 3) برای دریافت ...

30 خرداد 1403

در 19:28

امروزه به دلیل ازدیاد زبان ‌های برنامه نویسی، انتخاب نوع مناسب برای افرادی که قصد دارند در این زمینه دانش کسب کرده و وارد بازار کار شوند، بسیار چالش برانگیز ...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.