کاربرد، مزایا و معایب استفاده از شماره مجازی چیست و انواع آن چه هستند؟

استفاده از شماره مجازی

استفاده از شماره مجازی به عنوان شماره تلفنی که به صورت حقیقی وجود ندارد در بسیاری از سرویس‌های بین‌المللی و داخلی کاربردی است. افراد به دلایل مختلف به این شماره نیاز دارند. در حال حاضر به دلیل تحریم برخی از سرویس‌های بین‌المللی با استفاده از این شماره می‌توان از این سرویس‌ها استفاده کرد. در ادامه به معرفی مفهوم شماره از نوع مجازی، کاربرد‌های این شماره، مزایا و معایب آن از گروه تولید محتوای مرواهاست ارائه دهنده سرور اختصاصی ایران خواهیم پرداخت.

معرفی شماره مجازی

شماره مجازی یا virtual number مبتنی بر خط تلفن حقیقی نبوده اما می‌تواند کارکردی مشابه آن داشته باشد. این شماره‌ می‌تواند همانند یک شماره تلفن واقعی در اختیار شما قرار گرفته و با استفاده از آن اکانت مربوط به شما را در برنامه وب سایت فعال کند. شماره مجازی اغلب در بستر اینترنت و فضای ابری کار می‌کند و بدین ترتیب دیگر نیازی به یک مکان فیزیکی نخواهید داشت.
همچنین به دلیل پشتیبانی این شماره‌ها از خدمات مشابه شماره‌های حقیقی، می‌توان با استفاده از دستگاه‌های مختلف مانند گوشی هوشمند، تبلت یا لپ تاپ و با کمک اینترنت با دیگر کاربران در نقطه مختلف جهان ارتباط برقرار کرد. مزایای بسیار زیاد این نوع شماره‌ها باعث محبوبیت زیاد آنان در بین کاربران شده است.

 

کاربرد‌ شماره مجازی

 

کاربرد‌ شماره مجازی

شماره‌های از نوع مجازی معمولاً کاربرد‌های فراوانی داشته و با استفاده از آن‌ها می‌توان در سطوح بین‌المللی یا داخلی کار‌های مختلفی را انجام داد. در ادامه به کاربرد‌های شماره مجازی اشاره شده است.

آموزش تصویری نصب ESXI

— استفاده از شماره مجازی برای ساخت اکانت در وب سایت و اپلیکیشن

مهم‌ترین و اصلی‌ترین کاربرد شماره‌های نوع مجازی استفاده از آن‌ها در اپلیکیشن‌های مختلف برای ساخت اکانت است. استفاده از شماره مجازی به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون استفاده از سیم کارت چندین اکانت در برنامه‌های مختلف بسازند.

— هزینه اقتصادی و منصفانه

از مزایای استفاده از شماره‌های نوع مجازی نسبت به شماره واقعی، استفاده از بستر اینترنت است. در نتیجه هزینه نگهداری، ساخت و خدمات این شماره‌ها بسیار پایین‌تر از شماره‌های حقیقی خواهد بود.

— در دسترس بودن

بزرگترین مزیت شماره نوع مجازی قرارگیری آن روی تلفن همراه شما به صورت دائمی است. بدین ترتیب به راحتی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. این در حالی است که استفاده از امکانات نامبرده با شماره حقیقی هزینه‌های اضافی در بر خواهد داشت.

— استفاده از یک دستگاه برای اتصال چند شماره مجازی

شماره مجازی به شما اجازه می‌دهد تا تعداد زیادی از آن‌ها را به یک دستگاه متصل کنید. در حال حاضر تلفن‌های همراه تنها میزبان دو سیم کارت به طور همزمان هستند. اما در مورد شماره‌های مجازی این موضوع متفاوت خواهد بود. زیرا امکان اتصال چند شماره مجازی به یک دستگاه موبایل وجود دارد. برای این کار باید نرم‌افزار مدیریت شماره مجازی را در موبایل با کمک اتصال اینترنت در اختیار داشته باشید.

— افزایش اعتبار سازمانی

استفاده از یک راه ارتباطی با پیش شماره تلفن ثابت می‌تواند باعث افزایش اعتبار سازمان و تشکیلات شما شود. برای جلب اعتماد مشتریان بهتر است از یک شماره تلفن مجازی با پیش شماره تلفن ثابت استفاده کرد. این موضوع می‌تواند باعث ایجاد ارتباطات حرفه‌ای و کاری معتبر شود.

— فرایند ساخت آسان و استفاده از شماره مجازی

برخلاف تصور عموم راه‌اندازی و استفاده از این نوع شماره بسیار سریع و آسان بوده و نیاز به مراحل پیچیده و دشوار ندارد. در حال حاضر کانال‌های اطلاع‌رسانی و پشتیبانی سازمان‌ها در طول روز حجم بالایی از پیام‌ها را به اشتراک گذاشته و یا با مشتریان بسیار زیادی در ارتباط هستند.
در حالی که استفاده از شماره مجازی و استفاده از آن برای ساخت اکانت‌ می‌تواند یک راه حل ‌ایده‌آل برای بخش تبلیغات، اطلاع‌رسانی و پشتیبانی سازمان‌ها باشد.

تنظیمات ESXI در 12 مرحله

سایت نامبرلند یکی از سایت‌های ارائه شماره‌های مجازی است که در این زمینه فعالیت می‌کند، شما با استفاده از این سایت می‌توانید شماره مجازی خریداری نمایید.

فرایند ساخت آسان و استفاده از شماره مجازی

— افزایش امنیت در فضای مجازی

استفاده از این نوع شماره و به کارگیری آن برای خدمات یک وب سایت‌ می‌تواند باعث افزایش امنیت حریم شخصی شما شود. در حالت عادی برای استفاده از خدمات یک شرکت یا یک وب سایت باید اطلاعات دقیقی را در رابطه با خود از قبیل سن یا ملیت وارد کنید. با استفاده از شماره از نوع مجازی می‌توانید اطلاعاتی غیر از اطلاعات خود را وارد کرده و بدین ترتیب هیچگونه رد پایی از خود در فضای مجازی باقی نگذارید.

— امکان ارتباط با افراد در خارج از کشور

در صورتی که علاقمند به حفظ ارتباطات با دوست یا مشتریان در خارج از کشور هستید، با استفاده از این نوع شماره می‌توانید به راحتی و با هزینه اندک آن را انجام دهید. به کارگیری شماره از نوع مجازی برای حفظ ارتباط با فردی که در خارج از کشور است هزینه بسیار کمی برای شما به دنبال دارد.

 

مزایای شماره مجازی

 

مزایای شماره مجازی

  • استفاده از شماره تلفن مربوط به دیگر کشور‌ها
  • هزینه اقتصادی و به صرفه
  • خرید و راه‌اندازی آسان
  • امکان پنهان کردن هویت شخصی و مکانی
  • محدودیت اندک در استفاده
  • امکان استفاده در زمینه‌های مختلف
  • امکان دور زدن تحریم‌ها و دریافت خدمات بین‌المللی

معایب استفاده از شماره مجازی

اگرچه شماره‌های نوع مجازی مزایای بسیار زیادی به همراه دارند، اما این شماره‌ها معایب خاص خود را داشته و ممکن است در زمان استفاده از آن‌ها با برخی از این معایب مواجه شوید. در ادامه به معایب استفاده از این شماره‌ها اشاره شده است.

– مواجهه با حفره‌های امنیتی در استفاده از شماره مجازی

در برخی موارد استفاده از شماره مجازی به عنوان شماره‌های نامعتبر با حفره‌های امنیتی شناخته می‌شوند. برخی اپلیکیشن‌ها مانند واتساپ یا تلگرام این شماره‌ها را همانند یک ربات در نظر گرفته و ممکن است مانع از استفاده شما از این اپلیکیشن‌ها شوند.

– استفاده از ارائه دهنده نامعتبر

در صورتی که شماره مجازی خود را از یک ارائه دهنده نامعتبر دریافت کرده باشید، ممکن است فرایند دریافت آن طولانی بوده و یا راه‌اندازی آن با دشواری‌هایی همراه باشد. بنابراین بهتر است پیش از تهیه در مورد شرکت دریافت شماره مجازی تحقیق کرده و نسبت به فرایند دریافت اطمینان حاصل کنید.

نحوه ایجاد کد CSR در آپاچی (Apache)

– احتمال فاش شدن اطلاعات شخصی

در صورتی که از شماره‌های مجازی رایگان استفاده کنید، ممکن است با ریسک هک و فاش شدن اطلاعات شخصی مواجه شوید. این شماره‌ها ممکن است در اختیار افراد مختلف قرار گرفته و بدین ترتیب باعث دسترسی دیگر افراد به حریم خصوصی شما شوند.

– محدودیت و اتلاف وقت

در برخی موارد ممکن است وقت قابل توجهی را برای ساخت شماره مجازی اتلاف کرده و در نهایت نیز یک شماره با کیفیت بسیار پایین دریافت کرده باشید. همچنین این شماره‌ها محدودیت‌هایی را در زمان دریافت کد خواهند داشت. بدین ترتیب برای بازیابی اطلاعات اکانت و موارد دیگر این محدودیت ممکن است باعث از بین رفتن اطلاعات مهم شما شود.

 

انواع شماره مجازی

معمولاً افراد برای استفاده از سرویس‌های مختلف از این شماره استفاده می‌کنند. در حال حاضر شماره‌های مجازی در انواع مختلف قابل تهیه بوده و هر کدام از آن‌ها با توجه به ویژگی‌های خود ممکن است با ریسک‌های زیادی روبرو باشند. در ادامه به انواع شماره‌های مجازی قابل دسترسی کاربران اشاره شده است. البته باید به این نکته توجه داشت که استفاده از شماره مجازی رایگان اغلب دارای اعتبار ناپایدار و امنیت پایینی بوده و استفاده از آن پیشنهاد نمی‌شود.

  • شماره مجازی رایگان
  • شماره مجازی از نوع پولی
  • شماره مجازی نوع دائمی
  • شماره مجازی نوع عادی

جمع‌بندی

در این مطلب علاوه بر آشنایی با مفهوم شماره‌های مجازی، به کاربرد‌های آن‌ها، مزایا و معایب این شماره‌ها پرداخته شد. طبق اطلاعات ارائه شده مزایای استفاده از شماره‌های مجازی بسیار زیاد بوده و صورتی که فعالیت‌های شما در سطح بین‌المللی بسیار زیاد باشد، استفاده از این شماره‌ها برای به کارگیری سرویس‌های خارجی و ارتباط با افراد حاضر در خارج از کشور بسیار مهم و حیاتی خواهد بود.
نکته مهم اینکه برای دریافت این شماره بهتر است ارائه‌کننده معتبری را انتخاب کنید و برای افزایش امنیت در فعالیت‌های خود تا حد امکان از شماره‌های مجازی رایگان استفاده نکنید.

در صورتی که می‌خواهید با الگوریتم های گوگل در سئو آشنا شوید و توصیه می‌کنیم به مقالات مرواهاست مراجعه کرده و اطلاعات کاملی در این زمینه کسب نمایید.

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

جدیدترین مطالب

عضویت در خبرنامه

اینستاگرام

فیسبوک

توییتر

18 تیر 1403

در 09:07

در این مقاله می‌خواهیم درباره اینکه لیزی لود چطور کار می‌کند، مزایای آن چیست و فعال سازی آن در وردپرس چگونه انجام می‌شود توضیح دهیم. در ادامه با مقالات مرواه...

13 تیر 1403

در 10:35

تصور کنید تنها با چند کلیک ساده بتوانید تصاویری خلق کنید که تاکنون فقط در رویاهایتان دیده‌اید. دنیایی که در آن هر فرد، بدون نیاز به دانش تخصصی در هنر و طراحی...

11 تیر 1403

در 09:29

ساخت اکانت ftp یک مهارت تقریبا ضروری برای مدیریت وب‌سایت‌ها و سرورهای میزبانی است. این اکانت‌ها به شما اجازه می‌دهند تا فایل‌ها را به‌راحتی بین کامپیوتر شخصی...

6 تیر 1403

در 10:31

یکی از اصلی‌ترین روش‌ها برای افزایش امنیت وبسایت، استفاده از گواهینامه SSL است. گواهینامه SSL یک پروتکل امنیتی است که ارتباطات بین وبسایت و کاربران را رمزنگا...

4 تیر 1403

در 10:02

اتصال ایمیل به اوت لوک از طریق پروتکل‌های POP3 و SMTP یکی از روش‌های رایج برای مدیریت ایمیل‌ها است. پروتکل POP3 (Post Office Protocol version 3) برای دریافت ...

30 خرداد 1403

در 19:28

امروزه به دلیل ازدیاد زبان ‌های برنامه نویسی، انتخاب نوع مناسب برای افرادی که قصد دارند در این زمینه دانش کسب کرده و وارد بازار کار شوند، بسیار چالش برانگیز ...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.