معرفی انواع فضای کار اشتراکی در ایران + توضیحات

فضای کار اشتراکی یا دفتر اشتراکی که به آن کوورکینگ اسپیس (Coworking Space) هم می‌گویند، در سال‌های اخیر به پدیده‌ای محبوب در دنیای کار، مخصوصا در میان فریلنسرها تبدیل شده است. این فضاها، محیطی انعطاف‌پذیر و مدرن را برای کار کردن افراد مختلف با مشاغل گوناگون فراهم می‌کنند. در ادامه این مطلب علاوه بر آشنایی با این محیط کار، با چند تا از بهترین فضاهای اشتراکی کار در ایران نیز آشنا خواهیم شد.

فضای کار اشتراکی چیست؟

 

فضای کار اشتراکی، محیطی است که در آن افراد مختلف با مشاغل گوناگون، به صورت مشترک در یک فضای فیزیکی کار می‌کنند. این فضاها معمولا به صورت اجاره‌های دوره‌ای، مانند ساعتی، روزانه یا ماهانه در اختیار افراد قرار می‌گیرند.

برخلاف محیط‌های اداری سنتی که هر شرکت یا تیم فضای مخصوص به خود را دارند، در فضای کار اشتراکی افراد در کنار یکدیگر و در یک محیط باز مشغول به کار می‌شوند. این فضاها می‌توانند شامل میزهای مشترک، اتاق‌های جلسات، سالن‌های استراحت و آشپزخانه باشند.

مزایای متعددی برای استفاده از فضای کار اشتراکی وجود دارند. یکی از مهم‌ترین مزایا، کاهش هزینه‌ها است. به خصوص برای کسب‌وکارهای نوپا و فریلنسرها که در ابتدای کار ممکن است توانایی پرداخت اجاره دفتر کار اختصاصی را نداشته باشند، فضای کار اشتراکی گزینه بسیار مقرون به صرفه‌ای است.

 

 

معرفی 7 فضاهای کار اشتراکی ایران

 

در ایران نیز تعداد بسیاری فضای کار اشتراکی در شهرهای مختلف وجود دارند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. برای اینکه بهترین فضای کار را انتخاب کنید، تعدادی از انواع دفتر اشتراکی را در ادامه توضیح می‌دهیم.

بعد از انتخاب شدن فضای کار اشتراکی‌تان بهتر است به فکر یک ابزار برای مدیریت پروژه‌های خود باشید چراکه سرعت کار شما را بالا برده و ارتباط بهتری با کارفرما خواهید داشت پیشنهاد ما استفاده از پلتفرم ترلو می‌باشد اگر نمی‌دانید نرم افزار ترلو چیست به مقالات مرواهاست مراجعه نمایید.

1- دفتر اشتراکی کارینوین

فضای کار اشتراکی کارینوین، یک مکان پویا و پرانرژی برای انجام کار است. با ارائه خدماتی مانند میز و صندلی کار، اینترنت پرسرعت و اتاق جلسه، این فضا ایده‌آل برای هر کسی است که به دنبال یک محیط کاری حرفه‌ای و مدرن است. همچنین، با داشتن امکاناتی همچون سالن همایش و کمد شخصی، کارینوین به راحتی توانسته است تبدیل به مقصدی برای استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های نوپایی شود که به دنبال یک پایگاه استراتژیک برای رشد خود هستند.

آدرس این فضای کار اشتراکی نیز در مکانی مرکزی و قابل دسترسی در تهران قرار دارد. آدرس دقیق: تهران، میدان آرژانتین، خیابان الوند، خیابان سیاوش، بن‌بست گل پیچک

2- دفتر کار اشتراکی فینووا

فضای کار اشتراکی فینووا، با میزبانی در ساختمان فناوری دانشگاه امیرکبیر، یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای کار افراد و شرکت‌های مختلف در تهران است. این فضا با امکاناتی چون میز و فضای کار اشتراکی، اتاق جلسات منعطف، خدمات رایگان چای و قهوه، اینترنت پرسرعت و اتاق‌های استراحت و بازی، به عنوان یک محیط پویا و دلپذیر برای کار معرفی می‌شود. همچنین، با اختصاص امکاناتی مانند
• خط تلفن اختصاصی
• لاکر
• و کدپستی اختصاصی
می‌تواند تمامی نیازهای کاربران را برطرف کند. برای ورود به این فضای کار اشتراکی، نیاز به مصاحبه حضوری و ارزیابی‌های اولیه دارید.
آدرس دقیق: تهران، خیابان انقلاب، مابین خیابان حافظ و ولیعصر، کوچه بالاور، پلاک ۷، طبقه دوم

3- دفتر اشتراکی زاویه

زاویه، یکی از فضاهای کار اشتراکی بزرگ و جذاب در تهران است که با ۱۰۰۰ متر فضای خود، محیطی ایده‌آل برای کار افراد مختلف ایجاد کرده است. این دفتر اشتراکی با داشتن امکاناتی چون:
• میز کار
• دسترسی ۲۴ ساعته
• اینترنت پر سرعت
• پرینتر
• و تلفن
به عنوان یک فضای کاری کامل و کارآمد معرفی می‌شود. همچنین، وجود امکاناتی مانند آشپزخانه باز با چای رایگان، اتاق جلسات، کمد اختصاصی و باشگاه ورزشی، زاویه را به یک محیط زنده و پویا تبدیل کرده است. این فضا همچنین دارای رستوران و کافی‌شاپ است که برای کاربران امکان ارائه خدمات تغذیه‌ای و استراحتی را فراهم می‌کند.
آدرس دقیق فضای کار: ابتدای بزرگراه شهید لشکری، نبش ایستگاه مترو بیمه، کارخانه نوآوری آزادی

4- دفتر اشتراکی کارخانه نوآوری

کارخانه نوآوری، به عنوان بزرگترین مرکز نوآوری در شمال غرب کشور، در تبریز واقع شده و فضایی فراگیر برای کار، آموزش و سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری و نوآوری ارائه می‌دهد. این مکان علاوه بر ارائه فضای کار اشتراکی، شامل شتاب‌دهنده، مرکز رشد، آزمایشگاه، فاب‌لب، کافه و کتابخانه نیز می‌شود. همچنین، برگزاری رویدادها و برنامه‌های آموزشی متنوع برای حمایت از استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا نیز از دیگر ویژگی‌های این مکان است.با موقعیت مرکزی در خیابان شهید رجایی تبریز، این مرکز نوآوری فرصتی برای توسعه و رشد فناوری و نوآوری در این منطقه ارائه می‌دهد.

آدرس دقیق: تبریز، خیابان شهید رجایی، شهرک صنعتی شماره 2

5- فضای کار اشتراکی باغ بهشت پارادایس هاب

محیط مدرن و معماری نوین فضای کار اشتراکی باغ بهشت پارادایس را به یک مقصد بی‌نظیر برای استارت‌آپ‌ها تبدیل کرده است. این مکان دارای امکانات فراوانی است که شامل دسترسی آسان به حمل و نقل عمومی، صندلی‌های اختصاصی و اشتراکی، آتریوم، سالن کنفرانس، لمکده، اتاق جلسه، اینترنت پرسرعت، کافی‌شاپ و آشپزخانه می‌شود.
تنوع امکانات در این دفتر اشتراکی، به استارت‌آپ‌ها این امکان را می‌دهد که به راحتی به نیازهای کاری خود بپردازند و با محیطی دوستانه و خلاقانه مواجه شوند. باغ بهشت پارادایس با محیطی منحصر به فرد و امکانات متنوع، یک فضای کاری برتر برای رشد و توسعه کسب‌وکارهای نوپاست.
آدرس دقیق: تهران، آجودانیه، بعد از چهارراه اوشان، کوچه ابوالفضل صمیع، باغ بهشت

6- فضای کار اشتراکی کارواریوم

کارواریوم یک فضای کار اشتراکی و شتابدهنده در شهر مشهد بوده که در سال 1396 تاسیس شده است. این فضا با ارائه امکانات و خدمات متنوع، محیطی ایده‌آل برای فریلنسرها، استارتاپ‌ها و تیم‌های کوچک را فراهم می‌کند. کارواریوم دارای بخش‌های مختلفی مانند فضای کار اشتراکی، اتاق‌های خصوصی، سالن کنفرانس، کافه و کتابخانه است. همچنین، کارواریوم خدمات مختلفی مانند اینترنت پرسرعت، چاپ و اسکن، خدمات پذیرایی و … را به اعضای خود که در آن ثبت نام کرده‌اند، ارائه می‌دهد.
آدرس دقیق: مشهد، خیابان سجاد، نبش نمر 16

7- فضای کار اشتراکی آبی سفید

فضای کار اشتراکی آبی سفید، با شعبه‌ای در اصفهان، در مکانی قرار دارد که امکانات گوناگونی را به کاربران ارائه می‌دهد. این شعبه واقع در پل فردوسی، ابتدای خیابان فردوسی، کوچه شماره ۴، پلاک ۲ واقع شده و دارای امکاناتی همچون میز کار اختصاصی و روزانه، اتاق جلسات، دفتر اختصاصی، فضای رویداد و کلاس، اتاق بازی، آلاچیق و آشپزخانه است.

این امکانات متنوع، برای کاربران مختلفی که به دنبال یک محیط کاری مناسب و راحت هستند، ایده‌آل است. با موقعیت مرکزی و امکانات فراوان، فضای کار اشتراکی آبی سفید در اصفهان یک گزینه عالی برای کاربران اصفهانی و فریلنسرها و دورکارها در نظر گرفته می‌شود.

 

اگر شما یک طراح سایت، سئوکار یا دیجیتال مارکتر هستید این فضاها می‌تواند برای شما مناسب باشد چراکه با داشتن میز اشتراکی و  لپ تاپ شخصی پروژهای خود را در این فضا انجام دهید، همجنین در صورتی که برای پروژه های خود درخواست هاست پر سرعت و عالی دارید و یا قصد خرید دامنه را دارید مرواهاست در این زمینه می‌تواند شما را راهنمایی کند.

 

سخن پایانی

دفتر اشتراکی، به عنوان یک محیط مدرن و انعطاف‌پذیر، نقش بسیار مهمی در توسعه کسب‌وکارهای نوپا و استارتاپ‌ها دارد. این فضاها با ارائه امکاناتی مانند میز و صندلی کار، اینترنت پرسرعت، اتاق جلسات و فضای مشترک، به کارآفرینان امکان می‌دهد تا با هزینه کمتر و با سرعت بیشتر به رشد و توسعه کسب‌وکار خود بپردازند. علاوه بر این، این فضاها به عنوان مراکز تبادل ایده و همکاری، فرصتی برای ایجاد شبکه‌های حرفه‌ای و ارتباط با دیگر کارآفرینان ارائه می‌دهند.

با توجه به نیاز رو به افزایش به محیط‌های کاری انعطاف‌پذیر و هزینه‌های پایین‌تر، انتظار می‌رود که نقش فضاهای کار اشتراکی در جذب و حمایت از کارآفرینان و استارتاپ‌ها در آینده بیشتر شود.

نوشته های اخیر

الگوریتم‌های گوگل در سئو که باید بشناسید! (مهم‌ترین و مفیدترین‌ها)

موتور جستجوی گوگل دائما در حال به‌روزرسانی الگوریتم‌های خود برای ارائه بهترین تجربه ممکن به…

2 روز پیش

ترلو چیست؟ اجزای تشکیل دهنده آن چه مواردی هستند؟

نرم افزار ترلو چیست؟ اگر تصمیم به انجام کار گروهی مخصوصا دورکاری داشته باشید، حتما…

2 روز پیش

راهنمای بهترین Cdn ایرانی یا خارجی؟ + ویژگی‌های آن

در دنیای امروز، سرعت و پایداری وب‌سایت برای موفقیت هر کسب‌وکاری ضروری است. Cdn در…

6 روز پیش

ipv6 چیست؟ 6 مورد از کاربردهای نسخه 6 پروتکل اینترنت!

ساختار ipv6 جدیدترین نسخه پروتکل اینترنت (IP) است که برای آدرس‌دهی به دستگاه‌ها در اینترنت…

1 هفته پیش

هاست وردپرس یا لینوکس؟ ویژگی‌های هاست وردپرس و لینوکس چیست؟

فرق هاست وردپرس و لینوکس چیست؟ اگر شما هم به تازگی برای تاسیس وب سایت…

2 هفته پیش

امکانات سایت فروشگاهی چیست ؟ بررسی مهم ترین امکانات سایت فروشگاهی (+20مورد)

امکانات سایت های فروشگاهی آن هم به صورت تمام و کمال، امروزه که استفاده از…

3 هفته پیش