سرور مجازی NVMe چیست؟ مزایای تکنولوژی NVMe

سرور مجازی NVMe چیست

هنگام جستجو در اینترنت ممکن است بارها و بارها تبلیغات سرور مجازی NVMe را دیده باشید. اما سوال اینجاست که سرور مجازی NVMe چیست ؟این تکنولوژی چه امکاناتی را صاحبان کسب و کارها فراهم می سازد که آن را پرطرفدار ساخته است؟

برای پاسخگویی به این سوالات در این مقاله ما قصد داریم تا به طور کامل به بررسی امکانات، مزایا و معایب سرور مجازی NVMe و اینکه سرور مجازی NVMe  چیست بپردازیم. اگر شما نیز می خواهید با این تکنولوژی بیشتر آشنا شوید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با هم نگاهی به این تکنولوژی بیندازیم.

تاریخچه NVMe

تاریخچه NVMe

قاعدتا خیلی از شماها می خواهید بدانید تکنولوژی NVMe چیست یا اینکه چه کاربردهایی دارد. در گذشته نه چندان دور ( سال 1950 تا 1980) برای ذخیره سازی داده ها از SSD استفاده می شد که در آن زمان استفاده از این روش ذخیره سازی به دلیل هزینه بالایی که داشت، تنها به سازمان های خاصی مثل ارتش محدود می شد. اما با گذشت زمان افراد عادی نیز توانستند از این تکنولوژی استفاده کنند. برای اینکه افراد اطلاعات خود را در ssd ذخیره کنند و از آن استفاده نمایند، از رابطی به نام SATA استفاده می شد.

به دلیل کند بودن سرعت اتصال به SSD به کمک رابط SATA با گذشت زمان این فناوری با افت قیمت مواجه شد. مردم خواهان استفاده از فناوری سریع تر و کارامدتر بودند. این موضوع باعث شد تا در سال 2009 رابط جدیدی به نام NVMe ساخته شود که نسبت به SATA چندین برابر پرسرعت تر و بهتر بود.

تکنولوژی NVMe چیست؟

NVMe مخفف ” Non-Volatile Memory Express” است. هدف از ساخت این پروتکل این بود که بتوان سرعت دسترسی به رسانه های ذخیره سازی اطلاعات را چند برابر ساخت. این پروتکل در مقایسه با پروتکل های قدیمی از مزایای زیادی برای مشاغل مرتبط با حوزه داده برخوردار می باشد. اما سرور مجازی NVMe چیست و چرا برای این مشاغل مهم است؟

از آنجایی که رشد و توسعه کسب و کارهای اینترنتی با رشد داده های آنها نیز همراه است نحوه جمع آوری، حفظ و نگهداری این داده ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. افزایش داده ها روی سرعت و عملکرد سایت و حتی سئو سایت نیز تاثیر زیادی خواهد داشت.

صاحبین کسب و کارهای آنلاین معمولا از درایو حالت جامد”SSD” یا درایوهای دیسک استاندارد “HDD” برای ذخیره سازی داده های خود استفاده می کنند. گرچه در گذشته برای اتصال به این درایوها و ذخیره سازی داده ها از رابط های SATA و SAS استفاده می شد اما با توجه به محددویت های انها و کندی دسترسی به درایوهای ذخیره سازی امروزه بیشتر کسب و کارها ترجیح می دهند از فناوری NVMe استفاده کنند.

این فناوری جایگزین عالی برای SATA محسوب می شود. زیرا هیچکدام از رابط های فیزیکی قبلی پایداری ارتباط و سرعت NVMe را ندارد. پروتکل NVMe برای اتصال به SSD از کانکتورهای PCIe استفاده می کند. PCLe ها مستقیما به CPU وصل شده و بدین ترتیب با ایجاد یک پشته نرم افزاری، سرعت اتصال را چندین برابر می سازند.

پارک دامنه یا Park Domain چیست؟ تفاوت آن با ریدایرکت و ادان دامین

مزایا استفاده از هارد nvme چیست؟

مزایا استفاده از هارد nvme چیست؟

در پاسخ به این سوال که مزایای هارد nvme چیست میبایست گفت که این نوع هارد امکانات و مزایای بسیار زیادی دارد. از جمله این مزایا عبارتند از:

عملکرد عالی

از جمله مهمترین دلایلی که باعث محبوبیت هاست NVMe شده است، مدیریت صف کارآمد و در نتیجه ارائه عملکرد عالی برای سایت های استفاده کننده از این هاست می باشد. هارد NVMe علاوه بر مدیریت چندگانه صف های ورودی/ خروجی می تواند حداکثر تا 64000 ورودی را پشتیبانی نماید. جالب تر اینکه رابط های قدیمی مثل SATA تنها قادرند 32 ورودی را در یک صف قرار دهند. در نتیجه NVMe از کارایی بالایی برخوردار می باشد و برای دسترسی به پلتفرم های پیشرفته NUMA نیز بهینه سازی شده است.

همانطور که می دانید، عملکرد بهتر باعث بهبود رتبه سئو سایت توسط موتورهای جستجوگر، نرخ تبدیل بهتر و نرخ پرش کمتر می شود. در نتیجه، شما می توانید با خرید هاست NVMe نه تنها سرعت سایت خود را افزایش دهید، بلکه سئو سایت خود را نیز بهبود بخشیده و شاهد ترافیک بیشتر و فروش بیشتری در سایت خود باشید.

اگر علاقه دارید در تکمیل اطلاعات خود درباره تفاوت هاست معمولی و هاست ابری بدانید پیشنهاد میکنیم مقاله “تفاوت هاست ابری با هاست معمولی | بررسی ۲ ویژگی هاست ابری” مطالعه نمایید

کاهش تاخیر پردازش ها

یکی دیگر از مواردی که در پاسخ به اینکه “مزایای سرور مجازی NVMe چیست” می توان به آن اشاره کرد، کاهش تاخیر پردازش اطلاعات می باشد. برای استفاده از این فناوری از بسترهای پردازش داده موازی با میزان تاخیر بسیار کمی استفاده می شود. بدین ترتیب با تقسیم واحدهای کاری به واحدهای کوچک تر و کاهش حجم کار زمان اجرای برنامه ها را کاهش می دهد. در نتیجه، سرعت پردازش و ذخیره سازی داده ها افزایش خواهد یافت و شاهد تاخیر کمتری در اجرای پردازش ها خواهید بود.

معماری NVMe این امکان را فراهم می سازد تا برنامه ها بتوانند چندین درخواست ورودی/خروجی را به طور همزمان شروع نموده آنها را به طور همزمان اجرا و به پایان برسانند. در نتیجه سرعت اجرای کارها افزایش یافته و باعث به حداقل رساندن تاخیر پردازش داده های ورودی و خروجی و پاسخگویی به درخواست ها می شود.

افزایش سرعت

اگر می خواهید بدانید که اصلی ترین و مهمترین دلیل انتخاب سرور مجازی NVMe چیست سرعت لود سایتی که روی سرور NVMe قرار دارد را با سرعت لود یک سایت روی سایر سرورها مقایسه کنید. سرور مجازی NVMe از نظر سرعت فوق العاده است.

استفاده از این فناوری نه تنها باعث می شود تا سرعت اجرای برنامه های فعلی روی سرور افزایش پیدا کند، بلکه این امکان را برایتان فراهم می سازد تا برنامه های جدیدی را نیز روی سرور خود اجرا نمایید. از این فناوری می توان برای انجام محاسبات و پردازش داده های سریع تر و کارآمدتر استفاده کرد. تحقیقات نشان داده اند که سرعت خواندن و نوشتن با NVMe سه برابر بیشتر از زمانی است که از این تکنولوژی استفاده نمی شود.

کاهش مصرف منابع

یکی دیگر از مزایای این فناوری نسبت به پروتکل های قدیمی این است که پروتکل های قدیمی برای دسترسی به اطلاعات ذخیره شده CPU زیادی را مصرف می کنند اما NVMe با کاهش میزان مصرف منابعی مثل CPU باعث افزایش سرعت سایت می شود. همچنین هزینه های کسب و کار شما را نیز کاهش می دهد.

کاربرد فایل Hosts + چگونگی تغییر فایل Hosts

کاهش مصرف انرژی

از مزیت های خیلی خوب این نوع هارد میتوان اشاره به کاهش مصرف برق داشت.

قابلیت اجرای فعالیت های سنگین

اگر سایت بزرگ با حجم داده های زیادی دارید یا قصد دارید فعالیت های سنگینی را روی سرور اجرا کنید، توصیه می شود به جای یک سرور معمولی از سرور مجازی NVMe استفاده کنید. سرعت اجرای فعالیت های سنگین روی این نوع سرور به مراتب بیشتر از سایر سرورهای مجازی می باشد.

تمامی مواردی که در این بخش به آنها اشاره شد از جمله مزایایی هستند که روی هر نوع سرور NVMe دارد. به نظر شما معایب سرور مجازی NVMe چیست؟ با ما همراه باشید تا در ادامه نگاهی به معایب این نوع سرور بیندازیم.

معایب سرور مجازی NVMe چیست؟

معایب سرور مجازی NVMe چیست؟

معایب سرور مجازی NVMe چیست ؟در کنار اینکه استفاده از سرور مجازی NVMe مزایای زیادی دارد معایبی نیز می تواند داشته باشد. از جمله معایب این نوع سرور عبارتند از:

  •  قیمت خرید سرور مجازی NVMe نسبت به بعضی از سرورهایی که ویژگی های مشترکی با این سرور دارند، بیشتر است.
  • کار با سرور مجازی NVMe مستلزم دانش مدیریت سرور مجازی و مهارت کار با آن می باشد و برای افراد مبتدی مناسب نیست.

سرویس NVMe چیست؟

اینکه سرویس NVMe چیست و چه تفاوتی با هاست NVMe دارد، سوال بسیاری از کاربران است. سرویس NVMe در واقع به هاستی گفته می شود که دارای هارد سرور NVMe می باشد. با توجه به مواردی که کمی قبلتر در مورد مزایای NVMe گفته شد، استفاده از سرویس NVMe یا همان هاست NVMe می تواند برگ برنده شما نسبت به بسیاری از رقبا باشد. در نتیجه، پیشنهاد می شود در صورتی که قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی را دارید، به جای هاست یا هاردهای قدیمی از هاست NVMe یا سرور مجازی NVMe استفاده نمایید.

هاست NVMe چیست؟

همانطور که از نام این هاست مشخص است هارد به کار رفته روی سرور این هاست از نوع NVMe می باشد. البته هاست های NVMe انواع مختلفی دارند که قبل از خرید هاست NVMe لازم است تا آنها را با یکدیگر مقایسه نموده و بهترین گزینه را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. برای آشنایی بیشتر با این نوع هاست در ادامه معروف ترین هاست ها و سرورهای NVMe نام برده شده اند که عبارتند از:

هاست وردپرس سی پنل آلمان NVMe

این نوع هاست مخصوص سیستم مدیریت محتوای وردپرس ارائه می شود و دارای امکاناتی ویژه برای سایت های وردپرسی است. هاست وردپرس با یک هاست معمولی تفاوت های زیادی دارد و به طور کلی باعث عملکرد بهتر سایت های وردپرسی می شود. دیتا سنتر این هاست در آلمان واقع شده است و به دلیل داشتن هارد NVMe سرعت اجرای برنامه ها و بارگذاری سایت در این نوع هاست بسیار زیاد خواهد بود، در صورتی که می‌خواهید اقدام به خرید سرور اختصاصی آلمان کنید از طریق سایت مرواهاست می‌توانید خرید خود را نهایی کنید.

اگر علاقه دارید در باره هاست بدانید پیشنهاد میکنیم مقاله “Host هاست چیست ؟ 0 تا 100 توضیحات میزبانی وب و هاستینگ” مطالعه نمایید

آموزش تغییر DNS بر روی دامنه های IR

حتی در هاست های اشتراکی که از نوع هاست وردپرس NVMe می باشند، تعداد سایت هایی که روی یک سرور قرار دارند نسبت به هاست های اشتراکی دیگر کمتر است. در نتیجه کمتر با مشکل مصرف بیش از حد منابع مواجه خواهید شد.

مشاهده جزئیات بیشتر هاست وردپرس

هاست لینوکس SSD NVMe

روی سرور این نوع هاست سیستم عامل لینوکس نصب شده است. لینوکس از پرطرفدارترین سیستم عامل هایی است که برای میزبانی وب و راه اندازی فروشگاه اینترنتی مورد استفاده قرار می گیرد.

نوع هارد سرور شما نقش زیادی روی سرعت لود سایت خواهد داشت. SSD NVMe از لحاظ سرعت نسبت به هارد SSD معمولی سریع تر است، زیرا در SSD NVMe از درگاه PCLe استفاده می شود که نسبت به درگاه SATA سریع تر عمل می کند. به همین دلیل شاهد پردازش سریع تر داده ها خواهید بود و از آنجا که لود سایت را بهتر می سازد ترافیک بیشتری به سایت جذب می شود.

مشاهده جزئیات هاست لینوکس

سرور مجازی ابری NVMe آلمان

به احتمال زیاد تاکنون نام سرورهای ابری یا Cloud Server را شنیده اید. سرور مجازی ابری NVMe از پایداری شبکه بسیار زیادی برخوردار می باشد. به دلیل ابری بودن همیشه در دسترس هستند و با بهره گیری از تکنولوژی NVMe نسبت به سرور مجازی ابری معمولی سرعت فوق العاده بالایی را برایتان به ارمغان می آورند. چنانچه قصد خرید سرور مجازی ابری NVMe را دارید، می توانید با کلیک روی لینک زیر پلن های مختلف این سرویس و جزئیات کامل آنها را مشاهده نمایید.

مشاهده جزئیات سرور ابری مجازی آلمان

جمع بندی و سخن پایانی

حال که متوجه شدیم سرور مجازی NVMe چیست باید بدانیم گرچه ممکن است هارد NVMe قیمت بالاتری نسبت به هارد SSD داشته باشد، اما از این نوع هارد برای کسب و کارتان بهتر است. از طرف دیگر سرورهایی که دارای هارد NVMe می باشند میزان مصرف منابع و مصرف انرژی کمتری را به همراه خواهند داشت. بنابراین، برای خرید سرور مجازی خوب باید علاوه بر قیمت به نوع هارد آن نیز دقت کنید.

در این مقاله سعی کردیم تمام مواردی که لازم است در مورد تکنولوژی NVMe و سرور مجازی NVMe چیست بدانید را بیان کنیم. امیدواریم توضیحات این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

برخی سوالات متداول

چند نوع سرور NVMe وجود دارد؟

سرورهای NVMe انواع مختلفی دارند مثل سرور مجازی NVMe، سرور اختصاصی NVMe، سرور ماکرو NVMe، سرور ابری NVMe و … که ویژگی مشترک همه آنها داشتن هارد NVMe می باشد.

امکانات سرور مجازی NVMe چیست؟

از جمله امکانات سرور مجازی NVME می توان به داشتن منابع اختصاصی، داشتن سخت افزارهای قدرتمندی مثل اینتل، dell، سامسونگ، Supermicro، دسترسی نامحدود به سرور مجازی بدون نیاز به روت، امکان فعالسازی کارت صدا روی سرور، دارای پنل اختصاصی و امکان نصب سیستم عامل های مختلف روی این نوع سرور اشاره کرد.

از بین سرور مجازی NVMe ایرانی و سرور مجازی NVMe خارجی کدام بهتر است؟

تفاوت اصلی این دو نوع سرور در فاصله آنها از دیتا سنتر می باشد. بی شک هرچه فاصله کوتاه تر باشد شاهد سرعت دسترسی به داده های بالاتری خواهید بود. اگر اکثر بازدیدکنندگان سایت شما را مخاطبان داخل کشور تشکیل می دهند، سرور مجازی NVMe ایرانی برایتان گزینه بهتری میباشد.

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

جدیدترین مطالب

عضویت در خبرنامه

اینستاگرام

فیسبوک

توییتر

5 اردیبهشت 1403

در 14:54

امکانات سایت های فروشگاهی آن هم به صورت تمام و کمال، امروزه که استفاده از این وب سایت‌ها برای تجارت الکترونیک رایج شده‌اند، بسیار با اهمیت هستند. به همین دلی...

5 اردیبهشت 1403

در 12:00

microsoft sql server چیست؟ در دنیای امروز، داده‌ها به عنوان ارزشمندترین دارایی هر سازمان شناخته می‌شوند. مدیریت و تحلیل این حجم عظیم از اطلاعات نیازمند ابزار...

23 اسفند 1402

در 22:42

کیورد استافینگ یکی از روش‌های سئو کلاه ‌سیاه به شمار می‌رود. این اصطلاح از دو واژه Keyword به معنای کلمه کلیدی و Stuffing به معنای پرکردن تشکیل شده است. به‌ع...

23 اسفند 1402

در 20:27

ضرورت بکاپ گرفتن از هاست و نگهداشتن یک نسخه به‌روز از وب‌سایت، بیشتر از پیش اهمیت دارد. زیرا سایت‌ها ممکن است به دلایل مختلفی مورد حمله قرار گیرند، مانند هک‌...

23 اسفند 1402

در 18:54

Rich snippets چیست؟ گاهی به‌کرات متخصصین سئوی کهنه‌کار از این واژه استفاده می‌کنند. اخیراً، گوگل با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر، توانایی نمایش اطلاعات...

18 دی 1402

در 12:27

در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزی، تکنولوژی ابری به سرعت در حال توسعه و گسترش است و به عنوان یکی از پیشرفت‌های بزرگ در عرصه فناوری شناخته می‌شود. یکی...

2 دیدگاه دربارهٔ «سرور مجازی NVMe چیست؟ مزایای تکنولوژی NVMe»

  1. بازتاب: تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی به صورت جامع - وبلاگ مروا هاست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.