آموزش نحوه فعالسازی SSL رایگان سی پنل و تمدید آن به صورت خودکار

آموزش نحوه فعالسازی SSL رایگان سی پنل

با بالارفتن اهمیت وب سایت ها و گسترش فعالیت افراد در فضای مجازی، کاربران اکثر فعالیت های خود را به سمت و سوی اینترنت و مجازی شدن پیش گرفته اند، اما مورد پراهمیت برای این افراد تامین امنیت آنهاست. یکی از فعالیت های مهم برای تامین امنیت افراد، فعال سازی ssl است. به همین دلیل ممکن است بسیاری از افراد به دنبال فعالسازی SSL رایگان سی پنل برای سایت خود باشند.

در ابتدا لازم است بدانیم گواهی ssl چیست؟

Ssl یک گواهینامه امنیتی است که با رمزگذاری داده های سایت و مشتریان، امنیت افراد را تضمین میکند. SSL یک فناوری امنیتی استاندارد برای ایجاد پیوند بین یک سرور و مرورگر است. این فناوری تضمین میکند تا تمامی دیتاها بین سرور و مرورگر محرمانه باقی بماند. به بیانی ساده تر برای مثال ممکن است شما در یک سایت فرمی را تکمیل کنید و دکمه ارسال را کلیک کنید.

اگر این صفحه گواهی SSL را نداشته باشد، تمامی اطلاعات وارد شده در فرم توسط هکرها قابل مشاهده خواهد بود. این اطلاعات ممکن است از کم اهمیت ترین اطلاعات تا پراهمیت ترین باشد. از اطلاعات تراکنش بانکی صورت گرفته تا اطلاعات خصوصی مهمی که برای ثبت نام در هر سایتی وارد خواهید کرد.

هنگامی که از یک وبسایت با ssl دیدن کنید، مرورگر شما یک حالت امن را با سرور خود ایجاد میکند. در این حالت هیچ کس جز شما و وب سایت مربوطه نمیتواند به اطلاعات تایپ شده در مرورگر دسترسی داشته باشد و آنها را مشاهده کند. برای مطالعه بیشتر درباره ssl و اهمیت استفاده از آن، میتوانید مقاله “SSL چیست و چرا استفاده از آن مهم است + معرفی انواع آن” را مطالعه کنید.

انواع گواهینامه  ssl  و مزایای هر یک از آنها

 

آموزش نصب گواهینامه SSL رایگان در Cpanel

جلب اعتماد کاربران اینترنتی از طریق بالابردن امنیت سایت، انتخابی هوشمندانه برای صاحبان وبسایت میتواند باشد. شاید برای شما اولین سوال بعد از خرید هاست این  باشد که آیا فعالسازی اس اس ال رایگان سی پنل میتواند به جلب اعتماد کاربران کمک کند؟ جواب این است که بله، نصب و فعالسازی ssl در هاست از اقدامات موثر بر جلب اعتماد کاربر است.

در این راستا سایت “Let’s Encrypt“، ارائه دهنده گواهینامه ssl رایگان است  که توسط یک گروه پژوهشی مربوط به امنیت اینترنت راه اندازی شده است.

این سرویس به کاربران اجازه میدهد تا گواهینامه ssl رایگان مورد اعتمادی را بر روی هر وبسایتی نصب و راه اندازی کنند. این گواهینامه نه تنها باعث رمزگذاری بین وبسایت و مرورگرها میشود، همچنین باعث میشود تا وب سایت شما مورد اعتماد کاربران قرار گیرد. در این مقاله آموزش فعالسازی ssl رایگان سی پنل را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.ضمن اینکه باید گفت که این مراحل تفاوت چندانی با مراحل نصب گواهی SSL در دایرکت ادمین ندارد.

نحوه نصب SSL رایگان در کنترل پنل Cpanel

برای فعالسازی SSL رایگان سی پنل از طریق زیر میتوانید اقدام کنید. در ابتدا نیاز است وارد کنترل پنل هاست خود شوید، سپس در قسمت SECURITY روی گزینه SSL/TLS Status کلیک کنید. در قسمت بالای صفحه ای که باز میشود، سه دکمه آبی رنگ مشاهده میکنید که در زمان فعالسازی ssl میتوانید از آن استفاده کنید. این موارد به شرح زیر است:

  • include Domain during AutoSSL: پس از فعال کردن تیک کنار دامنه های مورد نظر خود، میتوانید با کلیک بر این گزینه تعیین کنید که فعال سازی ssl تنها برای دامنه های انتخابی شما صورت گیرد.
  • Exclude Domain from AutoSSL: با فعال کردن این تیک، تعیین خواهید کرد که نصب ssl شما برای دامنه های انتخاب شده اعمال نشود. در نظر داشته باشید که با توجه به اینکه گواهینامه ssl هر 90 روز یکبار به صورت خودکار تمدید میشود، این گزینه موجب میشود تا بر دامنه های انتخاب شده، نصب ssl صورت نگیرد.
  • Run AutoSSL: با انتخاب این گزینه پس از مشخص کردن دامنه های مورد نظر خود، فرآیند فعال سازی ssl وب سایت شما تکمیل میشود. پس از آن شما میتوانید در این صفحه لیستی از دامنه های موجود با وضعیت نصب ssl ( فعال یا غیرفعال بودن ssl، نوع آن و تاریخ انقضای آن ها) را مشاهده کنید. در آخرین مرحله از فعالسازی SSL سی پنل نیز با کلیک بر دکمه Run AutoSSL فرآیند فعال سازی ssl برای دامنه های شما با موفقیت به پایان میرسد.درصورتی که فعالسازی SSL رایگان سی پنل با موفقیت به اتمام رسید، کنار دامنه شما علامت سبز رنگی قرار میگیرد. علاوه بر آن، در بخش Certificate Status نیز عبارت AutoSSL Domain Validated نمایش داده میشود. به همین نحو، برای غیرفعال سازی SSL رایگان نیز تیک گزینهای که در کنار نام دامنه قرار دارد را فعال کرده و پس از آن گزینه Exclude from AutoSSL را انتخاب کنید. دراین صورت گواهی SSL پس از 90 روز انقضا فعال و تمدید نخواهد شد.

ssl

حذف فعالسازی SSL سی پنل

با توجه به اینکه قبلتر نحوه نصب SSL رایگان در کنترل پنل Cpanel را دوره کردیم و متوجه شدیم چگونه ssl را فعال کنیم، نیاز است بدانیم چگونه SSL رایگان نصب شده بر روی هاست را غیرفعال کنیم.

پس از کلیک بر گزینه SSL/TLS در سی پنل، به قسمت INSTALL AND MANAGE SSL FOR YOUR SITE رفته و زیرمنوی Manage SSL sites را انتخاب میکنیم. سپس بر گزینه Uninstall کلیک کرده و SSL نصب شده را حذف کنید.

نحوه تشخیص فعالسازی SSL رایگان سی پنل

دقت داشته باشید در ابتدای امر، پس از فعال شدن گواهینامه SSL، در ابتدا تمامی لینک های شما از http به https تغییر داده شده و قفل طوسی رنگ در کنار آدرس مرورگر نمایان میشود. هم چنین ممکن است در هاست خود چند دامنه تعریف کرده باشید که هریک گواهینامه SSL مخصوص خود را دارا باشند.

اینکه گواهینامه Let’s Encrypt شما بر کدام دامنه اعمال شود یا در بازه های زمانی معین تمدید شود، روشی هوشمندانه است و نیاز به تفکر و استفاده شما دارد. با تعیین این تنظیمات، گواهینامه SSL رایگان برای دامنه های مورد نظر شما اعمال خواهد شد و دیگر به تمدید ssl دستی آنها نیازی ندارید.

تشخیص اس اس ال رایگان
CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v62), quality = 82

فعالسازی SSL رایگان سی پنل به راحتی انجام میشود، اما درنظر داشته باشید که گواهی رایگان به اندازه گواهی پریمیوم به سایت اعتبار نمیدهد و تنها در شرایطی که نمیتوانید SSL خریداری کنید، به فعالسازی SSL رایگان سی پنل بپردازید.

گاهی مشاهده میکنید که یک وب سایت که دارای گواهی SSL می باشد، بدون هیچ مشکلی در دسکتاب یا گوشی همراه شما کار میکند، اما هنگامی که همان سایت را با یک دیوایس دیگر باز میکنید، خطای ارتباط SSL دریافت کرده و پیامی به جهت نا امن بودن وب سایت برای شما نمایش داده میشود. برای آشنایی با این خطا ها و رفع آن ها میتوانید مقالعه “خطای ssl چیست | آموزش رفع خطای ssl در گوگل کروم، موبایل و اندروید” مطالعه نمایید.

در صورتی که مقاله فوق مورد توجه شما قرار گرفته پیشنهاد میکنیم مقالات “Domain سایت یا دامنه چیست و چه کاربردی دارد؟” و ”آموزش اتصال به سرور لینوکس با استفاده از نرم افزار و ویندوز” در بلاگ مرواهاست مطالعه فرمایید

سوالات متداول

وضعیت انقضای فعال سازی اس اس ال رایگان سی پنل به چه صورت است؟

این سرویس به شما اجازه میدهد تا فعالسازی SSL سی پنل به صورت رایگان را بر هریک از وبسایت های خود راه اندازی کنید. در حال حاضر با توجه به سیاست های سی پنل، به صورت خودکار SSL ارائه شده تمدید شده و نیازی به انجام کار خاصی ندارد. اما توجه داشته باشید در صورتی که پس از فعال سازی SSL در صفحات سایت خود با خطا مواجه شدید، میتوانید با دستورالعمل CTRL+U به سورس سایت خود مراجعه کرده و کلیدهای CTRL+F را بزنید. در این مرحله پروتکل HTTP را جستجو نموده و لینک‌هایی که با این پروتکل آغاز شده‌اند را به صورت دستی اصلاح نمایید.

آیا گواهینامه SSL تمام نیازهای ما برای امنیت را برطرف می‌کند؟

با توجه به اینکه SSL یک گواهی امنیتی قوی است، اما کافی نیست. این گواهی تنها یکی از راه های امنیت اطلاعات شما است. اگر فرآیند بارگذاری اطلاعات شما به درستی انجام نشده باشد، ممکن است برخی از محتوای شما تحت پوشش رمزنگار قرار نگیرد.

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

5 اردیبهشت 1403

در 12:00

microsoft sql server چیست؟ در دنیای امروز، داده‌ها به عنوان ارزشمندترین دارایی هر سازمان شناخته می‌شوند. مدیریت و تحلیل این حجم عظیم از اطلاعات نیازمند ابزار...

23 اسفند 1402

در 22:42

کیورد استافینگ یکی از روش‌های سئو کلاه ‌سیاه به شمار می‌رود. این اصطلاح از دو واژه Keyword به معنای کلمه کلیدی و Stuffing به معنای پرکردن تشکیل شده است. به‌ع...

23 اسفند 1402

در 20:27

ضرورت بکاپ گرفتن از هاست و نگهداشتن یک نسخه به‌روز از وب‌سایت، بیشتر از پیش اهمیت دارد. زیرا سایت‌ها ممکن است به دلایل مختلفی مورد حمله قرار گیرند، مانند هک‌...

23 اسفند 1402

در 18:54

Rich snippets چیست؟ گاهی به‌کرات متخصصین سئوی کهنه‌کار از این واژه استفاده می‌کنند. اخیراً، گوگل با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر، توانایی نمایش اطلاعات...

18 دی 1402

در 12:27

در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزی، تکنولوژی ابری به سرعت در حال توسعه و گسترش است و به عنوان یکی از پیشرفت‌های بزرگ در عرصه فناوری شناخته می‌شود. یکی...

13 دی 1402

در 11:37

آغاز یک کسب و کار آنلاین یا راه‌اندازی یک وبسایت شخصی یکی از اقدامات مهم و چالش‌برانگیزی است که ممکن است با آن روبرو شوید. از شروع تا اجرا، شما با مجموعه‌های...

10 دیدگاه دربارهٔ «آموزش نحوه فعالسازی SSL رایگان سی پنل و تمدید آن به صورت خودکار»

  1. سلام، مرسی از مطلب آموزش فعال سازی ssl در cpanel فقط یک سوال برای فعال سازی ssl در سی پنل وقتی run autossl رو که می‌زنم ارور میده و فعال کردن ssl در سی پنل کامل نمیشه چی کار کنم؟

  2. سلام، برای فعال سازی ssl در سی پنل گواهی ssl رایگان هستش؟ نحوه فعال سازی ssl در cpanel چقدر حدودا طول می‌کشه؟

  3. سلام برای فعالسازی ssl در سی پنل بعد 90 روز خودکار تمدید میشه؟ یعنی نیاز نیست فعال کردن ssl در cpanel رو دوباره انجام بدیم؟ بعد یه سوال دیگه نصب ssl رایگان هستش؟ فعالسازی ssl در دایرکت ادمین به همین صورتی هستش که توضیح دادید کامل؟

  4. سلام، برای خرید ssl رایگان و دریافت ssl رایگان و فعال سازی ssl رایگان در دایرکت ادمین از کجا باید اقدام کنیم؟ بعد اینکه نصب ssl روی ubuntu رو دارید گام به گام؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.