آموزش نحوه ورود به کنترل پنل هاست سی پنل cpanel

نحوه ورود به کنترل پنل هاست سی پنل

در این آموزش ویدئویی، مراحل و نحوه ورود به کنترل پنل هاست سی پنل را می آموزیم. ورود به سی پنل کار بسیار ساده و راحتی است. این آموزش برای تمام افرادی که از هاست های لینوکس مثل هاست سی پنل ایران، هاست سی پنل وردپرس ، هاست سی پنل آلمان، هاست سی پنل رایگان یا حتی هاست سی پنل نامحدود استفاده می کنند مناسب می باشد.
در صورتی که اولین بار است قصد خرید هاست سی پنل را دارید و تاکنون از آن استفاده نکرده اید مطمئنا این آموزش برای شما هم مفید خواهد بود. کافیست این ویدئوی آموزشی را دنبال کنید تا به طور کامل نحوه ورود به cpanel را یاد بگیرید.

هاست سی پنل

 

راهنمای ورود به کنترل پنل هاست سی پنل ( نحوه ورود به cpanel )

در همین ابتدای کار لازم است بدانید که برای ورود به کنترل پنل هاست سی پنل شما باید آدرس ip یا آدرس url هاست سی پنل خودتان را بدانید. همیشه پس از خرید هاست سی پنل از شرکت های میزبانی وب آنها بلافاصله ایمیلی حاوی نام کاربری، رمز عبور و نیم سرور را به آدرس ایمیلتان ارسال می کنند.

بنابراین، کافیست پس از خرید هاست مورد نظرتان ایمیل خود را چک کنید و از آن اطلاعات برای ورود به هاست سی پنل خود  فارغ از اینکه مربوط به چه کشوری باشد مانند هاست سی پنل آلمان و یا ایران استفاده کنید. با این حال، در این آموزش نحوه ورود به cpanel را به طور کامل به شما توضیح می دهیم تا به راحتی به دسترسی به cpanel داشته باشید.

نحوه ورود به کنترل پنل هاست سی پنل

به طور کلی، از چهار طریق زیر می توان به کنترل پنل هاست سی پنل وارد شد:

روش اول: آموزش نحوه ورود به کنترل پنل هاست سی پنل cpanel از طریق پنل کاربری در سرویس میزبانی وب

پنل کاربری فضایی است که تمامی شرکت های میزبانی در اختیار کاربران خود قرار می دهند تا بتوانند به کلیه امکانات هاست خود دسترسی داشته باشند. کاربران از این پنل برای ثبت دامنه، ورود به سی پنل، مشاهده اطلاعات صورتحساب، سفارش سرویس جدید و … استفاده می کنند.

این روش ساده ترین و امن ترین روش ورود به آموزش ورود به سی پنل است. هیچ نیازی به دانستن ip، نام کاربری یا رمز عبور نخواهید داشت.

پس از خرید هاست باید نام کاربری، رمز عبور و ایمیلی که موقع ثبت نام وارد کرده اید را باید به خاطر داشته باشید. در این صورت می توانید به پنل کاربری خود در سایت هاستینگ وارد شوید و گزینه ورود به cpanel را انتخاب کنید.

ورود به سی پنل

روش دوم : نحوه ورود به cpanel از طریق آدرس IP

هر سروری IP آدرس مخصوصی دارد. اگر از کاربران ما هستید، اکانت هاست شما دارای یک IP مشخص است که از آن می توانید برای ورود به کنترل پنل سی پنل استفاده کنید. پس از خرید هاست ایمیلی حاوی آدرس IP از طرف هاستینگ برای شما ارسال می شود.

بنابراین می توانید در ایمیلتان IP هاست خود را مشاهده کنید. نحوه ورود به cpanel از طریق IP به شکل زیر است :

http://yourIPaddress:2082

https://yourIPaddress:2083

برای ورود به کنترل پنل هاست سی پنل یکی از عبارات بالا را باید در مرورگر خود بنویسید و سپس اینتر(enter) را بزنید. دقت کنید که به جای عبارت yourIPaddress باید IP  ای که از طرف هاستینگ دریافت کرده اید را وارد کنید.

این روش برای زمانی که هنوز دامنه شما به طور کامل روی هاست ست نشده بسیار کاربردی است.  توجه داشته باشید ست کردن دامنه روی هاست حدود 24 ساعت طول می کشد.

پیدا کردن آدرس IP سایت از طریق سی پنل

اگر به هر دلیل به ایمیلی که از طرف هاستینگ دریافت کردید دسترسی نداشتید، می توانید از طریق cmd ویندوز یا خط فرمان لینوکس سیستم خود براحتی IP هر سایتی را مشاهده کنید. اساسا برای انجام این کار چه در ویندوز و چه در لینوکس از دستور ping استفاده می شود.

پیدا کردن آدرس IP سایت از طریق CMD ویندوز 

برای انجام این کار پنجره cmd را باز کرده و عبارت زیر را تایپ کنید

Ping + خط فاصله + نام سایت

CMD ویندوز

پیدا کردن آدرس IP سایت از طریق خط فرمان لینوکس

کاربران لینوکس می توانند ابتدا کلیدهای Ctrl + ALT+T را فشار دهند تا پنجره خط فرمان لینوکس باز شود. سپس دستور زیر را وارد کنند.

Ping -c1 amazon.com

به جای amazon.com نام دامنه سایت خود را بنویسید.

روش سوم : آموزش ورود به cpanel از طریق نام دامنه

نحوه ورود به کنترل پنل هاست سی پنل از طریق نام دامنه نیز کاملا شبیه به ورود با آدرس IP است. با این تفاوت که به جای IP باید نام دامنه سایت خود را بنویسید.

http://your-domain-name:2082

https://your-domain-name:2083

یا می توانید از عبارت زیر برای ورود به cpanel خود استفاده کنید :

http://your-domain-name.com/cpanel

توجه : به جای عبارت your-domain-name.com نام دامنه خود را وارد کنید.

روش چهارم : آموزش نحوه ورود هاست سی پنل با hostname

با دانستن hostname سایت خود همانند روش های قبل می توانید به cpanel وارد شوید. در صورتی که نمی دانید نام هاست شما چیست می توانید از طریق پنل کاربری خود به سی پنل وارد شوید سپس بر روی server information کلیک کنید تا نام هاست را ببینید.

پس از وارد کردن هر کدام از این موارد گفته شده در بالا صفحه ای همانند شکل زیر برایتان نمایان می شود

ورود هاست سی پنل با hostname

آخرین مرحله از نحوه ورود به کنترل پنل هاست سی پنل : با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود می توانید به سی پنل سایت خود وارد شوید.

در نظر داشته باشید قبل و یا بعد از تغییرات بر روی هاست و یا وبسایت با گرفتن بکاپ از هاست سی پنل خود و داشتن یک نسخه ی پشتیبان از بروز هرگونه خطا جلوگیری کنید.

همچنین در صورت ارور های php میتوانید به راحتی از قابلیت تغییر نسخه php در هاست سی پنل این مورد را برطرف کنید.

در پایان امیدواریم  آموزش نحوه ورود به کنترل پنل هاست سی پنل برای شما مفید واقع شده باشد. در صورت داشتن هرگونه سوال در رابطه با آموزش نحوه ورود به کنترل پنل هاست سی پنل می توانید از طریق قسمت نظرات سایت با ما در ارتباط باشید. منتظر ارسال نظرات، پیشنهادات و انتقادات ارزشمند شما هستیم.

سوالات متداول

چرا نمی توانم وارد سی پنل شوم ؟

سی پنل نسبت به کوچکی و بزرگی حروف حساس است به همین دلیل در هنگام وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود باید به زبان صفحه کلید و خاموش یا روشن بودن Caps Lock حتما دقت کنید. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که اگر اطلاعات ورود به کنترل پنل هاست سی پنل خود را چند بار اشتباه وارد کنید دیوار آتش سرور، ip شما را به مدت 5 دقیقه مسدود می کند.در صورت تکرار این اشتباه مدت زمان مسدود شدنتان به 24 ساعت یا بیشتر افزایش می یابد. حتی ممکن است به عنوان یک هکر شناسایی شده و به طور دائمی مسدود شوید! در صورتی که این مشکل برایتان بوجود آمد و بلاک شدید، کافیست مودم خود را خاموش و روشن کنید تا آدرس ip شما تغییر کند.

در هنگام ورود به سی پنل با خطای ۴۰۴ مواجه می شوم. چگونه این خطا را رفع کنم ؟

اگر هنگام ورود به کنترل پنل هاست سی پنل با خطای 404 مواجه شدید دلایل متعددی می تواند داشته باشد مثل ریدایرکت اشتباه به cpanel، وارد کردن اشتباه لینک سی پنل، مشکلات dns یا مسدود شدن توسط فایروال. متداول ترین دلیل مشاهده خطا ۴۰۴ این است که فایروال یا سیستم شما اجازه دسترسی به پورت های غیر استاندارد را نمی دهد. برای اینکه مطمئن شوید دلیل خطای 404 به خاطر فایروال میباشد، لازم است از دستور telnet استفاده کنید. برای انجام این کار cmd ویندوز خود را باز نموده و دستور زیر را تایپ کنیدtelnet yoursite.com 2082 اگر پاسخ failed دریافت کردید یعنی پورت مورد نظر توسط فایروال مسدود شده است. در غیر اینصورت مشکل از سمت فایروال نیست.

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

23 اسفند 1402

در 22:42

کیورد استافینگ یکی از روش‌های سئو کلاه ‌سیاه به شمار می‌رود. این اصطلاح از دو واژه Keyword به معنای کلمه کلیدی و Stuffing به معنای پرکردن تشکیل شده است. به‌ع...

23 اسفند 1402

در 20:27

ضرورت بکاپ گرفتن از هاست و نگهداشتن یک نسخه به‌روز از وب‌سایت، بیشتر از پیش اهمیت دارد. زیرا سایت‌ها ممکن است به دلایل مختلفی مورد حمله قرار گیرند، مانند هک‌...

23 اسفند 1402

در 18:54

Rich snippets چیست؟ گاهی به‌کرات متخصصین سئوی کهنه‌کار از این واژه استفاده می‌کنند. اخیراً، گوگل با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر، توانایی نمایش اطلاعات...

18 دی 1402

در 12:27

در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزی، تکنولوژی ابری به سرعت در حال توسعه و گسترش است و به عنوان یکی از پیشرفت‌های بزرگ در عرصه فناوری شناخته می‌شود. یکی...

13 دی 1402

در 11:37

آغاز یک کسب و کار آنلاین یا راه‌اندازی یک وبسایت شخصی یکی از اقدامات مهم و چالش‌برانگیزی است که ممکن است با آن روبرو شوید. از شروع تا اجرا، شما با مجموعه‌های...

29 آذر 1402

در 17:49

مقدمه وب‌سایت‌ها و سرویس‌های آنلاین همواره با چالش‌ها و انواع خطا همراه هستند. در فرآیند مدیریت و اجرای یک وب‌سایت یا کسب‌وکار آنلاین، احتمال بروز مشکلات و خ...

14 دیدگاه دربارهٔ «آموزش نحوه ورود به کنترل پنل هاست سی پنل cpanel»

  1. بازتاب: آموزش تعمیر دیتابیس وردپرس به ساده ترین روش | 4 روش رفع خطا در پایگاه داده - وبلاگ مروا هاست

  2. بازتاب: آموزش سی پنل | 0 تا 100 آموزش جامع کار با پنل cpanel - وبلاگ مروا هاست

  3. بازتاب: نحوه نصب Web Analytics در CentOS 7 - وبلاگ مروا هاست

  4. بازتاب: معرفی و نصب نرم افزارPiwik در لینوکس - وبلاگ مروا هاست

  5. سلام مرسی برای آموزش نحوه ورود به cpanel سایت، برای هاست ایران ورود رایگان هستش؟

  6. برای خرید هاست سی پنل آلمان و ورود به سی پنل سایت از چه سایتی باید بریم؟ پورت سی پنل از همون داخل سایت میشه رفت؟

  7. مرسی برای آموزش cpanel ،برای هاست رایگان cpanel داخل خود سایتشون میشه دریافت کرد؟ برای ورود به سی پنل ایران هاست به همین صورتی که گفتید میشه وارد شد دیگه؟ یا نحوه ورود به هاست متفاوت هستش با نحوه ورود به سی پنل ایران هاست؟

  8. برای ورود به وردپرس از سی پنل و پیدا کردن هاست سایت داخل هاست cpanel چی کار باید کرد؟ از مراحلی که گفتید میشه پیداش کرد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.