مهمترین شاخص کلیدی عملکرد KPI

مهمترین شاخص کلیدی عملکرد KPI

 تا به حال به این فکر کرده اید که مهمترین شاخص کلیدی عملکرد KPI چیست ؟با گسترش و پیشرفت تکنولوژی، تعداد کاربران اینترنتی در سال های اخیر به شکل فزاینده ای افزایش داشته است. با افزایش تعداد کاربران اینترنت، تعاملات اینترنتی نظیر ارتباطات و خرید و فروش نیز افزایش چشمگیری داشته است.

این رشد سریع، باعث شده تا خرده فروشان و کسب و کار های کوچک نیز وارد عرصه رقابت شده و به ارائه خدمات و محصولات خود از طریق اینترنت بپردازند.

یکی از راههای سبقت گرفتن در این رقابت، داشتن وب سایت با طراحی مناسب است. استراتژی های طراحی سایت تأثیر بسیار شدیدی در گرفتن تصمیمات مربوط به خرید و فروش و تعاملات تجاری در کسب و کارهای کوچک و بزرگ دارد. به طوری که روزانه میلیون ها دلار در فضای آنلاین تبادل می شود.

web-design

وب سایت شما به عنوان مهم ترین و آشکار ترین نمای کسب و کار شما در فضای مجازی و محیط اینترنتی است.

وب سایت شما، نسبت به کسب و کارتان می تواند تأثیر بسزایی بر دید مردم داشته باشد. در واقع کاربران اینترنت و مردمی که در فضای مجازی هستند، به همان صورت که وب سایت شما را می بینند، کسب و کار شما را تصور می کنند.

طراحی سایت، موضوعی فراتر از زیبا ساختن سایت است. طراحی سایت تنها به معیارها و عناصر زیبایی نظیر رنگ، فونت و لایه ها خلاصه نمی شود (هرچند که این موارد هم مهم است) بلکه برنامه ریزی سایت، پیغام رسانی آن و کارایی و قابلیت استفاده سایت را نیز شامل می شود.

لذا برای طراحی سایت خود، علاوه بر طراحی زیبا و مناسب، عملکرد مناسب و کاربر پسند بودن آن را نیز بررسی کنید و بین این دو تعادل ایجاد کنید.

حال تصور نمایید وب سایت شما طراحی شده و بسیار زیبا و کارآمد می باشد و شما سرمایه گذاری زیادی در بازاریابی محتوا کرده اید. همچنین شما ساعتهای بی شماری را صرف طراحی، توسعه و عملکرد سایت نموده و تقریباً هدف و نیازهای مخاطبین خود را درک و در سایت خود اعمال نموده اید.

اکنون زمان آن فرا رسیده است که تلاش های خود را به مشتریان ارائه دهیم، یا آخرین تحولات کمپین را با آنها به اشتراک بگذاریم.

اما سؤالی که مطرح می‌شود این است که چگونه می توان موفقیت فعلی شرکت را ثابت کرد؟ چگونه روند روبه رشد شرکت و یا کاهش فروش محصولات را بطور دقیق پیش‌بینی نمود؟ چگونه می‌توانید دسترسی به هدف و موفقت را به روشی مستند نشان دهید؟

Key performance indicators یا بعبارتی شاخص های عملکرد کلیدی (KPI) پاسخ این سؤال‌ها را مشخص می کند.

KPI ها معیارهای عینی هستند که به سنجش و شفاف سازی موفقیت یک سازمان یا کمپین خاص کمک می کنند. مهمترین KPI ها در اندازه گیری موفقیت سئو و تلاشهای بازاریابی دیجیتال شما چیست؟

در اینجا چند مورد از بهترین KPI ها را معرفی خواهیم نمود.

افزایش تعداد جلسات(Sessions) ارگانیک

معیارجلسات ارگانیک(Organic sessions) تعداد بازدیدکننده هایی که از طریق موتورهای جستجوگر مانند google و bing به سایت شما مراجعه نموده اند را مشخص می کند.

یک session درواقع با مراجعه کاربر به وب سایت ، اقدامات انجام شده توسط کاربر در طی آن بازدید و سپس خروج کاربر از سایت تعریف می شود.

اگر یک کاربر در طول مراجعه به سایت بیکار باشد، بعنوان مثال به صفحات دیگر همان سایت مراجعه نکند یا تصاویر/کاتالوگ ها ویا محصولات را بررسی نکند، session آن بعد از 30 دقیقه عدم فعالیت به طور پیش فرض پایان می یابد.

هر کدام از کاربران به تنهایی می توانند چندین جلسه(session) داشته باشند.

ترافیک ارگانیک می تواند به طور مستقیم از طریق Google Analytics اندازه گیری شود ، یا می توانید داده ها را با یک ابزار گزارش گیری مانند Agency Analytics ادغام کنید.

افزایش ترافیک ارگانیک یکی از مهمترین KPI /شاخص عملکردی است زیرا مستقیماً با هدف سئو سازگار است، یعنی بازدید بیشتر وب سایت شما.

توسعه ورشد جلسات ارگانیک چند دلیل بالقوه دارد که می تواند با استفاده از بررسی داده های تحلیلی و موقعیت های کلمات کلیدی شما مشخص شود.

شما می توانید با ایجاد یک عنوان خیره کننده برای صفحات سایت و مرتبط ویا نوشتن توضیحات متا واضح ویا از طریق افزودن فرم تماس با، باعث شوید کاربران بیشتر در صفحه شما بمانند و در نتیجه به جلسات ارگانیک بیشتر کمک کنید.

افزایش رتبه کلمات کلیدی

رتبه بندی کلمات کلیدی به معنای محل قرارگیری کلمات کلیدی خاص شما در موتورهای جستجو مانند Google یا Bing قرار دارد.این عدد هر چه به عدد یک نزدیکتر باشد، بهتر است.

هرچه رتبه وب سایت شما و کلمات کلیدی با حجم بالاتر (عباراتی که اغلب جستجو می شود) بیشتر باشد ، بهتر خواهد بود.

شما می توانید رتبه بندی کلمات کلیدی را در ابزاری مانند SEMRush یا SE Ranking دنبال کنید.

رتبه بندی کلمات کلیدی یک KPI ضروری است، زیرا این همان چیزی است که مستقیماً با موفقیت SEO مرتبط هست.

kpi seo

پیشرفت رتبه بندی کلمات کلیدی اولین هدف برای دستیابی به اهداف اصلی دیگر از قبیل ترافیک بیشتر ، ودرنتیجه فروش بیشتر می شود.

توجه داشته باشید که در رده بندی کلمات کلیدی دقت کنید.

همه چیز از افزودن مطالب با کیفیت بالا گرفته تا بهینه سازی سرعت به بهبود رتبه بندی کمک می کند.

Leads/Conversions

دو عامل رتبه بندی اول مربوط به جذب بازدید کننده سایت شما ازطریق موتورهای جستجو است، اما شما کاربران پس از فرود در سایت شما چه کاری انجام می دهند؟

lead در‌واقع هرگونه روش تماس با مشتری بالقوه است. lead می‌تواند هرکدام از موارد زیر باشد:

− ثبت نام در خبرنامه

− فرم تماس با ما جهت ارسال اطلاعات بیشتر

− اطلاعات تماس تلفنی

− ثبت نام برای وبینار

− خرید محصول/خدمات

اگر اهداف و رویدادهای خود را در Google Analytics تنظیم کنید، می توانید موارد مختلف را در ابعاد مختلف دنبال کنید:

− آیا نرخ تبدیل(conversion rate) بالاتری در تلفن همراه در مقابل دسک تاپ دارید؟

− جنسیت مراجعه کنندگان بیشتر مردان هستند یا زنان؟

− کدام صفحه بیشترین leads را دارد؟

افزایش تعداد بازدیدها نه تنها به این معنی است که شما بازدید کنندگان بیشتری را به سایت جذب می کنید ، بلکه به این معناست که بازدیدکنندگان در حال انجام تراکنش/تماس/امور خاصی در تعداد بالاتر هستند.

Leads یک KPI ضروری است زیرا تا حد زیادی به هدف اصلی تجارت و افزایش فروش ارتباط دارد.

برای بهبود نتایج این KPI ، به بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) و تجربه کاربر (UX) توجه کنید.

− آیا بخش‌های مختلف وب سایت شما براحتی قابل دستیابی است؟

− آیا روش های تماسcalls-to-action (CTAs) ) به راحتی قابل ملاحظه است؟

− آیا محتوا قابل اعتماد و کامل است؟

− آیا کاربر می‌تواند به راحتی از طریق بخش بندی ها/دسته بندی ها به صفحات مورد نظر حرکت کند؟

در صورتی که مقاله فوق مورد توجه شما قرار گرفته پیشنهاد میکنیم مقالات “تفاوت هاست لینوکس و هاست ویندوز” و ”علت بلاک شدن IP در فایروال سرور” در بلاگ مرواهاست مطالعه فرمایید

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

23 اسفند 1402

در 22:42

کیورد استافینگ یکی از روش‌های سئو کلاه ‌سیاه به شمار می‌رود. این اصطلاح از دو واژه Keyword به معنای کلمه کلیدی و Stuffing به معنای پرکردن تشکیل شده است. به‌ع...

23 اسفند 1402

در 20:27

ضرورت بکاپ گرفتن از هاست و نگهداشتن یک نسخه به‌روز از وب‌سایت، بیشتر از پیش اهمیت دارد. زیرا سایت‌ها ممکن است به دلایل مختلفی مورد حمله قرار گیرند، مانند هک‌...

23 اسفند 1402

در 18:54

Rich snippets چیست؟ گاهی به‌کرات متخصصین سئوی کهنه‌کار از این واژه استفاده می‌کنند. اخیراً، گوگل با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر، توانایی نمایش اطلاعات...

18 دی 1402

در 12:27

در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزی، تکنولوژی ابری به سرعت در حال توسعه و گسترش است و به عنوان یکی از پیشرفت‌های بزرگ در عرصه فناوری شناخته می‌شود. یکی...

13 دی 1402

در 11:37

آغاز یک کسب و کار آنلاین یا راه‌اندازی یک وبسایت شخصی یکی از اقدامات مهم و چالش‌برانگیزی است که ممکن است با آن روبرو شوید. از شروع تا اجرا، شما با مجموعه‌های...

29 آذر 1402

در 17:49

مقدمه وب‌سایت‌ها و سرویس‌های آنلاین همواره با چالش‌ها و انواع خطا همراه هستند. در فرآیند مدیریت و اجرای یک وب‌سایت یا کسب‌وکار آنلاین، احتمال بروز مشکلات و خ...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.