0 تا 100 تاثیر گواهی ssl در امنیت بیشتر وبسایت ها

تاثیر گواهی ssl در امنیت بیشتر وبسایت

ایا میدانید؟ تاثیر گواهی نامه ssl در امنیت بیشتر وبسایت  چیست؟بصورت پیش فرض، وبسایتها با استفاده از پروتکل HTTP و پورت پیش فرض 80 با سرور ارتباط برقرار می کنند.

اطلاعاتی که در این حالت بین مرورگر کاربر و سرور ردو بدل می شوند به صورت متن ساده(Plain Text) می باشد، که در اینصورت امکان اقداماتی از قبیل شنود اطلاعات(Man-in-the-Middle) و استراق سمع(Eavesdropping) و در نتیجه هک شدن اطلاعات، وجود خواهد داشت.

تاثیر گواهی ssl در امنیت بیشتر وبسایت چیست

وبسایتهایی که در آنها اطلاعات و داده‌های حساس تبادل می شود و اطلاعات خاص و محرمانه ای از کاربر دریافت میشود یا به وی ارایه میشود، نظیر وبسایتهایی که درگاه پرداخت اینترنتی دارند و نیاز به وارد کردن اطلاعات کارت بانکی دارند، نباید از پروتکل HTTP استفاده کنند.

امروزه با توجه به پایین بودن سطح امنیتی پروتکل HTTP، از پروتکل جایگزین HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure) استفاده می شود. HTTPS، پروتکلی است که اطلاعات مبادله شده بین کاربر و سرور را کدگذاری نموده و در نتیجه بستری ایمن تر را با استفاده از پورت 443 فراهم میکند.

در واقع با استفاده از HTTPS، اطلاعات رد و بدل شده در شبکه، توسط الگوریتم های خاصی کد می شوند، در نتیجه  چنانچه به هر دلیل اطلاعات توسط بد افزارها و Cracker ها قابل شنود باشند، تمام اطلاعات به صورت کدهای ناخوانا و غیر قابل استفاده خواهند بود.

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از SSL، استفاده از الگوریتم های رمزگذاری و تعبیه موارد امنیتی جهت ایمن کردن پروتکل های لایه کاربردی نظیر HTTP، LDAP، IMAP و… می باشد.

پروتکل HTTPS با استفاده از تکنولوژی (SSL (Secure Sockets Layer پیاده سازی می شود، در واقع در صورتی که نیاز به فعالسازی https دارید، نیاز به خرید گواهی SSL و فعالسازی آن در وبسایتتان دارید.

تاثیر گواهی SSL در سئوی وبسایت چیست؟

بطور کلی، امنیت یکی از مهمترین فاکتورها در ارزیابی اعتبار وبسایتها می باشد، از این رو وبسایتهایی که این اطمینان را برای کاربرانشان فراهم می سازند، می توانند اعتبار بیشتری را هم در میان کاربران خود کسب کنند.

همچنین وبسایتهایی که از گواهی SSL استفاده می کنند، در نتایج جست و جوی گوگل نیز نسبت به رقبایشان در جایگاه بهتری قرار خواهند گرفت.

البته در نظر داشته باشید که عناصر مختلفی در سئو(SEO) وبسایت موثر هستند که مهمترین آن ها محتوای مناسب وبسایت می باشد. درواقع، گوگل برای افزایش رنکینگ وبسایت، 200 فاکتور مختلف را مورد بررسی قرار میدهد که در میان این موارد محتوای منحصر به فرد ، سرعت بارگذاری صفحات ، استاندارد کد نویسی قالب، رعایت کردن موارد فنی، کوتاه بودن لینکها، و… در اولویت قرار دارند.

جهت اطلاع از فاکتور های موثر روی سئو کلیک نمایید.

در صورتی که می خواهید در سئو رتبه بهتری را نسبت به رقیبان خود داشته باشید، حتما باید تمام موارد موثر در سئو را ازجمله نصب گواهی SSL، در وبسایت رعایت نمایید.

جهت مشاهده تعرفه ها وخرید گواهی SSL کلیک نمایید.

ssl

تاثیر گواهینامه SSL در افزایش اعتماد کاربران چیست؟

امروزه، در دنیای وب اکثر کاربران با چالش های گوناگونی از جمله ترس از هک شدن و ربوده شدن اطلاعات وبسایتها، رقابت های ناسالم در محیط های آنلاین و… مواجه هستند.

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که از محتوای وبسایتی بازدید کرده باشید، ولی از هویت و اعتبار واقعی آن و ایمن بودن بستر تبادل اطلاعات و … اطمینان کامل نداشته باشید.

بدون شک اگر این اطمینان را به کاربرانمان بدهیم که اطلاعاتی که آنها در اختیار سرور قرار میدهند ایمن خواهد ماند، آنها نیز به شما بیشتر اعتماد خواهند کرد.

در صورتی که تمایل دارید این اطمینان و اعتماد را بین کاربرانتان به ارمغان بیاورید، تهیه گواهی SSL را به شما پیشنهاد می کنیم، زیرا با نصب گواهی SSL تمامی اطلاعات مبادله شده بین مرورگر کاربر و سرور کدگذاری شده و حتی خود مرورگرها (مانند mozila firefox، google chrome و internet explorer) هم از محتوای اطلاعات تبادل شده بی خبر خواهند بود. به همین جهت گواهی ssl هم یکی از عواملی مهمی است که بر اعتماد کاربران وبسایت، تاثیر گذار می باشد و در واقع کاربران با استناد به گواهی معتبر وبسایت، از تایید هویت وبسایت و سازمان شما و همچنبن ایمن بودن بستر تبادل اطلاعات اطمینان حاصل می کنند.

از طرف دیگر، با فعال نمودن گواهی SSL، امکان تشخیص هویت وبسایت توسط موتورهای جستجو نیز فراهم می شود و مسلما از دید موتورهای جستجو نظیر گوگل پنهان نمی ماند.

در صورتی که مقاله فوق مورد توجه شما قرار گرفته پیشنهاد میکنیم مقالات “Domain سایت یا دامنه چیست و چه کاربردی دارد؟” و ”آموزش نحوه فعالسازی SSL رایگان سی پنل و تمدید آن به صورت خودکار” در بلاگ مرواهاست مطالعه فرمایید

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

23 اسفند 1402

در 22:42

کیورد استافینگ یکی از روش‌های سئو کلاه ‌سیاه به شمار می‌رود. این اصطلاح از دو واژه Keyword به معنای کلمه کلیدی و Stuffing به معنای پرکردن تشکیل شده است. به‌ع...

23 اسفند 1402

در 20:27

ضرورت بکاپ گرفتن از هاست و نگهداشتن یک نسخه به‌روز از وب‌سایت، بیشتر از پیش اهمیت دارد. زیرا سایت‌ها ممکن است به دلایل مختلفی مورد حمله قرار گیرند، مانند هک‌...

23 اسفند 1402

در 18:54

Rich snippets چیست؟ گاهی به‌کرات متخصصین سئوی کهنه‌کار از این واژه استفاده می‌کنند. اخیراً، گوگل با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر، توانایی نمایش اطلاعات...

18 دی 1402

در 12:27

در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزی، تکنولوژی ابری به سرعت در حال توسعه و گسترش است و به عنوان یکی از پیشرفت‌های بزرگ در عرصه فناوری شناخته می‌شود. یکی...

13 دی 1402

در 11:37

آغاز یک کسب و کار آنلاین یا راه‌اندازی یک وبسایت شخصی یکی از اقدامات مهم و چالش‌برانگیزی است که ممکن است با آن روبرو شوید. از شروع تا اجرا، شما با مجموعه‌های...

29 آذر 1402

در 17:49

مقدمه وب‌سایت‌ها و سرویس‌های آنلاین همواره با چالش‌ها و انواع خطا همراه هستند. در فرآیند مدیریت و اجرای یک وب‌سایت یا کسب‌وکار آنلاین، احتمال بروز مشکلات و خ...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.