از بین بردن اضطراب کاربران برای افزایش میزان تبدیل‌ها

از بین بردن اضطراب کاربران برای افزایش میزان تبدیل‌ها

تمام کاربران اینترنتی گاهی دچار اضطراب می‌شوند؛ احتمالاً خود شما هم همین حس را تجربه کرده‌اید، هرچند شاید آن‌قدر خفیف بوده که متوجهش نشده‌اید. در دنیای تجارت الکترونیک امروز، اضطراب یکی از بزرگ‌ترین موانع تبدیل کاربران و سودآوری مجموعه‌ها به شمار می‌رود. درصورتی‌که به‌عنوان یک بازاریاب حرفه‌ای تمایل دارید میزان تبدیل یا فروش آنلاینتان را افزایش بدهید، باید با بهترین تکنیک‌های کاهش اضطراب مشتریان آشنا شوید. در ادامه قصد داریم بر روی همین موضوع و انواع تاکتیک‌های استراتژیک آن تمرکز کنیم.
اضطراب چیست؟
تعریف اضطراب از جنبه تجارت الکترونیک و به‌عنوان مانعی برای تبدیل‌شدن کاربران به این صورت است:
اضطراب هر نوع احساس ناراحتی روان‌شناختی است که کاربر به هنگام بازدید سایت در هریک از مراحل چرخه خرید تجربه می‌کند و باعث می‌شود مشتری تبدیل نشود.
البته اضطراب معنای وسیعی دارد و عبارت “ناراحتی روان‌شناختی” به بسیاری از مسائل تعمیم پیدا می‌کند. به همین خاطر لازم است موضوع را به شکل اساسی بشکافیم.
اضطراب بزرگ‌ترین مانع تبدیل است. درنتیجه درصورتی‌که بخواهیم تبدیل‌ها را افزایش بدهیم، باید اضطراب کاربران را کاهش بدهیم. بااین‌حال هیچ‌وقت نمی‌توانیم اضطراب را کاملاً از بین ببریم. اضطراب نتیجه ترس از خرید اینترنتی است؛ اما مسئله اصلی این است که چطور با اضطراب مقابله کنیم؟ در ادامه به این سؤال جواب می‌دهیم.

user-anxietyاضطراب کاربران را چطور کاهش بدهیم؟

در طول این مقاله بر روی 4 بخش اصلی تمرکز می‌کنیم:
• ثابت کنید قابل‌اعتماد هستید
• به کاربران اطلاعات بدهید
• المان‌های مختلف را باهم هماهنگ کنید
• به کاربران احساس امنیت بدهید
user-anxiety1
در هر قسمت جزئیات را به‌صورت کامل بررسی می‌کنیم.
user-anxiety2
ثابت کنید قابل‌اعتماد هستید
از نشانه‌های اجتماعی استفاده کنید
نظر سایر افراد در مورد محصولات و خدماتتان چیست؟
منظور از نشانه‌های اجتماعی هم دقیقاً این است که به کاربران نشان بدهیم مشتریان قبلی در خصوص محصولاتمان چه نظری دارند. در دنیای تجارت الکترونیک امروز که عمده خریدها بر اساس نظرات ثبت‌شده مشتریان سابق انجام می‌شوند، باید با استفاده از چنین نشانه‌هایی میزان اضطراب کاربران را کاهش بدهیم. در این مرحله می‌توانیم از چنین روش‌هایی کمک بگیریم:
• از برچسب پرطرفدارترین محصولات و خدمات استفاده کنید: با استفاده از برچسب‌هایی مثل پرطرفدارترین یا پرفروش‌ترین، می‌توانیم محصولات و خدماتمان را هایلایت کنیم تا خیال کاربران هم کمی راحت‌تر شود و با اضطراب کمتری دست به خرید بزنند.

user-anxiety3

• تعدادی از نقل‌قول‌های مثبت افراد را داخل صفحه قرار بدهید: چنین نقل‌قول‌هایی در دنیای تجارت الکترونیک جزء المان‌های اساسی هستند که می‌توانند به بهترین دوست‌های کسب‌وکار تبدیل شوند. بهتر است به‌جای اینکه خودمان از خودمان تعریف کنیم، از مشتریان سابق و راضی مجموعه خواهش کنیم تا در قالب چند جمله کوتاه یا یک ایمیل فوری، درباره کیفیت محصولات و خدمات آن شهادت بدهند. چنین اظهارنظرهایی در کاهش اضطراب صدها یا هزاران نفر از مشتریان جدید مجموعه نقش بسزایی دارند.
user-anxiety5user-anxiety6
• به کاربران امکان بدهید از طریق ستاره‌ها به محصولات و خدمات امتیاز بدهند: بسیاری از سایت‌های خرید اینترنتی متوجه شده‌اند امتیازدهی از طریق ستاره‌ها نشانه اجتماعی بسیار مناسبی برای جلب اعتماد مشتریان است. آمازون هم برای تمام محصولاتش از ستاره‌های امتیازدهی استفاده می‌کند.
user-anxiety7user-anxiety8
• به کاربران امکان بدهید نظرشان را در خصوص محصولات ثبت کنند: درصورتی‌که به کاربران اجازه بدهیم درباره محصولات و خدماتمان نظر بدهند، در حقیقت دعوتشان می‌کنیم هرچه دوست دارند بگویند. در این حالت کاربران متوجه می‌شوند اساساً به دنبال شفاف‌سازی هستیم و دوست داریم باصداقت کامل صدای مشتریان سایت را به گوش خریداران جدید برسانیم.
نشان بدهید که معتبر هستید و تمام فعالیت‌هایتان قانونی هستند
درصورتی‌که بتوانید در حوزه کاری‌تان، خودتان را به‌عنوان کسب‌وکاری معتبر و موجه بشناسانید، اعتماد کاربران به مجموعه چند برابر می‌شود، چون کاربران اصولاً به برندهای مطرح و شناخته‌شده بیشتر اعتماد می‌کنند. درصورتی‌که تا حدی تجربه داشته باشید و بتوانید آن را در سطح وب هم به معرض نمایش بگذارید، اضطراب کاربران تا حد زیادی برطرف می‌شود. اعتبارتان را می‌توانید به کمک چنین روش‌هایی به کاربران نشان بدهید:
• برندتان را به‌صورت قدرتمند به کاربران معرفی کنید: مهم‌ترین نکته این است که باید به کاربران ثابت کنیم کسب‌وکارمان موجه و قانونی است. باید لوگوی مشخصی داشته باشید و در توییتر، فیس‌بوک، وب‌سایت شخصی مجموعه و … برای معرفی مجموعه روش استانداردی را دنبال کنید. به‌اندازه کافی برای شناساندن برندتان سرمایه‌گذاری کنید تا عموم مردم درباره برندتان اطلاعات پیدا کنند. درصورتی‌که به میزان کافی برای برندتان تبلیغات نکنید، برندتان هیچ‌وقت کامل نمی‌شود.
user-anxiety9
• درباره جوایزی که برنده‌شده‌اید صحبت کنید: درصورتی‌که کسب‌وکارتان جایزه ویژه‌ای دریافت کرده، در مجلات معتبر درباره‌اش صحبت شده، یا مشتریان مهم و سرشناسی دارید، باید تا جایی که می‌توانید از خودتان تعریف کنید تا اعتماد کاربران بیشتر و اضطرابشان کمتر شود.

• به کاربران نشان بدهید چه مشتریانی دارید و در کدام مجلات در خصوص کسب‌وکارتان صحبت شده است: یکی از بهترین روش‌ها برای موجه نشان دادن کسب‌وکار، استفاده از نشانه‌های سایر سایت‌ها و منابع قانونی و معتبر است. درصورتی‌که کاربر تازه‌واردی متوجه شود نام کسب‌وکارتان در مجلات معتبر چاپ‌شده یا مشتریان مطرح و قدرتمندی دارد، به‌صورت اتوماتیک جذب وجهه بین‌المللی و شناخته‌شده برند می‌شود و با تمام وجود به مجموعه اعتماد می‌کند.

user-anxiety11

 

user-anxiety12user-anxiety13
• محتوای معتبری در اختیار کاربران قرار بدهید: این روزها که حجم محتوای موجود در اینترنت سرسام‌آور شده است، درصورتی‌که نتوانیم محتوای درجه‌یک تهیه کنیم، به‌جایی نمی‌رسیم. معمولاً مطرح‌ترین برندهای هر حوزه کاری، کسب‌وکارهایی هستند که اطلاعات دست‌اول و کاربردی ارائه می‌کنند.

user-anxiety14

user-anxiety15user-anxiety16
• مطالب آموزشی غنی و راهنماهای کاربردی که به حوزه کاری کسب‌وکار هم مرتبط باشند، بیشترین تأثیر را بر روی جلب اعتماد مخاطب دارند. درصورتی‌که 5 تا 6 ساعت وقت صرف کنید و مقاله 2000 کلمه ارزشمندی تهیه کنید، کاربران بیش‌ازپیش اعتماد می‌کنند. دستورالعمل تهیه محتوای موفق به این صورت است:
– ارائه اطلاعات غنی
– در سطح کارشناسی
– که به زمینه کاری سایت هم مربوط باشند
بهتر است به‌جای اینکه صرفاً به فکر فروش محصولاتمان باشیم، یک منبع اطلاعاتی موثق باشیم. در این مورد می‌توانیم به‌تفصیل صحبت کنیم که از حوصله بحث خارج است. بهتر است در هنگام تهیه محتوا به‌جای انجام‌وظیفه، به فکر افزایش سطح کیفیت مطالب باشید:
– قواعد دستوری را رعایت کنید؛ سعی کنید تا حد ممکن اشتباه دستوری نداشته باشید.
– در خصوص مبحث موردنظر تحقیقات کافی کنید؛ شاید نظر شخصی‌تان برای افراد چندان اهمیت نداشته باشد، اما حقایق علمی که بیان می‌کنید، برای بیشتر کاربران مهم هستند.
– نگران زیادشدن حجم محتوا نباشید؛ تحقیقات نشان می‌دهند محتوای بلندتر بیشتر به اشتراک گذاشته و خوانده می‌شود.
– با سایر برندهای مطرح هم تعامل داشته باشید؛ بااینکه نیت اصلی‌تان این است که خودتان را به‌عنوان یکی از کسب‌وکارهای شاخص نشان بدهید، بااین‌وجود اشکالی ندارد که با سایر برندهای قدرتمند هم گفتگو و تعامل داشته باشید. بعد از انتشار محتوا، به محتوای سایر سایت‌ها هم لینک بدهید و از یافته‌هایشان در مطالبتان استفاده کنید.
– از موقعیت‌های وبلاگ نویسی به‌عنوان مهمان، به نفع خودتان استفاده کنید تا صدای کسب‌وکار به گوش تعداد بیشتری از افراد برسد؛ درصورتی‌که بتوانید در معروف‌ترین وبلاگ‌ها و مجلات حوزه کاری‌تان محتوا منتشر کنید، خیلی زود به‌عنوان یکی از معتبرترین کسب‌وکارهای فعال در آن حوزه شناخته می‌شوید. بازدیدکنندگانی که از چنین وبلاگ‌هایی وارد سایتتان می‌شوند، از همان ابتدا اعتماد بیشتر و اضطراب کمتری دارند.
user-anxiety16
به کاربران اطلاعات بدهید
درصورتی‌که بتوانیم به کاربران اطلاعاتی که مایل‌اند، یا حتی اطلاعاتی که خودشان نمی‌دانستند ممکن است برایشان جالب باشد ارائه کنیم، سطح دانش افراد بالاتر و میزان اضطرابشان پائین تر می‌رود. در این مرحله می‌توانیم اطلاعات را در قالب چنین مواردی در اختیار کاربر قرار بدهیم:
– مشخص کردن قیمت‌ها: این مورد واقعاً چالش‌برانگیز است؛ برخی معتقدند لزومی ندارد قیمت‌ها را نمایش بدهیم، اما درصورتی‌که از این تکنیک به شکل صحیح استفاده کنیم، واقعاً تأثیرگذار می‌شود. اگر با کاربرانمان صادق باشیم و قیمت‌ها را به‌صورت شفاف بیان کنیم، اضطراب نهان خریداران کاهش پیدا می‌کند و نگران نمی‌شوند که مبادا محصول بیش‌ازحد گران یا ارزان باشد.
user-anxiety17user-anxiety18
– مشخص کردن نقاط قوت در عملکرد محصول: کاربران دوست دارند بدانند محصولات و خدماتمان چه نقطه قوتی دارند و چطور می‌توانند کمکشان کنند؛ مثلاً می‌توانیم نکات مثبت عملکرد آن را لیست کنیم. لازم نیست مطلب را بیش‌ازحد پیچیده کنیم، یک لیست بولتی ساده هم کفایت می‌کند.
user-anxiety19user-anxiety20
– مشخص کردن ویژگی‌های محصول که ممکن است احساسات کاربران را تحریک کند: دقیقاً در این بخش است که باید خلاقیتتان را نمایش بدهید. کاربری که در پروسه خرید قرار دارد معمولاً ازلحاظ احساسی در وضعیتی ناپایدار قرار دارد و از هیچ‌چیز مطمئن نیست.

کاملاً هم طبیعی است: ممکن است از خرید پشیمان شود، درباره کیفیت محصولات مطمئن نباشد، یا حتی جرئت نکند پول خرج کند و به هر ترتیب دچار احساسات نامطمئن شود. درصورتی‌که بتوانیم به مشتری نشان بدهیم با استفاده از محصول موردنظر چه احساسی پیدا می‌کند، اضطرابش بسیار کمتر می‌شود.

فرض کنید موسسه‌ای دارید که پرستار و نگهدار سالمند به خانه‌ها اعزام می‌کند؛ در این صورت مشتریانتان احتمالاً فرزندان میان‌سالانی هستند که ازلحاظ احساسی هم کاملاً نگران وضعیت والدینشان و کیفیت خدمات موسسه هستند. ولی درصورتی‌که مطمئن شوند قابل‌اعتماد هستید، آرامش خاطر پیدا می‌کنند، خیالشان راحت می‌شود و خوشحال می‌شوند.
user-anxiety21
هرچند چنین احساس آرامشی را نمی‌توانیم به‌صورت مستقیم به مشتری منتقل کنیم، ولی با بررسی منظم فشارخون، مرتب کردن بالش‌ها و فراهم کردن اسباب راحتی بیمار، حمام کردن منظم و دادن داروها رأس ساعت، می‌توانیم فرزندان را به شکل غیرمستقیم ازلحاظ احساسی تأمین کنیم. در این حالت اضطراب مشتری هم کاملاً برطرف می‌شود.
user-anxiety22
– نشان دادن ارزش‌های کسب‌وکار: خریداران معمولاً دوست دارند مطمئن شوند بهترین محصولات و خدمات را دریافت می‌کنند؛ توقع زیادی هم ندارند: پول می‌دهند و در عوض آن بهترین‌ها را می‌خواهند. درنتیجه هدفتان باید این باشد که نشان بدهید همه‌چیز در بهترین سطح قرار دارد؛ درصورتی‌که برای نشان دادن نکات منحصربه‌فرد موجود در محصولات به میزان کافی وقت بگذارید، سنگ بنای کمپانی مستحکم‌تر می‌شود و مشتریان هم بر اضطرابشان فائق می‌آیند.
user-anxiety23user-anxiety24– مقایسه محصولات و خدمات با نمونه‌های مشابه: یکی از بهترین روش‌ها برای به رخ کشیدن کیفیت محصولات و خدمات کمپانی این است که آن‌ها را با انواع مشابهی که سایر رقبا ارائه می‌کنند مقایسه کنیم. مثلاً می‌توانیم خدمات منحصربه‌فردمان را که برندهای دیگر ارائه نمی‌کنند در قالب یک گراف به کاربران نشان بدهیم. حتی می‌توانیم قیمت‌ها را هم باقیمت‌های رقبا مقایسه کنیم. وقتی مطمئن هستیم مشتری قیمت تمام کمپانی‌ها را باهم مقایسه می‌کند، چرا کارش را ساده‌تر نکنیم؟
– نشان دادن تصویر: تصویرها نقش بسزایی در کاهش اضطراب دارند؛ درصورتی‌که از محصولاتتان تعداد زیادی تصویر حرفه‌ای و باکیفیت تهیه کنید، کاربران می‌توانند آن‌ها را ببینند و احساس کنند؛ در این حالت درصورتی‌که احساس خوبی پیدا کنند، اضطرابشان بسیار کمتر می‌شود.
– استفاده از ویدئوها: ویدئوها حتی از تصاویر هم بهتر عمل می‌کنند. ویدئوهای آموزشی باکیفیت که محصولات و خدمات را به شکل حرفه‌ای به تصویر کشیده باشند، می‌توانند اضطراب کاربران را به بهترین شکل کنترل کنند.
user-anxiety25
– نمایش جزئیات: درصورتی‌که محصولات یا خدمات فنی عرضه می‌کنید، مطمئناً مشتریانی هستند که به دنبال بررسی جزئیات باشند؛ جزئیاتی مثل اعشار اعداد، معنای کلمات اختصاری و … می‌توانند اعتمادسازی کنند. درصورتی‌که قصد دارید سوئیچ 24 پورت 1000 مایکرونت، رک مونت، مدل SP6504B عرضه کنید، بهتر
است جزئیات را به همین صورت تشریح کنید. آن دسته از مشتریانی که به جزئیات علاقه‌مند باشند، مجذوب چنین پیشنهاد‌ها فروشی می‌شوند. از جزئیات غافل نشوید…
user-anxiety26 user-anxiety27
المان‌های مختلف را باهم هماهنگ کنید
در ابتدای مقاله در خصوص لزوم معرفی برند به کاربران صحبت کردیم. واقعیت این است که معرفی برند تنها به طراحی لوگو محدود نمی‌شود. ست گدین کارشناس درجه‌یک بازاریابی، برند را به این صورت تعریف کرده است:
برند مجموعه‌ای است از خاطرات، توقعات، داستان‌ها و رابطه‌ها بین کسب‌وکار و مشتریان آن که باعث می‌شود فرد یک محصول را به نمونه‌های مشابه آن ترجیح بدهد.
user-anxiety28
نکته‌ای که در این تعریف جلب‌توجه می‌کند، این است که همه‌چیز باید یکدست باشد. چیزی که عرضه می‌کنیم باید با توقعات مشتری از کسب‌وکار مورد اعتمادش هماهنگ باشد. نکته دیگر در تعریف گدین، انتخاب مشتری است! مشتری بین تمام گزینه‌های موجود، کسب‌وکار ما را انتخاب می‌کند. درصورتی‌که بتوانیم اضطراب کاربر را از بین ببریم و توقعات و خاطرات و هر چیز دیگری را یکدست و هماهنگ کنیم، باکمال میل برندمان را انتخاب می‌کند. در این مرحله می‌توانیم از این 4 متد کمک بگیریم:
– المان‌های ظاهری سایت باید یکدست باشند: لوگوی کمپانی، تصاویر، رنگ‌ها و تبلیغات سایت همگی باید باهم همخوانی داشته باشند و از الگوی خاصی پیروی کنند. مثلاً تصویر کاور صفحه فیس‌بوک کمپانی باید ازلحاظ سبک و الگوی رنگ مطابق با تصویر کاور صفحه توییترش باشد. کاربر از هر طریق که با کسب‌وکار ارتباط برقرار کرده باشد، باید الگوی بصری یکسانی را مشاهده کند.
– به‌صورت منظم فعالیت کنید: فعالیت‌های اجتماعی، بازاریابی محتوا و حتی تبلیغات مجموعه باید به‌صورت منظم دنبال شوند. درصورتی‌که کاربر از فید توییترش حذفتان کند، برای همیشه فراموشتان می‌کند. اگر موعد نمایش تبلیغات فیس‌بوکتان به پایان برسد و آن را تمدید نکنید، کاربران دیگر آن را نمی‌بینند. بهتر است درون تمام پلتفرم‌ها حضور فعال و منظمی داشته باشید.
– کیفیت محصولات و خدمات را بالا نگه‌دارید: مهم‌ترین تعامل هر کسب‌وکار با مشتریانش، لحظه‌ای است که محصولات یا خدمات آن را امتحان می‌کنند؛ دقیقاً در همین لحظه است که باید کیفیت کارمان را به تصویر بکشیم.

درصورتی‌که بتوانیم از همان ابتدا نظر مصرف‌کننده را به کیفیت بالای محصولات جلب کنیم، ادامه مسیر بسیار ساده‌تر می‌شود؛ اما باید توجه داشته باشیم مشتری توقع دارد همین کیفیت ادامه پیدا کند؛ بنابراین به‌هیچ‌وجه غفلت نکنید. درصورتی‌که براثر سهل‌انگاری‌تان، کیفیت به‌صورت اتفاقی افت کند، سطح اضطراب مشتریان بلافاصله بالا می‌رود و میزان تبدیل‌ها کاهش پیدا می‌کند.
– برای کاربران پیغام مشخصی داشته باشید: پیغام برندتان هرچه که هست، بهتر است مشخص و ثابت باشد؛ کاربران قدیمی و جدید سایت به چنین پیغامی اعتماد می‌کنند و توقع دارند همیشه همان پیغام را بشنوند. درصورتی‌که نایک پیغام همیشگی‌اش، همین حالا امتحان کن! را عوض کند، مشتریانش بلافاصله مضطرب می‌شوند.
به کاربران احساس امنیت بدهید
مورد آخر که قصد داریم بررسی کنیم به ایجاد احساس امنیت مربوط می‌شود؛ احساس امنیت را می‌توانیم با مثال یک‌خانه امن بررسی کنیم؛ فرض کنید مطمئن باشیم خانه‌مان کاملاً ایمن است، در این حالت سطح اضطرابمان کاملاً کاهش پیدا می‌کند، با آرامش بیشتری می‌خوابیم، بهتر کار می‌کنیم، مطمئن هستیم کف ساختمان قرص و محکم است و کسی داخلش سقوط نمی‌کند.

در فضای اتاق‌ها مواد شیمیائی سمی استنشاق نمی‌کنیم؛ می‌توانیم پنجره‌ها را ببندیم یا در صورت تمایل بازشان کنیم. درها را هم می‌توانیم قفل کنیم. سیستم ایمنی کاملاً تست‌شده و درست‌کار می‌کند. سیستم تشخیص دود وجود دارد و همه‌چیز ایمن است، درنتیجه جای نگرانی وجود ندارد.
وضعیت ایمنی سایت هم باید به همین صورت باشد. باید به کاربر اطمینان بدهیم که همه‌چیز ایمن است و جای اضطراب و نگرانی وجود ندارد؛ درنتیجه با خیال راحت‌تری درون قیف خرید حرکت می‌کند.
– به کاربران اجازه بدهید سؤال بپرسند: ارسال نظرات و یا گفتگوی زنده با کارشناسان فروش مجموعه به کاربران امکان می‌دهد با یک انسان واقعی صحبت کنند و در ضمن رسیدن به جواب سؤالشان، احساس امنیت بیشتری کنند.
user-anxiety29
– نشانه‌ها و آیکون‌هایی نمایش بدهید که مورد اعتماد بودن مجموعه را ثابت کنند: بدین ترتیب کاربران متوجه می‌شوند برندتان موجه و قانونی و قابل‌اعتماد است. آیکون‌های مختلف همکاری با کمپانی‌های شناخته‌شده کمک می‌کنند کاربر احساس امنیت بیشتری کند.
user-anxiety30
– آدرس دفتر و شماره تلفن آن را مشخص کنید: درصورتی‌که آدرس دفتر مجموعه و شماره تلفن آن را مشخص کنید، کاربران به کسب‌وکار اینترنتی‌تان اعتماد بیشتری می‌کنند.
user-anxiety31
– به کاربران اطمینان بدهید در صورت نارضایتی، وجهشان را برمی‌گردانید: در این صورت مشتریان متوجه می‌شوند معامله پیش رو کاملاً منطقی است و برای خرید دچار اضطراب نمی‌شوند.
user-anxiety32

– به مشتری اطمینان بدهید می‌تواند در صورت تمایل قراردادش را فسق کند: بسیاری از ما نگران هستیم وارد معامله‌ای شویم که احیاناً نتوانیم فسقش کنیم. مثلاً با شرکت فروش قهوه قرارداد 99 ساله‌ای با تخفیف بالا ببندیم ولی به‌هیچ‌وجه مجاز به لغوش نباشیم. بهتر است به مشتری اطمینان بدهید که در شرایط خاص می‌تواند بدون کوچک‌ترین نگرانی قرارداد را فسق کند.
– شرایطتان را برای بازگرداندن وجه مشتری مشخص کنید: معمولاً معتبرترین کمپانی‌ها برای تعویض کالا یا بازگرداندن وجه مشتری سیاست‌های مشخصی دارند؛ بااینکه چنین پروسه‌ای برای کمپانی هزینه‌بردار است،

بااین‌حال می‌تواند به شکل خیره‌کننده‌ای اضطراب مشتریان را کاهش بدهد.
درصورتی‌که به کمک چنین روش‌هایی به کاربران احساس امنیت بدهیم، متوجه می‌شوند به مشتریانمان اهمیت می‌دهیم؛ درنتیجه با کسب‌وکار رابطه احساسی بهتری برقرار می‌کنند، به آن بیشتر اعتماد می‌کنند و با احتمال بیشتری خرید می‌کنند.
نتیجه‌گیری
کاهش اضطراب کاربران = فروش بیشتر مجموعه
user-anxiety33
بر اساس تحقیقات، اضطراب کاربران بزرگ‌ترین مانع تبدیلشان است. درنتیجه درصورتی‌که نگران وضعیت کسب‌وکارتان هستید و دوست دارید موفق‌تر شوید، توصیه می‌کنیم برای کاهش اضطراب مشتریان وقت بگذارید و هر طور شده حذفش کنید… سایتی که کاربران را مضطرب نکند، می‌تواند پذیرای خیل عظیمی از کاربران خوشحال و آماده به خرید باشد…

در صورتی که مقاله فوق مورد توجه شما قرار گرفته پیشنهاد میکنیم مقالات “آموزش کار با دستور cp در لینوکس برای کپی کردن فایل و پوشه ها” و ”هاست لینوکس چیست ؟ ۴ مزایای هاست لینوکس” در بلاگ مرواهاست مطالعه فرمایید

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

23 اسفند 1402

در 22:42

کیورد استافینگ یکی از روش‌های سئو کلاه ‌سیاه به شمار می‌رود. این اصطلاح از دو واژه Keyword به معنای کلمه کلیدی و Stuffing به معنای پرکردن تشکیل شده است. به‌ع...

23 اسفند 1402

در 20:27

ضرورت بکاپ گرفتن از هاست و نگهداشتن یک نسخه به‌روز از وب‌سایت، بیشتر از پیش اهمیت دارد. زیرا سایت‌ها ممکن است به دلایل مختلفی مورد حمله قرار گیرند، مانند هک‌...

23 اسفند 1402

در 18:54

Rich snippets چیست؟ گاهی به‌کرات متخصصین سئوی کهنه‌کار از این واژه استفاده می‌کنند. اخیراً، گوگل با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر، توانایی نمایش اطلاعات...

18 دی 1402

در 12:27

در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزی، تکنولوژی ابری به سرعت در حال توسعه و گسترش است و به عنوان یکی از پیشرفت‌های بزرگ در عرصه فناوری شناخته می‌شود. یکی...

13 دی 1402

در 11:37

آغاز یک کسب و کار آنلاین یا راه‌اندازی یک وبسایت شخصی یکی از اقدامات مهم و چالش‌برانگیزی است که ممکن است با آن روبرو شوید. از شروع تا اجرا، شما با مجموعه‌های...

29 آذر 1402

در 17:49

مقدمه وب‌سایت‌ها و سرویس‌های آنلاین همواره با چالش‌ها و انواع خطا همراه هستند. در فرآیند مدیریت و اجرای یک وب‌سایت یا کسب‌وکار آنلاین، احتمال بروز مشکلات و خ...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.