نکات مهم و اصول انتخاب هاست مناسب

اصول انتخاب هاست مناسب

انتخاب و خرید هاست برای وب سایت، یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که برای تجارت آنلاین خود انجام می‌دهید. این انتخاب می‌تواند، امنیت و کارکرد درست وب سایت را برای آینده شما تضمین کند. اگر فقط به دنبال هاستی با قیمت مناسب باشید و یا اصول سازگاری وب سایت را با هاست در نظر نگیرید، ممکن است دچار مشکلاتی در فروش و سوددهی شوید. در این مقاله قصد داریم تا با اصول انتخاب هاست مناسب آشنا شویم و ببینیم که نحوه انتخاب هاست مناسب چگونه است.

هاست یا میزبانی وب چیست؟

هاست یا میزبانی وب چیست؟

برای این که یک وب سایت، توسط کاربران مشاهده شود، به یک میزبان وب یا هاست نیاز است. میزبانی که بیشتر توسط یک شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ انجام می‌شود، امکان دسترسی به سایت را برای افراد دیگر در اینترنت فراهم می‌کند. میزبانی وب همچنین مکانی امن برای ذخیره کدهای یک وب سایت و همچنین هر تصویر، فیلم یا متنی که در سایت ارائه می‌شود، فراهم می‌کند.

این فضای ذخیره‌سازی امنیت بالایی را برای وب سایت و تمام محتوای آن تضمین می‌کند. هاست پشتیبانی فنی و خدمات بیشتری ارائه می‌کند تا سرعت بارگذاری و کارایی سریع‌تر شده و بازدیدکنندگان تجربه مثبتی در تعامل با سایت داشته باشند.اگر دوست دارید در باره هاست بیشتر بدانید پیشنهاد میکنیم مقاله”Host هاست چیست ؟ 0 تا 100 توضیحات میزبانی وب و هاستینگ“مطالعه نمایید.

چرا انتخاب هاست برای وب سایت مهم است؟

خدمات هاستینگ و یا میزبانی وب، به صورت بسته‌هایی به مدیران وب سایت‌ها ارائه می‌شود. هر بسته خدمات میزبانی وب، ویژگی‌ها و سطوح مختلف امکانات ذخیره‌سازی و امنیت را ارائه می‌دهد. به همین دلیل بسیارمهم است که ویژگی‌های هاست مورد نیاز خود را در نظر بگیرید و به مشاوران شرکت‌های هاستینگ اجازه دهید تصمیم شما را در این مورد راهنمایی کنند.

  1. امنیت بالا
    یکی از ویژگی‌هایی که در بین اصول انتخاب هاست مناسب کاملاً ضروری است، سطح بالای امنیت است. نقض‌های امنیتی، داده‌های از دست رفته یا مشکل در کدنویسی، زحمات شما را در بخش پشتیبانی سایت هدر داده و احتمالاً به از دست دادن فروش در طول زمان بازیابی، منجر خواهد شد.
  2. ثبات فنی وب سایت
    هاست مناسب همچنین ثبات فنی را برای وب سایت شما فراهم می‌کند. سایت‌هایی که به‌دلیل مشکلات هاست دائماً از کار افتاده‌اند، اغلب در رتبه‌بندی جستجوی گوگل، افت می‌کنند. اگر وب سایت شما از کار افتاده باشد، هر چند محتوای بسیار جذابی برای کاربران داشته باشد، این محتوا قابل دسترسی و فهرست بندی توسط موتورهای جستجو نیست.
    این موضوع تاثیر منفی بر رتبه وب سایت در نتایج جستجو داشته و اعتبار برند شما را کاهش می‌دهد. پیامد هر دو سناریو، رکود احتمالی در فروش و کاهش تعامل با مشتری آنلاین است.
  3. فروش و درآمد بیشتر
    با هاست مناسب، امنیت بالاتر، عملکرد سایت و زمان پاسخگویی بهتر و پشتیبانی فنی باکیفیتی را دریافت خواهید کرد. هر چه بیشتر روی عملکرد سایت و بهبود تجربیات بازدیدکنندگان سرمایه‌گذاری کنید، درآمد شما نیز بیشتر خواهد شد. صاحبان مشاغل می‌خواهند مصرف کنندگان را در وب سایت خود درگیر نگه دارند و از این طریق فروش خود را افزایش دهند

راهنمای انتخاب هاست مناسب: چگونه یک سرویس میزبانی وب را انتخاب کنیم؟

در ادامه با 11 نکته در اصول انتخاب هاست مناسب وجود دارد آشنا می‌شویم که به صاحبان مشاغل کمک می‌کند تا میزبان وب مناسب برای وب سایت شرکت خود را انتخاب کنند. پیروی از این مراحل از اشتباهاتی که ممکن است بعداً مشکلات بزرگی برای شرکت شما ایجاد کند، جلوگیری می‌کند.

1.  تعیین کنید که به کدام نوع میزبان وب نیاز دارید

درک نیازهای کسب و کار شما، به محدود کردن گزینه‌های مختلف هاست کمک خواهد کرد. اگر قصد دارید وب سایتی بسازید که دارای وبلاگ ویدیویی، پخش زنده 24 ساعته و امکان ثبت نام و آپلود ویدئو برای بازدیدکنندگان باشد، وب سایت شما نسبت به شخصی که از وب سایت خود به عنوان رزومه مجازی استفاده می کند به امکانات بسیار بیشتری نیاز دارد. وب‌سایت‌هایی که ترافیک روزانه زیادی دریافت می‌کنند، احتمالاً در یک وب سرور مشترک به خوبی کار نمی‌کنند زیرا این سرورها تنها برای خدمت‌رسانی به وب‌سایت‌های کوچک که تقاضای محدودی دارند، طراحی شده‌اند.

2.هاست اشتراکی و یا هاست اختصاصی؟

بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک به‌عنوان راهی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، به خرید و اجاره هاست اشتراکی روی می‌آورند. این کار ممکن است در هزینه‌های شما صرفه‌جویی کند اما مشکلاتی نیز دارد. با خرید این هاست‌ها، خطر کاهش سرعت پاسخ‌دهی وب‌سایت بیشتر می‌شود. این موضوع، به احتمال زیاد به دلیل هجوم ترافیک روی سروری با پهنای باند محدود است. وب سایت‌های کند مشتریان را زده می‌کند. ناامید کردن مشتریان ممکن است هزینه‌های زیادی برای شما داشته باشد.

گزینه‌ای مانند خرید سرور خصوصی مجازی (VPS) کمی گران‌تر است اما عملکرد وب سریع‌تر و با کیفیت‌تری را ارائه می‌دهد و تجربه بهتری از کار کردن در سایت را برای مشتری ایجاد می‌کند. میزبانی VPS گزینه کارآمدتری برای وب سایت‌های بزرگ‌تر با ترافیک پیش بینی شده بالاتر است.

چنانچه به موضوع سرور مجازی علاقه دارید پیشنهاد میکنیم مقاله “سرور مجازی یا VPS چیست و چه کاربردی دارد؟“مطالعه نمایید.

3.اعتبار و سابقه شرکت هاست

یکی از مهم‌ترین اصول انتخاب هاست مناسب، توجه به اعتبار و سابقه شرکت هاستینگ است. هنگام تحقیق در مورد قابلیت اطمینان و شهرت هاستینگ‌ها، به وب سایت‌های معتبر مراجعه کنید. تحقیق در مورد یک شرکت میزبانی وب از طریق بررسی‌ها و تجربیات دیگر کاربران، برای کشف هرگونه مشکل یا شکایت مداوم از کاربران فعلی یا گذشته مفید است. به نحوه پاسخ شرکت به شکایات توجه کنید. اگر شرکت با حوصله و در اسرع وقت به شکایات رسیدگی می‌کند، نشانه خوبی است.

4. انتخاب پهنای باند مناسب

در حالی که بیشتر وب سایت‌های تازه ساخته شده و جدید به پهنای باند نیاز ندارند اما مهم است که فضایی برای رشد باقی بماند. اطمینان حاصل کنید که شرکت هاستی که انتخاب می‌کنید شما را در پهنای باند مشخصی محدود نمی‌کند و اگر بعداً نیاز به تجدیدنظر در برنامه میزبانی خود داشتید، هزینه‌های اضافی از شما دریافت نمی‌کند.

5. قیمت را در اولویت قرار ندهید

5.قیمت را در اولویت قرار ندهید

یکی از اصول انتخاب هاست مناسب، انتخاب هاست باکیفیت و با قیمت منطقی است. هنگامی که شما یک صاحب کسب و کار جدید با بودجه محدود هستید، ثبت نام هاست با کمترین قیمت ممکن است بسیار وسوسه انگیز باشد. هر چقدر هم که کلیشه‌ای به نظر می‌رسد، به یاد داشته باشید هر چقدر پول بدهید، آش می‌خورید. قیمت ارزان یک سرویس هاستینگ، ممکن است به معنای سرورهای کند، خدمات ضعیف به مشتریان، توقف دائمی یا ارتباط با هزاران وب‌سایت غیرحرفه‌ای باشد.

6.مطالعه شرایط خدمات را فراموش نکنید

بیشتر کاربران و مدیران وب سایت‌ها، شرایط خدمات یک شرکت را بدون زحمت خواندن توافقات و شرایط همکاری می‌پذیرند، همیشه هزینه‌ها، خط‌مشی‌ها و محدودیت‌های ناخواسته‌ای در طول مدت همکاری با شرکت‌های هاستینگ ایجاد می‌شود که باید از آنها آگاه باشید. همیشه هنگام پذیرفتن شرایط خدمات شرکت محتاط باشید، زیرا این قرارداد رسمی بین شما و میزبان وب است. شرایط خدمات معمولاً شامل خط‌مشی بازپرداخت می‌شود که در صورت داشتن تجربه منفی ضروری خواهد شد.

7.پشتیبانی مشتری یکی از مهم‌ترین اصول انتخاب هاست مناسب

هنگام تحقیق در مورد شرکت‌های هاست، همیشه به دنبال راهی برای تماس با پشتیبانی مشتری باشید. چک کنید که آیا می‌توانید به سرعت و به راحتی از طریق ایمیل، چت یا تلفن با آن‌ها تماس بگیرید؟ همچنین تست کنید و ببینید پشتیبانی مشتری چگونه به سوالات شما پاسخ می‌دهد تا بتوانید کیفیت خدمات مشتری را که ارائه می‌دهند ارزیابی کنید. حتماً قبل از خرید هر گونه خدمات از شرکت‌های هاستینگ، پشتیبانی را آزمایش کنید تا ببینید آیا آن‌ها نیازهای شرکت شما را برآورده می‌کنند یا خیر.

8.پشتیبان‌گیری از داده‌ها

توجه به برنامه پشتیبان‌گیری از داده‌ها و اطلاعات هر وب سایت، یکی از مهم‌ترین اصول انتخاب هاست مناسب است. گاهی مهم نیست که چرا وب سایت از کار افتاده یا چرا داده‌های وب سایت از دست رفته است. چک کنید که شرکت هاست، چه برنامه پشتیبانی برای کمک به بهبودی و بازیابی داده‌ها دارد. بازیابی اطلاعات، کد یا محتوای آسیب دیده از یک وب سایت هزینه بالایی دارد. علاوه بر این، پشتیبان‌گیری از داده‌ها و کل وب سایت، می‌تواند از فاجعه از دست رفتن کلی آن جلوگیری کند. این موارد را در انتخاب هاست برای سایت در نظر بگیرید:

  • آیا شرکت هاستینگ به طور منظم نسخه پشتیبان از وب سایت‌ها و اطلاعات آن تهیه می‌کند؟
  • آیا می‌توانید از طریق کنترل پنل، به صورت دستی از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید؟
  • آیا می توانید از برنامه‌هایی برای ایجاد پشتیبان خودکار از سایت استفاده کنید؟
  • آیا می‌توانید فایل‌های پشتیبان را خودتان بازیابی کنید یا برای انجام آن به کارکنان پشتیبانی نیاز دارید؟

9. امنیت داده‌ها

امنیت داده‌ها

نقض امنیتی و هک حتی در مورد فروشگاه‌های آنلاین کوچک هم رخ می‌دهد. اطمینان حاصل کنید که شرکت هاست شما دارای لایه امنیتی ایمن (SSL) است تا از اطلاعات خصوصی مشتریان محافظت کند. این موضوع برای تسهیل تراکنش‌های آنلاین با امنیت بالا ضروری است.

چنانچه علاقه دارید درباره امنیت سایت و ssl بیشتر بدانید مطالعه مقالات “خطای ssl چیست | آموزش رفع خطای ssl در گوگل کروم، موبایل و اندروید” و “SSL چیست و چرا استفاده از آن مهم است + معرفی انواع آن” به شما پیشنهاد میکنیم.

 از شرکت‌های باسابقه که کیفیت خدمات تضمین‌شده دارند، استفاده کنید

یکی از مهم‌ترین اصول انتخاب هاست مناسب، استفاده از خدمات شرکت‌های باسابقه و تضمین شده در این زمینه است. شرکت‌های هاست جدید اغلب قیمت‌های پایینی ارائه می‌کنند، به این امید که با مشتریان با تعداد بالا سود بیشتری در مدت کوتاهی کسب کنند. با این حال، بیشتر شرکت‌های هاستینگ جدید برای مدیریت موفقیت‌آمیز این تعداد مشتری در آن واحد، مجهز نیستند. بهترین کار این است که با یک شرکت معتبرتر که بتواند بدون به خطر انداختن امنیت و کیفیت خدمات، فضای لازم را اختیار شما قرار دهد، استفاده کنید.

زمانی که یک شرکت میزبانی وب، رشد خیلی سریعی را تجربه کند و منابعی برای مدیریت آن نداشته باشد، مشکلاتی را برای صاحبان کسب و کار ایجاد می‌کند. به عنوان مثال خرابی سرور، بارگذاری کند صفحه، از دست دادن درآمد و اثرات منفی بر رتبه‌بندی جستجو از تبعات خدمات بی‌کیفیت این شرکت‌ها است.

11.  هاست ویندوز یا هاست لینوکس؟

یکی از نکات مهم در انتخاب هاست، نوع سیستم عامل مورد استفاده در سرورهای این شرکت‌ها است. به طور کلی، دو نوع هاست در شرکت‌های هاستینگ وجود دارد که هر کدام ویژگی‌ها و امکانات خاص خود را دارند. سیستم عامل ویندوز که برای این سرورها مورد استفاده قرار می‌گیرد امنیت بالایی دارد و توسط شرکت مایکروسافت پشتیبانی می‌شود اما شما باید برای استفاده از این خدمات پول پرداخت کنید.

سرورها و هاست‌های لینوکسی، از سیستم عامل لینوکس برای سرورها استفاده می‌کند که رایگان و متن باز است. این سیستم عامل با این که رایگان است، بسیار امن و کارآمد است و بزرگ‌ترین سرورهای جهان از آن استفاده می‌کنند.

سیستم‌های مدیریت محتوای امروزی مانند وردپرس، دروپال و جوملا با هر دوی این سیستم عامل‌ها سازگاری دارند اما سایت‌هایی که با وردپرس ساخته شده‌اند و به روز می‌شوند با لینوکس سازگاری بیشتری دارند. طبق اصول انتخاب هاست مناسب، اگر وب سایت وردپرسی دارید، بهتر است از هاست‌های لینوکسی استفاده کنید.

سخن آخر

در این مقاله، اصول انتخاب هاست مناسب را بررسی و نکاتی را که باید در این راه در نظر داشته باشیم را مرور  کردیم. برای گرفتن بهترین نتیجه، هنگام انتخاب یک شرکت هاست، وقت صرف کنید و همه گزینه‌ها را بسنجید. اگر به نحوه انتخاب ارائه دهنده میزبانی وب دقت بیشتری داشته باشید، می‌توانید از به وجود آمدن مشکلات مرگبار مانند از دست رفتن اطلاعات، کند بودن سایت، قفل کردن سایت و یا هک اطلاعات جلوگیری کنید.

سوالات متداول

انواع مختلف هاست چیست؟

هاست‌هایی که برای ارتباط وب سیات‌ها با کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد، انواع گوناگونی دارند. مهم‌ترین تقسیم‌بندی‌های هاست، هاست اشتراکی و یا اختصاصی، هاست خارجی و داخلی و یا هاست لینوکسی و هاست ویندوزی هستند.

در هنگام انتخاب هاست مناسب باید چه نکاتی را در نظر گرفت؟

مدیران وب سایت‌ها باید اصول انتخاب هاست مناسب را برای خرید این خدمات در نظر داشته باشند. نوع هاست بر طبق سیستم مدیریت محتوا، پشتیانی اصولی، مسائل امنیتی، پهنای باند، قابلیت سازگاری و ارتقا، پشتیبان‌گیری از وب سایت و سابقه شرکت در این زمینه باید با دقت بررسی و مورد توجه قرار گیرد. کلمه کلیدی: اصول انتخاب هاست مناسب

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

23 اسفند 1402

در 22:42

کیورد استافینگ یکی از روش‌های سئو کلاه ‌سیاه به شمار می‌رود. این اصطلاح از دو واژه Keyword به معنای کلمه کلیدی و Stuffing به معنای پرکردن تشکیل شده است. به‌ع...

23 اسفند 1402

در 20:27

ضرورت بکاپ گرفتن از هاست و نگهداشتن یک نسخه به‌روز از وب‌سایت، بیشتر از پیش اهمیت دارد. زیرا سایت‌ها ممکن است به دلایل مختلفی مورد حمله قرار گیرند، مانند هک‌...

23 اسفند 1402

در 18:54

Rich snippets چیست؟ گاهی به‌کرات متخصصین سئوی کهنه‌کار از این واژه استفاده می‌کنند. اخیراً، گوگل با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر، توانایی نمایش اطلاعات...

18 دی 1402

در 12:27

در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزی، تکنولوژی ابری به سرعت در حال توسعه و گسترش است و به عنوان یکی از پیشرفت‌های بزرگ در عرصه فناوری شناخته می‌شود. یکی...

13 دی 1402

در 11:37

آغاز یک کسب و کار آنلاین یا راه‌اندازی یک وبسایت شخصی یکی از اقدامات مهم و چالش‌برانگیزی است که ممکن است با آن روبرو شوید. از شروع تا اجرا، شما با مجموعه‌های...

29 آذر 1402

در 17:49

مقدمه وب‌سایت‌ها و سرویس‌های آنلاین همواره با چالش‌ها و انواع خطا همراه هستند. در فرآیند مدیریت و اجرای یک وب‌سایت یا کسب‌وکار آنلاین، احتمال بروز مشکلات و خ...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.