سرور مجازی یا VPS چیست و چه کاربردی دارد؟

VPS چیست

کنجکاو هستید بدانید VPS چیست؟ VPS به طور خلاصه مخفف کلمات سرور خصوصی مجازی است و یک سرور فیزیکی را به بخش‌های مجازی تقسیم کرده، سپس هر یک از این قطعات را به صورت یک سرور اختصاصی شبیه‌سازی می‌کنداحتمالاً تصمیم گرفته‌اید وب‌سایت خودتان را راه‌اندازی کنید و یا می‌خواهید به گسترش سایت فعلی خود بپردازید و نیازمند افزایش امکانات سایت هستید.

درست متوجه شدید، اولین کاری که باید کنید خرید هاست مناسب کسب‌وکار شماست. حتما در جستجو‌های خود به لغات و واژه‌های تخصصی زیادی برخورده‌اید. یکی از مواردی که بسیار با آن روبرو شده‌اید، VPS است. . با ما همراه باشید تا به سوال VPS چیست کاملاً واضح جواب دهیم.

سرور مجازی

آنچه در این مقاله می خوانید

تعریف VPS چیست؟

VPS (virtual private server: سرور خصوصی مجازی) نوعی بسته میزبانی وب است که یک سرور فیزیکی را به قطعات «مجازی» تقسیم می‌کند و هر کدام از این قطعات، یک سرور جداگانه را شبیه‌سازی می‌کند. این به شما منابع محاسباتی اختصاصی برای کنترل بیشتر، امنیت بهتر و عملکرد سریع‌تر می‌دهد. با خرید سرور VPS دسترسی بیشتری به فضای دیسک، حافظه، CPU‌ها و پیکربندی نرم‌افزار خود می‌دهد. این گزینه مانند داشتن سرور اختصاصی مجازی خود در یک مرکز داده است، اما با کسری از هزینه! این مقاله توضیح می‌دهد که وی پی اس چیست و چرا میزبانی VPS گزینه مناسبی برای شما است.

همانند ‌هاست اشتراکی، یک VPS نیز یک سرور را با سایر سرورهای خصوصی مجازی به اشتراک می‌گذارد. تفاوت آنها بدین صورت است که‌ هاست VPS منابع اختصاصی را در اختیار شما قرار می‌دهد. در واقع شما RAM، CPU و غیره خواهید داشت که فقط در اختیار شما است و با سرورهای خصوصی مجازی دیگر به اشتراک نمی‌گذارید.

VPS از فناوری‌های مجازی‌سازی برای ارائه منابع اختصاصی (خصوصی) روی یک سرور واحد برای چندین کاربر استفاده می‌کند. این با Private Cloud متفاوت است. به جای داشتن یک سرور اختصاصی برای هر کسب و کار یا کاربر، می‌توان یک سرور اختصاصی را مجازی کرد تا سرورهای زیادی را روی یک سرور واحد ایجاد کند.

 

VPS چگونه کار می‌کند؟

یک VPS در واقع به شبیه‌سازی محیط یک سرور اختصاصی می‌پردازد. به این صورت که ارائه دهنده‌ هاست شما یک Hypervisor (یک لایه مجازی) در بالای سیستم عامل سرور فیزیکی نصب می‌کند که آن را به بخش‌های مجازی تقسیم می‌کند. این لایه هر یک از این محفظه‌ها را قادر می‌سازد تا سیستم عامل و نرم‌افزار خود را اجرا کنند و به هر محیط اجازه می‌دهد مستقل از یکدیگر عمل کند.

حتی اگر از نظر فنی منابع را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید، منابع شما تضمین شده است. شما مبلغ تعریف شده‌ای پرداخت می‌کنید که به VPS شما اختصاص می‌یابد و نمی‌تواند توسط حساب دیگری استفاده شود.

همانطور که در بالا ذکر شد، تنها چیزی که با میزبانی VPS به اشتراک می‌گذارید یک سرور فیزیکی است. شاید برای شما سوال پیش آید که سرور فیزیکی چطور کار می‌کند؟ یک سرور فیزیکی به چندین ماشین مجازی که به عنوان VPS نیز شناخته می‌شود، جدا می‌شود. سپس هر VPS به طور کامل مستقل از دیگری کار می‌کند. VPS مشابه ‌هاست اختصاصی است، یکی از تفاوت‌های آن این است که VPS بسیار مقرون به صرفه‌تر است.

VPS به دو صورت ارائه می‌شود: VPS تک سرور و VPS ابری. VPS تک سرور یک سرور فیزیکی را به اشتراک می‌گذارد. از سوی دیگر، با خرید VPS ابری, VPS ابری بر روی چندین سرور فیزیکی میزبانی می‌شود که آن را به یک ابر محلی تبدیل می‌کند. در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد که سرور مجازی چیست.

چه زمانی باید به میزبانی VPS سوئیچ کنید

چه زمانی باید به میزبانی VPS سوئیچ کنید؟

اگر در حال حاضر از یک سرویس میزبانی اشتراکی استفاده می‌کنید و میدانید VPS چیست و برای خرید سرور اختصاصی بودجه ندارید، برای داشتن امکانات بیشتر، می‌توانید به برنامه میزبانی VPS تغییر دهید. این امکانات عبارتند از:

ترافیک وب‌سایت بیشتری را مدیریت کنید

هاست اشتراکی ممکن است زمانی که شما تازه شروع به کار کرده‎اید به خوبی کار کند، اما عملکرد وب‌سایت شما ممکن است با افزایش ترافیک شروع به تنزل کند. همانطور که وب‌سایت شما رشد می‌کند و حجم بازدیدکنندگان افزایش می‌یابد، کاربران وب‌سایت می‌توانند زمان بارگذاری صفحه طولانی‌تر و زمان انتظار بیشتری را تجربه کنند. از طرف دیگر، با میزبانی VPS، سایت شما عملکرد بهتری نسبت به ‌هاست اشتراکی خواهد داشت، زیرا می‌تواند حجم بیشتری از درخواست‌ها را انجام دهد.

برنامه‌ها را سفارشی کنید

در مقایسه با هاست اشتراکی، میزبانی VPS به شما کنترل بیشتری بر روی محیط وب سرور خود می‌دهد. می‌توانید نرم‌افزارهای سفارشی و تنظیمات سفارشی را نصب کنید. ادغام با سایر نرم‌افزارها، مانند سیستم‌های حسابداری یا CRM، با میزبانی VPS نیز بهتر عمل می‌کند. همچنین می‌توانید تدابیر امنیتی و فایروال‌های سفارشی را برای سیستم خود نصب کنید.

کاهش خطاهای سرور

همانطور که وب‌سایت شما رشد می‌کند، ممکن است مجبور شوید محتوای بیشتری یا عملکرد پیچیده‌ای به آن اضافه کنید، که نیاز به پردازنده یا حافظه را افزایش می‌دهد. این می‌تواند منجر به خطاهای سرور در میزبانی مشترک، مانند خطاهای سرور داخلی یا خطاهای سرویس در دسترس نباشد. از طرف دیگر، وب‌سایت‌های محاسباتی سنگین در میزبانی VPS بسیار بهتر عمل می‌کنند، زیرا دیگر برای قدرت پردازش با سایت‌های دیگر رقابت نمی‌کنند. با میزبانی VPS، می‌توانید هر زمان که آماده رشد باشید، به یک ماشین مجازی جدید با قدرت پردازش بیشتر مهاجرت کنید.

میزبانی VPS مدیریت شده

انواع هاست VPS چیست؟

در ادامه سوال VPS چیست باید بدانید که سه نوع اصلی میزبانی VPS وجود دارد.

میزبانی VPS مدیریت نشده

با VPS مدیریت نشده، ارائه‌دهنده هاست شما نصب سیستم عامل را به عهده می‌گیرد اما شما به عنوان مالک سایت باید با مدیریت جنبه‌های مختلف سرور آشنا باشید، این موارد عبارتند از:

  • نصب نرم افزار، کنترل پنل خود و مراقبت از بروزرسانی نرم‌افزار
  • نظارت بر تهدیدات امنیتی، نصب وصله‌های امنیتی و رفع پیام‌های خطا
  • عدم دسترسی مناسب به پشتیبانی هاست در صورت قطعی یا خرابی سخت
  • پیکربندی و نگهداری سرور خود از جمله هرگونه ارتقاء قابل مشاهده

در واقع شما مسئول راه‌اندازی تمام سرویس‌هایی هستید که به مدیریت و پشتیبانی سایت مرتبط است. در این حالت صاحبان سایتی که سابقه فنی دارند بسیار موفق خواهند بود.

میزبانی VPS مدیریت شده

میزبانی VPS کاملاً مدیریت شده زمان، تلاش و تخصص فنی مورد نیاز برای مراقبت از سرور خود را کاهش می‌دهد. ارائه دهنده میزبانی VPS مدیریت شده تمام مسئولیت‌های مربوط به سرور، مانند بروزرسانی‌های اصلی، تعمیر و نگهداری و نصب نرم‌افزار را بر عهده می‌گیرد، بنابراین شما می‌توانید به طور کامل روی رشد کسب‌وکار خود تمرکز کنید. با میزبانی VPS مدیریت شده، متخصصان فناوری اطلاعات بار شما را با حفظ صحیح کارکرد سرور و مراقبت از سرور مجازی شما کاهش می دهند.

بین هاست مدیریت شده و بدون مدیریت، تفاوت هزینه بسیار چشمگیر است. در حالی که خدمات مدیریت نشده به طور طبیعی بسیار ارزان‌تر از برنامه‌های مدیریت شده هستند، یک مشکل وجود دارد. اینکه شما باید دانش فنی لازم برای راه‌اندازی و نگهداری سرور را داشته باشید، یا آماده باشید که شخصی را استخدام کنید تا آن را در برابر حملات احتمالی ایمن نگه دارد.

هاست VPS نیمه مدیریتی

هاست نیمه مدیریت شده VPS حد وسط بین میزبانی مدیریت شده و بدون مدیریت است. شرکت هاستینگ همان اصول اولیه میزبانی بدون مدیریت را ارائه می‌دهد اما نصب و پشتیبانی نرم افزار اصلی را اضافه می‌کند. این چند نمونه از خدمات اضافه بر سازمانی است که آن‌ها ارائه می‌دهند:

  • بروزرسانی و وصله‌های سیستم عامل
  • پیشرفت‌های امنیتی
  • پشتیبانی کامل از وب سرور
  • نظارت بر رویداد سرور
  • پاسخ فعال و بازیابی سرور

مقایسه VPS با سایر انواع میزبانی وب

همانطور که یک تجارت یا وب‌سایت رشد می‌کند، به عملکردهای اضافی و منابع بیشتری نیاز دارد. صاحبان سایت در تلاش هستند به یک برنامه هاست مناسب‌تر ارتقا پیدا کنند. گستردگی انواع میزبان به شما این امکان را می‌دهد که سرور خود را بر اساس آنچه مدنظرتان است سفارشی‌سازی کنید. آن‌ها در قیمت، عملکرد (به عنوان مثال زمان بارگذاری صفحه) و همچنین در دسترس بودن سرویس (به عنوان مثال زمان آپدیت) متفاوت هستند. در ادامه، می‌توانید در مورد نحوه مقایسه هاست VPS با سایر هاست‌ها مطالعه کنید.

هاست اشتراکی

هاست اشتراکی راه‌حلی برای صاحبان وب‌سایت‌هایی است که سایت‌هایی با ترافیک کمتر دارند. در واقع آغاز به کار اکثر مشاغل کوچک و یا وبلاگ‌نویسان، از هاست اشتراکی است. فرقی نمی‌کند با کدام ارائه‌دهنده هاست اشتراکی کار می‌کنید، در هر صورت شما سرور فیزیکی را با مشتریان دیگر شرکت میزبان شریک هستید. شما نمی‌توانید منابع اختصاصی خودتان مانند حافظه، CPU، RAM و غیره را دریافت کنید، زیرا در این موارد هم با دیگران مشترک هستید و سایت‌تان بر روی سیستم‌عاملی اجرا می‌شود که سایت دیگران قرار دارد.

به عنوان مثال، اگر یک جهش ناگهانی ترافیک در وب‌سایتی که در همان سرور میزبانی می‌شود وجود داشته باشد، ممکن است زمان بارگذاری صفحه شما افزایش یابد. همچنین شما اختیار انتخاب سیستم عامل و بقیه نرم‌افزارهای اختصاصی سرور خود را ندارید، زیرا شما و بقیه کاربران از یک پیکر‌بندی که شرکت ارائه‌دهنده در نظر گرفته است استفاده می‌کنید.

می‌توانید هاست اشتراکی را به عنوان اجاره‌ای در نظر بگیرید که در آن آپارتمان یکسانی را با تعدادی از هم اتاقی‌ها به اشتراک می‌گذارید. میزبانی VPS هنوز هم نوعی فلت به اشتراک گذاری است، با این حال، هرکسی اتاق مخصوص به خود را دارد که می‌تواند فضا را مطابق با نیاز خود سفارشی کند. به عنوان مثال، آن‌ها می‌توانند نقاشی، مبلمان، دکوراسیون و غیره را انتخاب کنند.

هاست ابری

هاست ابری

با خرید سرویس‌های میزبانی ابری، شما از یک سرور واحد استفاده نمی‌کنید، بلکه از خوشه‌ای استفاده می‌کنید که در فضای ابری اجرا می‌شود. هر سرور در کلاستر، یک نسخه به‌روز از وب‌سایت شما را ذخیره می‌کند. هنگامی که یکی از سرورها بیش از حد مشغول است، خوشه به طور خودکار ترافیک را به سروری هدایت می‌کند که کمتر مشغول است. در نتیجه، میزبانی ابری بدون خرابی ارائه می‌شود، زیرا همیشه یک سرور در خوشه وجود دارد که می‌تواند به درخواست‌های بازدیدکنندگان وب‌سایت شما پاسخ دهد.

همچنین شما میتوانید برای آشنایی با تفاوت هاست ابری و معمولی مقاله “تفاوت هاست ابری با هاست معمولی | بررسی ۲ ویژگی هاست ابری“را مطالعه نمایید.

هاست وردپرس

خرید هاست وردپرس به طور اختصاصی برای صاحبان سایت‌های وردپرسی طراحی شده است. این دارای چندین ویژگی مرتبط با وردپرس است که فقط در صورت داشتن سایت وردپرسی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، مانند نصب با یک کلیک، افزونه‌های از پیش نصب شده یا رابط خط فرمان WP. سرورها برای نیازهای وردپرس پیکربندی شده‌اند. بنابراین، ارائه‌دهندگان، هاست وردپرس را به عنوان بخشی از سرویس میزبانی مشترک خود ارائه می‌دهند.

شما با راه‌اندازی سایت وردپرسی خود بر روی یک سرور VPS امکان دسترسی خود را به سرورهای سفارشی‌سازی شده‌ای که با وردپرس پیکربندی شده‌اند از دست می‌دهید. با این حال، اگر هنوز VPS را برای سایت وردپرس خود انتخاب می‌کنید، می‌توانید محیط میزبانی خود را مطابق با نیازهای تجاری خود تنظیم و پیکربندی کنید.

هاست اختصاصی

اگر می‌خواهید یک سرور فیزیکی را به طور کامل در اختیار کسب‌وکار خود داشته باشید، باید از هاست اختصاصی استفاده کنید. اگر یک وب‌سایت پربازدید دارید، میزبانی اختصاصی می‌تواند بهترین راه‌حل برای شما باشد، زیرا سرورهای اختصاصی سریع، انعطاف‌پذیر و کاملا قابل تنظیم هستند. با این حال، این سرویس قطعاً با قیمت زیادی نیز همراه است، بنابراین برای همه ارزش ندارد، به خصوص اگر یک وب‌سایت کوچک یا متوسط دارید.

در حالی که میزبانی VPS به شما امکان می‌دهد سیستم عامل و برنامه‌های کاربردی سرور خود را انتخاب و پیکربندی کنید، میزبانی اختصاصی یک قدم فراتر می‌رود. این نه تنها به شما اجازه پیکربندی نرم‌افزار، بلکه سخت‌افزار را نیز می‌دهد، زیرا کل سرور متعلق به شماست و هیچ‌کس در راه‌اندازی نقشی ندارد. در ادامه مطلب توضیح خواهیم داد که VPS چه کاربردی دارد.

چنانچه به موضوع سرور مجازی علاقه دارید پیشنهاد میکنیم مقاله “VDS چیست؟ سرور مجازی اختصاصی VDS چه تفاوتی با VPS دارد؟“مطالعه نمایید.

بهترین جنبه‌های میزبانی VPS چیست

اول، میزبانی VPS می‌تواند زندگی شما را آسان‌تر کند و سفر آنلاین شما را رشد دهد. دوم، راه‌اندازی VPS آسان است. استقرار چند دقیقه طول می‌کشد. در نهایت، میزبانی VPS ارزان است! اما جنبه‌های بیشتری برای میزبانی VPS وجود دارد که به شما کمک می‌کند تجارت آنلاین خود را توسعه دهید.

آسان برای استفاده

میزبانی VPS مخصوصاً برای صاحب کسب و کاری که وب‌سایت‌اش دارای افت و خیز است و روزهای خاصی ترافیک آن افزایش می‌یابد، بسیار عالی عمل می‌کند. برای مثال، ممکن است بدانید که در جمعه سیاه تعداد ترافیک بسیار بیشتری نسبت به روزهای دیگر خواهید داشت. با میزبانی VPS، فقط می‌توانید با یک کلیک، رم را از 8 گیگ به 12 گیگ در روز ارتقا دهید. پس از پایان بلک فرایدی، می‌توانید با یک کلیک ساده، رم را به 8 گیگ کاهش دهید. این ضروری است که بتوانیم تقاضا را مطابقت دهیم.

امنیت

با میزبانی VPS، نگران امنیت نباشید. برخلاف‌ هاست اشتراکی یک مهاجم باید به طور خاص سرور خصوصی مجازی شما را هدف قرار دهد تا شما را هک کند. حتی اگر هکر به سرور فیزیکی شما حمله کند، روی شما تأثیری نخواهد گذاشت زیرا VPS شما کاملاً جدا شده است و به تنهایی کار می‌کند.

چنانچه علاقه دارید درباره امنیت سایت و ssl بیشتر بدانید مطالعه مقالات “خطای ssl چیست | آموزش رفع خطای ssl در گوگل کروم، موبایل و اندروید” و “SSL چیست و چرا استفاده از آن مهم است + معرفی انواع آن” به شما پیشنهاد میکنیم.

سفارشی‌سازی

سرور شما با VPS متعلق به شماست. بنابراین، شما می‌توانید قوانین خود را ایجاد کنید و محدود نخواهید شد. برای مثال، از آن‌جایی که با میزبانی VPS نیازی به نگرانی در مورد منابع ندارید (تصمیم می‌گیرید به چه تعداد منابع نیاز دارید)، می‌توانید هر تعداد وب‌سایت را که می‌خواهید میزبانی کنید.

هاست VPS برای کسانی است که سرور خصوصی خود را با منابع اختصاصی می‌خواهند. با این حال، به خاطر داشته باشید، VPS برای افرادی که از فناوری آگاه نیستند می‌تواند کمی ‌پیچیده باشد.

مزایای هاست VPS

مزایای هاست VPS چیست

  • سطح بالای عملکرد
  • بهبود امنیت کلی
  • قیمت مناسب هاست
  • دسترسی بیشتر به سرور و سفارشی‌سازی

معایب سرور مجازی چیست؟

  • قیمت گذاری ممنوع
  • تخصیص ضعیف منابع با هاست‌های با کیفیت پایین

آیا هاست VPS مناسب من است؟

اگر متوجه عملکرد کند وب‌سایت خود شده‌اید، یا در حال به حداکثر رساندن حساب میزبانی مشترک خود هستید، احتمالاً به میزبانی سطح VPS نیاز دارید. ویژگی‌های VPS سطح ورودی و عملکرد آنی را افزایش می‌دهند و قیمت‌شان نسبت به بسیاری از هاست‌های موجود، گران‌تر نیست.

هر یک از موارد زیر ممکن است دلیلی برای رفتن به میزبانی VPS باشد:

زمان بارگذاری وب‌سایت شما بسیار کند است

این یک واقعیت است که هر چه محتوا و رسانه‌های بیشتری به وب‌سایت اضافه کنید، کندتر اجرا می‌شود. این امر به ویژه زمانی صادق است که به محدودیت‌های میزبانی مشترک خود رسیده باشید. میزبانی VPS به شما امکان می‌دهد زمان بارگذاری صفحه را کاهش دهید و از منابع اختصاصی آن برای حفظ عملکرد بهینه سایت خود استفاده کنید.

شما ترافیک بالایی دارید

همه ما می‌خواهیم وب‌سایت‌هایمان محبوب شوند. در این زمان اگر از یک هاست معمولی استفاده کنید، استرس شما بیشتر خواهد بود. یک سرور خصوصی مجازی به شما امکان می‌دهد سطوح بالاتری از ترافیک را مدیریت کنید و می‌توانید منابع خود را تنها با کلیک یک دکمه ارتقا دهید. گاهی اوقات شما می‌توانید کاستی‌ها را پیش‌بینی کنید و در صورت نیاز افزایش دهید.

شما مقدار زیادی داده دارید

ذخیره‌سازی و پشتیبانی سیستم، هر دو نیاز به توان زیادی از CPU دارند. میزبانی روی یک SSD NVMe با سایر سخت‌افزارهای سطح بالا فقط تا حدودی این مشکل را کاهش می‌دهد. بنابراین یک عکس‌العمل فوری VPS می‌تواند کل ماشین مجازی (VM) شما را به عنوان یک سیستم واحد برای بازیابی سریع اطلاعات تغییر دهد. خبر خوش این است که ایجاد و بازیابی داده‌ها به نرم‌افزار مجازی‌سازی ارائه دهنده ‌هاست شما بستگی دارد، نه سیستم مجازی شما.

شما یک فروشگاه آنلاین یا سایر تراکنش‌های مالی را در سایت خود اجرا می‌کنید

هنگامی که پرداخت‌ها را از طریق فروشگاه وب‌سایت خود پردازش می‌کنید، به گواهی انطباق با PCI نیاز دارید. اکثر برنامه‌های میزبانی مشترک به دلیل خطرات امنیتی بالاتر با شکست مواجه می‌شوند.

سایت شما حاوی اطلاعات حساس به داده‌ها است: پردازش پرداخت، پایگاه‌های داده مشتری، الزامات سفارشی و موارد دیگر حاوی داده‌های حساسی است که شما مسئول آن هستید. هاست اشتراکی به دلیل استفاده مشترک از یک آدرس IP، امنیت لازم برای محافظت از آن اطلاعات را فراهم نمی‌کند. هکرها می‌توانند از سایت دیگری در گروه هاست مشترک شما برای حمله به وب‌سایت شما استفاده کنند. در این حالت هم استفاده از هاست VPS از بهترین گزینه‌هاست.

شما نیاز به نصب نرم افزار یا برنامه سفارشی دارید

از آنجا که یک میزبان مشترک از چندین مالک روی سرور استفاده می‌کند، گزینه‌های سفارشی‌سازی کمتری دریافت می‌کنید. سرورهای فایل، سرورهای پخش جریانی، سرورهای بازی، ایستگاه‌های رادیویی، پادکست‌ها و موارد دیگر به VPS یا سرور اختصاصی نیاز دارند.

وقتی خطاهای سرور را می‌بینید

اگر اغلب خطای «سرویس در دسترس نیست» یا 503 را می‌بینید، به این معنی است که سرور شما نمی‌تواند درخواست‌های وب را انجام دهد. این خطا مختص حافظه مورد استفاده در پلن ‌هاست شما است. اگر به حداکثر رسیده یا از آن فراتر رفته‌اید، این خطا رایج‌ترین اتفاق خواهد بود. صادقانه بگویم، هر خطای «50X» (503، 504، 507، 508) می‌تواند به این معنی باشد که سایت شما منابع اختصاص داده شده به سرور شما را به حداکثر رسانده است و هر لحظه که سایت شما از کار می‌افتد، کسب و کار خود را از دست می‌دهید.

شما برای مازاد استفاده هزینه پرداخت می‌کنید

بسیاری از شرکت‌های ارائه‌دهنده هاست اشتراکی، زمانی که ترافیک مصرفی‌تان از حد شما فراتر رود، هزینه اضافه دریافت می‌کنند. میزبانی VPS می‌تواند قدرت و سرعت مورد نیاز را فراهم کند، بنابراین وقتی ترافیک بیشتری از حد انتظار دریافت می‌کنید، نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافی ندارید.

اینکه آیا نیاز به ارتقاء به VPS دارید یا نه بستگی به این دارد که آیا در حال حاضر به محدودیت‌های بسته میزبانی موجود خود رسیده‌اید یا می‌خواهید VPS را به هر یک از دلایل ذکر شده در بالا آزمایش کنید. امیدواریم درک بهتری از آنچه که وی پی اس چیست و چه کاربردی دارد، حتی فراتر از حوزه میزبانی وب‌سایت خود داشته باشید.

سخن آخر

اکنون که میدانید میزبانی VPS چیست؟ و درباره  همه مواردی که در آن پوشش می‌دهد بیشتر می‌دانید، می‌توانید درباره اینکه آیا برای شما مناسب است یا نه، تصمیم دقیق‌تری بگیرید. یک سرور خصوصی مجازی به طور کامل منابع شما را کنترل و تضمین می‌کند. این یک انتخاب عالی برای وب‌سایت‌هایی با ترافیک متوسط تا بالا یا وب‌سایت‌های تجارت الکترونیکی است که یک فروشگاه آنلاین کامل را اجرا می‌کنند. شما خرابی وب‌سایت خود را کم یا بدون هیچ مشکلی تجربه خواهید کرد و حریم خصوصی که از سایر کاربران سرور دریافت می‌کنید.

امیدواریم اکنون هاست VPS را بهتر درک کرده باشید و  این مطالب بینش خوبی در مورد اینکه VPS چیست و  چه کاربردی دارد و چرا برای شما مفید است به شما داده باشد. اگر سؤال بیشتری دارید، در هر زمانی که خواستید به ما مراجعه کنید.

 

سوالات متداول

VPS چیست و چه مزایایی دارد؟

VPS از فناوری مجازی‌سازی برای چندین کاربر جهت ارائه منابع اختصاصی روی یک سرور فیزیکی استفاده می‌کند. مزایای آن: سطح عملکرد بهتر، امنیت بالا، قیمت مقرون به صرفه و سفارشی‌سازی است.

VPS چه برتری نسبت به هاست اشتراکی دارد؟

هاست اشتراکی و VPS هر دو یک سرور فیزیکی را به اشتراک می‌گذارند ولی تفاوت در این است که سرور VPS با توجه به استفاده از فرآیند مجازی‌سازی، منابع اختصاصی را در اختیار هر کاربر قرار می‌دهد.

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

5 اردیبهشت 1403

در 14:54

امکانات سایت های فروشگاهی آن هم به صورت تمام و کمال، امروزه که استفاده از این وب سایت‌ها برای تجارت الکترونیک رایج شده‌اند، بسیار با اهمیت هستند. به همین دلی...

5 اردیبهشت 1403

در 12:00

microsoft sql server چیست؟ در دنیای امروز، داده‌ها به عنوان ارزشمندترین دارایی هر سازمان شناخته می‌شوند. مدیریت و تحلیل این حجم عظیم از اطلاعات نیازمند ابزار...

23 اسفند 1402

در 22:42

کیورد استافینگ یکی از روش‌های سئو کلاه ‌سیاه به شمار می‌رود. این اصطلاح از دو واژه Keyword به معنای کلمه کلیدی و Stuffing به معنای پرکردن تشکیل شده است. به‌ع...

23 اسفند 1402

در 20:27

ضرورت بکاپ گرفتن از هاست و نگهداشتن یک نسخه به‌روز از وب‌سایت، بیشتر از پیش اهمیت دارد. زیرا سایت‌ها ممکن است به دلایل مختلفی مورد حمله قرار گیرند، مانند هک‌...

23 اسفند 1402

در 18:54

Rich snippets چیست؟ گاهی به‌کرات متخصصین سئوی کهنه‌کار از این واژه استفاده می‌کنند. اخیراً، گوگل با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر، توانایی نمایش اطلاعات...

18 دی 1402

در 12:27

در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزی، تکنولوژی ابری به سرعت در حال توسعه و گسترش است و به عنوان یکی از پیشرفت‌های بزرگ در عرصه فناوری شناخته می‌شود. یکی...

1 دیدگاه دربارهٔ «سرور مجازی یا VPS چیست و چه کاربردی دارد؟»

  1. بازتاب: دی ان اس یا DNS چیست؟ همه چیز در مورد آموزش dns سرور - وبلاگ مروا هاست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.