آموزش نحوه ریموت به سرور

نحوه ریموت به سرور

پس از تهیه سرور شما می بایست از طریق ریموت شدن به سرور به آن متصل شوید.

درواقع چون سرور فیزیکی، خارج از دسترسی شما و در محل دیتاسنتر می باشد، از طریق ریموت امکان اتصال و مدیریت آن را دارید.

ریموت دسکتاپ (Remote Desktop Connection) به شما اجازه می دهد تا از طریق کامپیوتر خود به سرور یا کامپیوتر دیگر که در محل دیگری قرار دارد متصل شده و کنترل آن را به طور کامل در اختیار بگیرید. برای انجام اینکار می باید مطابق آموزش ذیل اقدام نمایید.

 ریموت به سرور  (Remote Desktop Connection)

در کامپیوتر خود از منوی start ، عبارت Remote Desktop Connection را در بخش جستجو وارد کرده و یا در پنجره ی run عبارت mstsc را وارد و برروی دکمه ok کلیک نمایید.

بعداز کلیک برروی Remote Desktop Connection پنجره ی ذیل نمایش داده خواهد شد. در فیلد Computer می باید IP ماشین/سرور مورد نظر خود را وارد نموده و برروی دکمه ی Connect کلیک نمایید.

توجه :  IP و پورت مربوطه توسط شرکت مرواهاست به ایمیل اصلی کاربری شما ارسال خواهد شد. در صورت عدم دریافت آن لطفا، از طریق ارسال تیکت مراتب را اطلاع دهید.

توجه : در این قسمت IP و پورت داده شده را به شکل IP:port وارد نمایید. (بطور مثال :  164.138.23.145:5657)

سپس در پنجره ی جدید، از شما خواسته می شود تا نام کاربری و رمز عبور مرتبط را وارد و سپس برروی دکمه ی ok کلیک نمایید.

معمولا نام کاربری administrator می باشد، در صورتیکه می خواهید نام کاربری دیگری را وارد نمایید می بایست روی گزینه more choice کلیک نموده و سپس برروی گزینه Use another account کلیک نمایید و سپس نام کاربری و رمز را وارد نمایید.

توجه :  نام کاربری و پسورد سرور، توسط شرکت مرواهاست به ایمیل اصلی کاربری شما ارسال خواهد شد. در صورت عدم دریافت آن لطفا، از طریق ارسال تیکت مراتب را اطلاع دهید.

در این بخش ممکن است با هشداری مطابق تصویر ذیل مواجه شوید، در این حالت می توانید تیک گزینه don’t Ask me again for connections to this computer را فعال کرده و سپس برروی دکمه ی Yes کلیک نمایید تا دیگر این پنجره در اتصالات آینده به سرور مورد نظر نمایش داده نشود.

هم اکنون شاهد صفحه ی دسکتاپ ماشین/سرور مورد نظر خود می باشید و می توانید به راحتی از آن استفاده نمایید.

نصب مرورگر فایروفاکس روی سرور:

جهت نصب فایرفاکس، لینک Firefox download page  را در هر مرورگر دیگری مثلا Microsoft Internet Explorer  باز کنید. این صفحه بصورت خودکار بهترین نسخه فایرفاکس را برای شما پیشنهاد می کند.

روی لینک سبزرنگ دانلود برای دانلود نصب کننده فایرفاکس کلیک کنید. بسته به سرعت اتصال اینترنت شما،دانلود ممکن است تا چند دقیقه طول بکشد. فرآیند را با کلیک کردن بر روی دکمه Run آغاز کنید.

سپس، مراحل را دنبال کنیدتا نصب کامل شود. سپس آیکون مربوطه روی دسکتاپ شما نمایش داده می شود و از ین پس میتوانید با کلیک برروی آن مرورگر خود را باز نمایید.

“در صورتی که مقاله فوق مورد توجه شما قرار گرفته پیشنهاد میکنیم مقاله زیر را مطالعه فرمایید :”تغییر پورت ssh در centos

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

5 اردیبهشت 1403

در 14:54

امکانات سایت های فروشگاهی آن هم به صورت تمام و کمال، امروزه که استفاده از این وب سایت‌ها برای تجارت الکترونیک رایج شده‌اند، بسیار با اهمیت هستند. به همین دلی...

5 اردیبهشت 1403

در 12:00

microsoft sql server چیست؟ در دنیای امروز، داده‌ها به عنوان ارزشمندترین دارایی هر سازمان شناخته می‌شوند. مدیریت و تحلیل این حجم عظیم از اطلاعات نیازمند ابزار...

23 اسفند 1402

در 22:42

کیورد استافینگ یکی از روش‌های سئو کلاه ‌سیاه به شمار می‌رود. این اصطلاح از دو واژه Keyword به معنای کلمه کلیدی و Stuffing به معنای پرکردن تشکیل شده است. به‌ع...

23 اسفند 1402

در 20:27

ضرورت بکاپ گرفتن از هاست و نگهداشتن یک نسخه به‌روز از وب‌سایت، بیشتر از پیش اهمیت دارد. زیرا سایت‌ها ممکن است به دلایل مختلفی مورد حمله قرار گیرند، مانند هک‌...

23 اسفند 1402

در 18:54

Rich snippets چیست؟ گاهی به‌کرات متخصصین سئوی کهنه‌کار از این واژه استفاده می‌کنند. اخیراً، گوگل با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر، توانایی نمایش اطلاعات...

18 دی 1402

در 12:27

در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزی، تکنولوژی ابری به سرعت در حال توسعه و گسترش است و به عنوان یکی از پیشرفت‌های بزرگ در عرصه فناوری شناخته می‌شود. یکی...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.