معرفی بهترین تکنیک های سئو در سال۲۰۲۲ – قسمت دوم

بهترین تکنیک های سئو در سال۲۰۲۲

در ادامه مقاله قبلی، معرفی تکنیک های عالی سئو در سال ۲۰۲۰ ، استراتژی های مهم زیر را بررسی میکنیم.

به روزرسانی و انتشار مجدد پست های وبلاگ قدیمی

یکی از اشتباهات متداول کاربران اینترنت، عدم توجه آنها به محتویات قدیمی سایت است. شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که با توجه به جستجوی اینترنتی که انجام داده اید با برخی پست ها و محتویات قدیمی مواجه شده باشید.

این مطالب و پست های قدیمی باعث می‌شود سایت شما در نظرات کاربران تأثیر منفی داشته و نتوانند با سایت شما بخوبی تعامل کنند. از طرفی مطالب مندرج در سایت شما، سطح آگاهی شما را از کسب و کارتان نشان می دهد، در نتیجه اعتبار سایت شما نزدکاربر تعیین میکند.

 

دلیل دیگر برای آپدیت منظم سایت شما این موضوع است که محتویات قدیمی می توانند تاثیر منفی بر سئو سایت شما داشته باشند. بطور کلی هر موردی که باعث نارضایتی بازدیدکنندگان سایت شود گوگل آن را بعنوان امتیاز منفی در نظر میگیرد.

حال اگر شما محتوای قدیمی را به روز رسانی کنید و یا لینک های مفید به پستهای جدید تر و مرتبط داشته باشید، بگونه ای که کاربربتواند به راحتی با سایت شما ارتباط برقرار کند و آنچه مورد نیز اوست را تهیه کند، قطعاً ارزش آن سایت در نظر کاربر و نیز بدنبال آن در نظر سئو بالاتر خواهد رفت و کاربر ترغیب می‌شود دفعات بعدی نیز به سایت شما مراجعه کند.

همچنین فراموش نکنید که بعد از به روزرسانی مطالب، حتماً مجدد آن پست را در شبکه اجتماعی منتشر نمایید و یا از طریق ایمیل برای کاربران خود ارسال نمایید.

بررسی تبلیغات Adwords برای ایجاد عنوان و توضیحات

بدون شک انتخاب عنوان های و تگ ها/برچسب های توضیحات قانع کننده منجر به کلیک بیشتری در صفحات اول گوگلSERPS می‌شوند و همانطور که قبلاً به آن اشاره کردیم ، کلیکهای بیشتر منجر به رتبه های بالاتر Google میگردد.

سؤالی که مطرح می شود این است که چگونه متوجه شویم کاربران چه میزان در سایت شما کلیک می کنند؟ پاسخ آن ساده است: به Google Adwords آن کلمه کلیدی نگاه کنید.

به عنوان مثال، تصورکنید که شما می خواهید یک پست وبلاگ بهینه شده در مورد کلید واژه بطری های آب شیشه ای منتشر کنید.ابتدا به تبلیغات Adwords برای آن کلید واژه نگاهی بیندازید:

از عناوین و تگ های نمایش داده شده در تبلیغات، می توانید در عنوان و توضیحات خود استفاده کنید، توجه داشته باشید تا بهترین های آن‌ها را انتخاب نمایید. در مثال بطری های آب شیشه ای ما عباراتی زیر را میتواند استخراج نمود:

  • Keep you hydrated – تأمین رطوبت
  • BPA-free – بدون ماده شیمیایی bisphenol
  • Durable – بادوام
  • Reusable – قابل استفاده مجدد

در اینجا می‌توانیم از برچسب های عنوان و توضیحات بالا به شرح زیر استفاده کنیم.

 

همانطور که مشاهده می کنید ، این برچسب ها شامل کلماتی است که به افزایش کلیک کاربران روی سایت کمک شایانی خواهد کرد. بنابراین، وقتی این اصطلاحات را در برچسب های متا خود وارد کنید، احتمالاً کلیک های بیشتری خواهید داشت.

[توجه: این مورد جز استراتژی پیشرفته سئو است. بنابراین اگر در زمینه بهینه سازی موتور جستجو تازه وارد هستید ، این نکته را فعلاً نادیده بگیرید.]

لینک‌های شکسته، لینکهای وب یا URLهایی هستند که با کلیک بر آن به صفحات خالی یا صفحات با خطای 404 مواجه می‌شوید و یا مطلب مورد نظر را در آن حذف شده است. در صورتی که در سایت خود لینک های شکسته دارید و مورد آن‌ها بر طرف نشوند در بلند مدت می‌توانند به سئوی شما آسیب بزنند.

اما از طرفی شما می توانید از لینک های شکسته در ویکی پدیا به نفع خود استفاده کنید. ایجاد بک لینک از پیوندهای شکسته (Broken link ) مزایای زیادی دارد من جمله مقیاس پذیری(Scalable)، سئوی کلاه سفید(White hat)، قدرتمند(Powerful).

سئوی کلاه سفید بهترین و ماندگار ترین و بی خطر ترین روش سئوست. روشی که تنها و تنها با پیروی از دستورات و قوانین موتور های جستجو و گوگل در طولانی مدت منجر به نتیجه مثبت می شود.

جهت اینکار تنها یک مشکل وجود دارد و آن این است که پیدا کردن پیوندهای شکسته دردسر بزرگی است و می بایست به ویکی پدیا اشراف کامل داشته باشید.

همانطور که تابحال دقت نموده اید، هنگامی که ویرایشگر ویکی پدیا لینک مرده های و از بین رفته را(dead link) بلافاصله حذف نمی کنند. اما ، پاورقی را در كنار پیوند اضافه می كنند كه نشان میدهد این پیوند از بین رفته است:

این پاورقی به ویرایشگران دیگر این فرصت را می دهد تا تأیید کنند که پیوند قبل از حذف در واقع از بین رفته(مرده) است.و این پاورقی ساده ، یافتن پیوندهای شکسته را ساده می کند.

لذا شما می‌توانید جهت یافت لینک های شکسته Wikipedia ، ابتدا از این رشته جستجوی زیر در گوگل استفاده کنید:

site:wikipedia.org [keyword] + “dead link”

به عنوان مثال، اگر در حوزه هاستینگ قرار داشتید و hosting را جستجو کردید:

به راحتی می‌توانید لینک های شکسته را پیدا نموده و به مقالات یا سایت‌های خود لینک دهید.

همچنین ویکی پدیا در واقع لیستی از مقالات با پیوندهای از بین رفته را دارد. این امر یافتن پیوندهای Dead Link در ویکی پدیا را آسان تر می کند.

در پست های آینده باقی استراتژی ها توضیح خواهد شد.

اگر علاقه مند به مطلب فوق هستید میتوانید ادامه این مقاله آموزشی را در بلاگ های زیر مطالعه نمایید :

معرفی بهترین تکنیک های سئو در سال 2022

معرفی بهترین تکنیک های سئو در سال ۲۰۲۲ – قسمت سوم

معرفی بهترین تکنیک های سئو در سال ۲۰۲۲ – قسمت چهارم

معرفی بهترین تکنیک های سئو در سال ۲۰۲۲– قسمت پنجم

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

23 اسفند 1402

در 22:42

کیورد استافینگ یکی از روش‌های سئو کلاه ‌سیاه به شمار می‌رود. این اصطلاح از دو واژه Keyword به معنای کلمه کلیدی و Stuffing به معنای پرکردن تشکیل شده است. به‌ع...

23 اسفند 1402

در 20:27

ضرورت بکاپ گرفتن از هاست و نگهداشتن یک نسخه به‌روز از وب‌سایت، بیشتر از پیش اهمیت دارد. زیرا سایت‌ها ممکن است به دلایل مختلفی مورد حمله قرار گیرند، مانند هک‌...

23 اسفند 1402

در 18:54

Rich snippets چیست؟ گاهی به‌کرات متخصصین سئوی کهنه‌کار از این واژه استفاده می‌کنند. اخیراً، گوگل با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر، توانایی نمایش اطلاعات...

18 دی 1402

در 12:27

در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزی، تکنولوژی ابری به سرعت در حال توسعه و گسترش است و به عنوان یکی از پیشرفت‌های بزرگ در عرصه فناوری شناخته می‌شود. یکی...

13 دی 1402

در 11:37

آغاز یک کسب و کار آنلاین یا راه‌اندازی یک وبسایت شخصی یکی از اقدامات مهم و چالش‌برانگیزی است که ممکن است با آن روبرو شوید. از شروع تا اجرا، شما با مجموعه‌های...

29 آذر 1402

در 17:49

مقدمه وب‌سایت‌ها و سرویس‌های آنلاین همواره با چالش‌ها و انواع خطا همراه هستند. در فرآیند مدیریت و اجرای یک وب‌سایت یا کسب‌وکار آنلاین، احتمال بروز مشکلات و خ...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.