مقایسه نرم افزار های مدیریت ماشین مجازی در سال 2018

مقایسه نرم افزار های مدیریت ماشین مجازی در سال 2018

همانطور که تقاضا برای انعطاف پذیری و ارتقای منابع سرورهای VPS افزایش می یابد، از توسعه دهندگان گرفته تا شرکت های میزبانی معتبر و شرکت های بزرگ، سریعا به دنبال ابزاری برای مدیریت زیرساخت های خود می باشد. از طرفی دیگر ترمینال خط فرمان(command line terminal)، برای مدیران سرور که می خواهند ماشین های مجازی خود را انعطاف پذیر و ایمن نگه دارند، دشوار و زمان بر می باشد.

امروزه رابط های کاربری مختلف، کنترل پنل های آسان برای ساده سازی Task های معمولی و اتوماتیک سازی فرایند ایجاد و مدیریت ماشین های مجازی فراهم می کنند. در ادامه بهترین رابط های مدیریتی (VM management interfaces) برای هر شرکت های میزبانی و نیز کاربران نهایی، را معرفی نموده و مزایا و معایب آنها را شرح می دهیم.

پس با ما همراه باشید تا با مقایسه ویژگی های اساسی این رابط ها، به بررسی دقیق تر کنترل پنل ها بپردازیم.

مقایسه سازگاری با نرم افزارهای حسابداری و قابلیت پشتیبانی از مجازی سازها

هر پورتال مدیریتی VM، برای زمان یا پول شرکت شما اهمیت قائل بوده و ویژگی های پایه اما اساسی را ارائه می دهد. از جمله این ویژگی ها امکان ایجاد، راه اندازی، متوقف کردن و حذف ماشین های مجازی را می دهد. در جدول زیر قابلیت پشتیبانی پورتال های مدیریتی، از تکنولوژی های مجازی سازی(Virtualization) و نیز سازگاری با سیستمهای حسابداری(Integration With Billing Systems) مقایسه شده است.

VM Managers

Open-Source

Integration With Billing Systems

Virtualization (Hypervisor)
WHMCS Blesta HostBill BILLmanager KVM OpenVZ Xen LXC In-House
SolusVM

x

x

x

x

x

x

VMware vSphere

x

x

x

x

VMmanager

x

x

x

x

Virtualizor

x

x

x

x

x

x

x

Xen Orchestra

x

x

x

Archipel

x

x

x

Proxmox Virtual Environment

x

x

x

x

x

Virtkick

x

 

تمام گزینه هایی که ما در اینجا ارائه می دهیم بر روی یک  سیستم عامل *nix یا یونیکس نصب می شوند و همه آنها اسناد و انجمن های زیادی جهت پشتیبانی دارند.
همه پنل ها بجز  Archipel شاملticketing system  می باشد. هر رابط مدیریتی قابلیت ایجاد و بازگردانی snapshots را دارند. همچنین همه بجز Virtkick پشتیبانی از migrations بدون استفاده از خط فرمان، را داراست.

بهترین سیستم مدیریت ماشین مجازی در سال 2018

هر چه را که نیاز دارید، یکی از این هشت کنترل پنل پوشش می دهد. ما ترکیبی از گزینه های تجاری و open-source  را برای میزبان های کوچک یا بزرجمع آوری کرده ایم. از مدیران کهن کار این صنعت، یعنی VMware، گرفته تا تازه واردین نظیر Virtkick، این مدیر ماشین های مجازی آماده هستند تا به شما خدمت کنند.
 
SolusVM

SolusVM یکی از رایج ترین کنترل پنل ها می باشد. SolusVM اجازه می دهد شرکت های بزرگ و کوچک مدیریت ماشین های مجازی را از یک رابط کاربری مرکزی با امنیت و سهولت بالا مدیریت نمایند. پورتال SolusVM برای مدیران، فروشندگان و کاربران،interface های مختلف administrators ،  resellersو users را کند ارائه میدهد و باعث می شود که بتوانیم دستگاه های مجازی را boot ، reboot ، shut down ، تعلیق و یا unsuspend  نماییم.

SolusVM

SolusVM، فراتر از ویژگی های اصلی، یک پنل مدیریتی VPS به مقرون به صرفه است. علاوه بر امکان تست و دروه آزمایشی 30 روزه رایگان، قیمت لایسنس ها بسیار منطقی هستند.
 
VMware vSphere

VMware vSphere یک پلتفرم پیشرفته جهت مجازی سازی سرور و ایجاد زیرساخت cloud infrastructure، می باشد. VMware vSphere یک راه حل ایده آل، حالت پیشرفته برای شرکت ها و ارائه دهندگان بزرگ VPS است. vSphere اتوماتیک سازی streamlined ، امنیت جامع، پلتفرم مناسب برنامه های کاربردی، همراه با visibility، دسترسی و مدیریتcapacity را ارائه می دهد.

VMware

اگر چه vSphere با بسیاری از سیستم های حسابداری سازگار است، اما گزینه های مجازی سازی شما محدودتر است. اما شما می توانید پلتفرم را برای مدیریت ابزار third-party گسترش دهید.
لینک های مرتبط :قیمت ها | مشاهده دمو

VMmanager

ISPsystem با ارائه کنترل پنل مدیریت مبتنی بر لینوکس VMmanager، در جهان خودنمایی می کند. این پلتفرم  مشتری مدار، یک مدل بسیار انعطاف پذیری می باشد، و لایسنس های 1 ماهه یا 1 ساله با قیمت های معقول ارائه میدهد. ضمن آن که علاوه بر لایسنس های lifetime و نسخه رایگان آن مادام منقضی نمی شود. دانلود رایگان و نصب به کاربران اجازه می دهد تا دو ماشین مجازی، پنج nodes را ایجاد نموده و از 16 گیگابایت رم استفاده کنید. این پلتفرم به شما اجازه می دهد تا بجای هزینه های ناشی از مجازی سازی روی کسب و کار خود تمرکز کنید.

VMmanager

ISPsystem پلتفرم VMmanager را جهت برآوردن نیازهای مشتریان با قابلیت های انعطاف پذیری و هزینه های مناسب فراهم نموده است.
VMmanager با استفاده از  C ++ ایجاد شده و یکی از جامع ترین مجموعه های نرم افزاری برای اتوماسیون سازی  است. این پلتفرم در حال حاضر ازمجازی ساز های  KVM و OpenVZ hypervisors پشتیبانی میکند.

Virtualizor

Virtualizor انعطاف پذیرترین پلتفرم مدیریت بوده و امکان مدیریت سریع و ساده VPS را برای کسب و کارهای کوچک و متوسط میسر کرده است. علاوه بر اجرای هر گونه hypervisor، Virtualizor چندین قالب(templates) ماشین مجازی را برای سرعت بخشیدن به گسترش سیستم عامل ارائه می دهد. لایسنس رایگان یک ماه، مشتریان را قادر می سازد تا رابط کاربری ساده Virtualizor را تست و بررسی کنند.

VirtualizorVirtualizor  راه حل های تجاری و open-source رابرای ارائه بهترین گزینه های مجازی سازی ترکیب نموده است.

هر اقدامی در Virtualizor دارای یک رابط API است که می توانید از آن برای مدیریت هر چیزی در پنل مدیریت استفاده کنید. Virtualizor از فراخوانی API در فرمت های JSON، XML و فرمت های serialized پشتیبانی می کند.

یکپارچگی با سیستم های مالی و ماژولهایOpen-source  نظیر WHMCS و Blesta این امکان را به کاربران میدهد که بتوانند عملیات مورد نظر را در ماشین های مجازی بدون نیاز به لاگین به Virtualizor انجام دهند و یا به صورت اتوماتیک ماشین های مجازی را به محض دریافت پرداخت ایجاد کنند.

Xen Orchestra
Xen Orchestra رابط open-source، زیرساخت XenServer را به یک راه حل ابری cloud انعطاف پذیر تبدیل می کند. با استفاده از Xen Orchestra Appliance، کاربران می توانند سیستم رابدون هیچ گونه نگرانی در مورد عوامل نصب، مدیریت کنند.

xen-orchestra

Xen Orchestra seamlessly پلتفرم Xen Orchestra را با یک رابط کاربری قدرتمند و ساده مجازی می کند.

امروزه ایجاد و مدیریت VPS و ماشین های مجازی برای همه آسان شده است.کنترل پانل های مدیریت ماشین های مجازی باعث صرفه جویی در زمان و هزینه کاربران می شود، با کنار گذاشتن خط فرمان و استفاده از جایگزین های رابط وب بصری به شادگی می توانید سرویس های خود را مدیریت نمایید. شما می توانید با استفاده از موارد شرح داده شده ومزایا و معایب آنها را باهم مقایسه نموده و با دقت پلتفرمی که بیشترین نیاز شما را برآورده می کند، انتخاب نمایید.

 

در صورتی که مقاله فوق مورد توجه شما قرار گرفته پیشنهاد میکنیم مقالات “Domain سایت یا دامنه چیست و چه کاربردی دارد؟” و ”آموزش اتصال به سرور لینوکس با استفاده از نرم افزار و ویندوز” در بلاگ مرواهاست مطالعه فرمایید

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

23 اسفند 1402

در 22:42

کیورد استافینگ یکی از روش‌های سئو کلاه ‌سیاه به شمار می‌رود. این اصطلاح از دو واژه Keyword به معنای کلمه کلیدی و Stuffing به معنای پرکردن تشکیل شده است. به‌ع...

23 اسفند 1402

در 20:27

ضرورت بکاپ گرفتن از هاست و نگهداشتن یک نسخه به‌روز از وب‌سایت، بیشتر از پیش اهمیت دارد. زیرا سایت‌ها ممکن است به دلایل مختلفی مورد حمله قرار گیرند، مانند هک‌...

23 اسفند 1402

در 18:54

Rich snippets چیست؟ گاهی به‌کرات متخصصین سئوی کهنه‌کار از این واژه استفاده می‌کنند. اخیراً، گوگل با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر، توانایی نمایش اطلاعات...

18 دی 1402

در 12:27

در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزی، تکنولوژی ابری به سرعت در حال توسعه و گسترش است و به عنوان یکی از پیشرفت‌های بزرگ در عرصه فناوری شناخته می‌شود. یکی...

13 دی 1402

در 11:37

آغاز یک کسب و کار آنلاین یا راه‌اندازی یک وبسایت شخصی یکی از اقدامات مهم و چالش‌برانگیزی است که ممکن است با آن روبرو شوید. از شروع تا اجرا، شما با مجموعه‌های...

29 آذر 1402

در 17:49

مقدمه وب‌سایت‌ها و سرویس‌های آنلاین همواره با چالش‌ها و انواع خطا همراه هستند. در فرآیند مدیریت و اجرای یک وب‌سایت یا کسب‌وکار آنلاین، احتمال بروز مشکلات و خ...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.