هاست (Host) چیست ؟

هاست چیست؟ سرویس میزبانی وب یا هاست (host)، به سروری گفته می شود که توانایی ذخیره و نگهداری فایل های وب سایت شما را دارا می باشد.

جهت نمایش محتوا و اطلاعات سايت شما می بایست فضایی داشته باشید که فایل های شما را ذخیره و نگه داری نموده و نیز برنامه ها و کدهای طراحی شده شما را اجرا نماید تا در دنیای اینترنت سایت شما نمایش داده شود. این فایلها می توانند صفحات طراحی شده وب سایت، عکسها، فایلهای CSS، جاوا اسکریپت و یا هر نوع فایل دیگری باشند.
همچنین فایل ها می بایست بر روی يكی از سرورهای ميزبان قرار گيرد تا ديگران بتوانند در هر لحظه از شبانه روز به آن دسترسي داشته باشند. این سرور 24 ساعته روشن و به اينترنت متصل می باشد.

بعبارتی ديگر، ميزباني يک سايت عبارتست از فراهم نمودن فضای مناسب جهت ارسال و دريافت اطلاعات از طريق اينترنت که در اصطلاح فني به آن Web Hosting گفته می شوند.

معمولا در شرکت های هاستینگ، سرویس هاست براساس میزان منابعی که در اختیار شما قرار میگیرد، دسته بندی و به پلان های مختلف تقسیم می شوند. این منابع شامل میزان فضای در نظر گرفته شده، میزان پهنای باند، تعداد دیتابیس ها، تعداد ایمیل اکانتها و… می باشد. بعنوان نمونه شما می توانید لیست پلان های مرواهاست را ملاحظه نمایید و اقدام به خرید هاست کنید.

سرویس های میزبانی وب بر اساس سیستم عامل مورد استفاده نیز به دو دسته تقسیم می شوند. دو سیستم عامل مهم در زمینه ارائه خدمات هاستینگ ویندوز و لینوکس می باشند.

  • سرور لینوکس : دارای سیستم عامل لینوکس و وب سرور آپاچی (Apache) یا لایت اسپید (litespeed) یا nginx یا .. می باشد. سرورهای لینوکس بخوبی از برنامه های PHP و PERL و نیز پایگاه داده  MySQL پشتیبانی می کنند. جهت اطلاعات بیشتر هاست لینوکس ایران مرواهاست را ملاحظه فرمایید.

 

  • سرور ویندوز : سرویس های ویندوز دارای سیستم عامل ویندوز می باشند و وب سرور آنIIS می باشد. سرور ویندوز عموما برای کاربرانی که از زیان های برنامه نویسی  ASP.NET و MVC و بانک اطلاعاتی MSSQL استفاده می کنند، کاربرد های فراوانی دارد. جهت اطلاعات بیشتر هاست ویندوز ایران مرواهاست را ملاحظه فرمایید.

همچنین توجه نمایید سیستم عامل لینوکس روی سرور مربوطه نصب می باشد و برخلاف تصور عموم، برای استفاده از سرویس های لینوکس، به هیچ وجه نیازی نیست که سرور لینوکس روی کامپیوتر شخصی شما نصب شده باشد.

همچنین سرویس های میزبانی وب را از لحاظ منطقه جغرافیایی نیز می توان تقسیم بندی نمود. در شرکت مروا جهت رفاه حال شما، سرویس های میزبانی وب هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور ارائه می شود.

  • سرویس های داخل ایران : به طور خلاصه به سرویس های هاستی گفته می شود که سرور آن در داخل کشور یعنی ایران قرار دارد.
  • سرور های خارج از کشور : این سرور ها در خارج از ایران قرار دارند. جهت مشاهده سرویس هاست لینوکس حرفه‌ای خارج و یا هاست ویندوز حرفه‌ای خارج کلیک نمایید.

توجه داشته باشید که وب سایت شما چه بر روی سرور داخل کشور و چه بر روی سرور خارج کشور قرار داشته باشد از کلیه اقصی نقاط دنیا قابل دسترسی می باشد و محدود به جغرافیای خاصی نیست.
همچنین هر دو سرویس هاست ایران و خارج از ایران برای کلیه دامنه های ملی و بین المللی قابل استفاده می باشد و امکان انتقال سایت از هاست ایران به خارج و بالعکس بدون هیچ مشکلی وجود دارد.

در صورتی که مقاله فوق مورد توجه شما قرار گرفته پیشنهاد میکنیم مقالات “آموزش کار با دستور cp در لینوکس برای کپی کردن فایل و پوشه ها” و ”هاست لینوکس چیست ؟ ۴ مزایای هاست لینوکس” در بلاگ مرواهاست مطالعه فرمایید

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

23 اسفند 1402

در 22:42

کیورد استافینگ یکی از روش‌های سئو کلاه ‌سیاه به شمار می‌رود. این اصطلاح از دو واژه Keyword به معنای کلمه کلیدی و Stuffing به معنای پرکردن تشکیل شده است. به‌ع...

23 اسفند 1402

در 20:27

ضرورت بکاپ گرفتن از هاست و نگهداشتن یک نسخه به‌روز از وب‌سایت، بیشتر از پیش اهمیت دارد. زیرا سایت‌ها ممکن است به دلایل مختلفی مورد حمله قرار گیرند، مانند هک‌...

23 اسفند 1402

در 18:54

Rich snippets چیست؟ گاهی به‌کرات متخصصین سئوی کهنه‌کار از این واژه استفاده می‌کنند. اخیراً، گوگل با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر، توانایی نمایش اطلاعات...

18 دی 1402

در 12:27

در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزی، تکنولوژی ابری به سرعت در حال توسعه و گسترش است و به عنوان یکی از پیشرفت‌های بزرگ در عرصه فناوری شناخته می‌شود. یکی...

13 دی 1402

در 11:37

آغاز یک کسب و کار آنلاین یا راه‌اندازی یک وبسایت شخصی یکی از اقدامات مهم و چالش‌برانگیزی است که ممکن است با آن روبرو شوید. از شروع تا اجرا، شما با مجموعه‌های...

29 آذر 1402

در 17:49

مقدمه وب‌سایت‌ها و سرویس‌های آنلاین همواره با چالش‌ها و انواع خطا همراه هستند. در فرآیند مدیریت و اجرای یک وب‌سایت یا کسب‌وکار آنلاین، احتمال بروز مشکلات و خ...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.