مهمترین فاکتورهای SEO درسال 2019 از دید گوگل

seo-trends

گوگل به شدت جهت بهبود و پیشرفت نتایج جستجو سرمایه گذاری می کند که بهترین نتایج را به بازدیدکنندگان سایت ها ارائه دهد. بدنبال این تغییرات، فاکتورهای SEO نیز مرتبا تغییرمی نماید.

در‌واقع شناخت فاکتورهای مهم گوگل و پیاده‌سازی آن‌ها در وب سایت بهترین و موثرترین روش جهت بالابردن رتبه سئو سایت در سال ۲۰۱۹ و مابعد آن و در نتیجه جذب مشتری بیشتر خواهد شد.برای موفقیت در زمینه سئو، اکیدا پیشنهاد می شود استراتژی SEO سایت خود را با آخرین فاکتورهای مهم گوگل مطابقت دهید.

در سال جاری، گوگل با اهمیت دادن و تأکید بر فاکتورهای مربوط به موبایل و سرعت سایت، جهان را تکان داد.

در نتیجه، بسیاری از تلاش های موتورهای جستجوگر، در سال جاری در این زمینه انتظار می‌رود.

 

در ادامه توضیح خواهیم داد که که چه تغییراتی در سال 2019 برای نتایج جستجوی SEO بهترین پیامد را برای بالارفتن رتبه سایت شما خواهد داشت.

1. ایندکس اول در موبایل(Mobile-first indexing)

به طور خلاصه، الگوریتم Mobile First Index گوگل رتبه بندی شما را براساس محتوای ارایه شده در نسخه موبایل ارزیابی میکند. بدان معنا که سایت‌هایی که نسخه موبایل آن‌ها بهینه می باشد، در رتبه بندی اولویت بیشتری دارند. ایندکس اول در تلفن همراه به این معنی است که Google با توجه به نسخه موبایل سایت، جهت ایندکس و رتبه بندی صفحات سایت استفاده می کند. از مارس 2018، گوگل روند انتقال سایت ها را به الگوریتم mobile-first index آغاز کرد.

به یاد داشته باشید، mobile-first index به معنای “فقط برای موبایل” نیست. همچنان بررسی توسط گوگل با هر دو نسخه موبایل و دسکتاپانجام میشود. با این حال، mobile-first به این معنی است که گوگل از نسخه های تلفن همراه برای رتبه بندی استفاده می کند.

با در نظر گرفتن نسخه موبایل سایت بعنوان اولویت اول برای رتبه بندی گوگل، دیگر هیچگونه بهانه ای برای اتلاف وقت جهت بهینه سازی قابلیت های تلفن همراه وجود ندارد.

چند توصیه در این رابطه:

– استفاده از هر نوع نسخه موبایل جهت سایت کافی است. جان میلر، تحلیلگر گوگل، گفت: “اگر میخواهید سایت شما واکنشگرا(Responsive) نیز باشد، بهتر است قبل از راه اندازی نسخه موبایل سایت، این کار را انجام دهید.” بنابراین، اگر سایت شما هنوز شامل نسخه موبایل نمی باشد و شما در مورد شک کرده اید، هم اکنون نسخه موبایل سایت خود را ایجاد نمایید. علاوه بر این، گوگل اکیدا توصیه میکند از بکار بردن m-dot و ریسپانسیو نمودن صفحات و استفاده از نسخه موبایل بطور همزمان، پرهیز نموده، زیرا ربات های خزنده گوگل را سرگردان می کند.

– برای درک اینکه چگونه ربات های موتور جستجو صفحات موبایل سایت را مشاهده می کند، می‌توانید از ربات موبایل(mobile bot) استفاده کنید. بعنوان مثال ابزارWebSite Auditor می تواند این را انجام دهد.

 

– سرعت بارگذاری صفحه های تلفن همراه خود را بررسی کنید. می‌توانید اینکار را با PageSpeed Insights انجام دهید.

– به طور منظم بررسی کنید که آیا صفحات شما تجربه کاربری بی عیب و نقص را ارائه می دهندو کاربران براحتی با آن‌ها ارتباط برقرار میکنند. شما می توانید با استفاده از WebSite Auditor در بخشmobile performance section استفاده کنید.

2. سرعت صفحه(Page speed)

برای گوگل ارائه بهترین رابط کاربری UX و فاکتور سرعت سایت بسیار مهم می باشد. مدت زمان بارگذاری صفحه سایت در دسکتاپ یک فاکتور مهم در رتبه بندی گوگل است. اما از ماه جولای 2018 به بعد، سرعت بارگزاری صفحات سایت در موبایل نیز در کنار آن، به عنوان فاکتور مهم رتبه بندی سایتها در موبایل ها تبدیل شده است.

جهت اطلاع از اهمیت این تغییر، نیاز است که بدانیم معیارهای گوگل در نظر سنجی سرعت صفحه(Page Speed) چیست؟

 

در گذشته، هنگامی که از PageSpeed صحبت می شد، سایت فقط براساس پارامترهای فنی ارزیابی می شد. در حال حاضر، هر دو نسخه دسکتاپ و موبایل، بر اساس دو معیار مختلف بهینه سازی و فاکتور جدید سرعت ارزیابی خواهند شد.

مبحث تازه اینست که چگونه سایتها بر اساس فاکتور سرعت سنجیده می شوند. داده ها از گزارش فعالیتهای کاربران Chrome، پایگاه داده عملکرد واقعی کاربران دریافت می شود. این داده‌ها نشان دهنده چگونگی بارگیری سایت برای هر بازدید کننده می باشد. بدیهی است که اندازه گیری سرعت دسترسی هر بازدید کننده به سایت بسیار دشوار است. در نتیجه، بررسی دقیق سرعت ازین طریق غیر ممکن است.

در نتیجه برای بهینه سازی رتبه سایت، بهتر است تمامی مسائلی که باعث کندی سایت می شوند را رفع نموده و مشکلات احتمالی سایت را بررسی کنید.جهت اطلاعات بیشتر به مقاله کندی سرعت سایت و کاهش رنکینگ گوگل مراجعه نمایید.

اما کدام فاکتور بیشترین تاثیر را در رتبه بندی دارد؟ با توجه به بررسی سرعت تلفن همراه توسط SEO PowerSuite، همبستگی بین نمره بهینه سازی صفحه(page’s Optimization) و موقعیت آن در SERP می باشد(0.97). و بین موقعیت صفحه در SERP و نمره سرعت آن ارتباطی وجود ندارد. به عبارت دیگر، در حال حاضر گوگل می تواند سایت شما را به عنوان سایت با سرعت پایین رتبه بندی کند، اما تأثیری در رتبه سایت شما ندارد.

با این حال، فاکتور سرعت عامل جدیدی ست، بنابراین گوگل آن را فعلاً در مرحله آزمایش قرار داده است. اما بهرحال با گذشت زمان، ممکن است این همبستگی ها نیز تغییر کند.

رتبه بهینه سازی(Optimization score) فاکتوری است که در حال حاضر برای رتبه بندی مهم است. خوشبختانه، بهینه سازی سایت و ردیابی نتایج کاملا در دست شماست. در این رابطه گوگل لیستی از پیشنهادات را ارائه داده است. شما همچنین می توانید به راهنمای دقیق در مورد بهبود رتبه سایت مراجعه کنید.

معرفی بهترین تکنیک های سئو در سال۲۰۲۲ – قسمت دوم

معرفی بهترین تکنیک های سئو در سال ۲۰۲۲ – قسمت سوم

معرفی بهترین تکنیک های سئو در سال ۲۰۲۲ – قسمت چهارم

معرفی بهترین تکنیک های سئو در سال ۲۰۲۲– قسمت پنجم

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

23 اسفند 1402

در 22:42

کیورد استافینگ یکی از روش‌های سئو کلاه ‌سیاه به شمار می‌رود. این اصطلاح از دو واژه Keyword به معنای کلمه کلیدی و Stuffing به معنای پرکردن تشکیل شده است. به‌ع...

23 اسفند 1402

در 20:27

ضرورت بکاپ گرفتن از هاست و نگهداشتن یک نسخه به‌روز از وب‌سایت، بیشتر از پیش اهمیت دارد. زیرا سایت‌ها ممکن است به دلایل مختلفی مورد حمله قرار گیرند، مانند هک‌...

23 اسفند 1402

در 18:54

Rich snippets چیست؟ گاهی به‌کرات متخصصین سئوی کهنه‌کار از این واژه استفاده می‌کنند. اخیراً، گوگل با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر، توانایی نمایش اطلاعات...

18 دی 1402

در 12:27

در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزی، تکنولوژی ابری به سرعت در حال توسعه و گسترش است و به عنوان یکی از پیشرفت‌های بزرگ در عرصه فناوری شناخته می‌شود. یکی...

13 دی 1402

در 11:37

آغاز یک کسب و کار آنلاین یا راه‌اندازی یک وبسایت شخصی یکی از اقدامات مهم و چالش‌برانگیزی است که ممکن است با آن روبرو شوید. از شروع تا اجرا، شما با مجموعه‌های...

29 آذر 1402

در 17:49

مقدمه وب‌سایت‌ها و سرویس‌های آنلاین همواره با چالش‌ها و انواع خطا همراه هستند. در فرآیند مدیریت و اجرای یک وب‌سایت یا کسب‌وکار آنلاین، احتمال بروز مشکلات و خ...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.