روند بررسی سئو در سال 2018

سئو

به نظر می رسد سال 2018 ، سالی هیجان انگیز برای سئو می باشد. در این مقاله سعی بر آن شده تا افق های جدید سئو را در سالی که در پیش رو داریم، بررسی نماییم.

سئو (Search Engine Optimization) یا به اختصار SEO قطعا یکی از پیچیده ترین الگوریتم های گوگل می باشد که بالغ بر 200 فاکتور مختلف را بررسی میکند. اما این که تا چه حد با این فاکتور ها آشنایی داشته باشیم، چالش برانگیز می باشد؛ چرا که میزان آشنایی با فاکتور های موثر در گوگل، میتواند قوائد بازی تغییر میدهد.
گوگل به عنوان یک موتور جستجوگر می بایست جهت بهبود کیفیت نتایج جستجو تلاش کند، لذا جهت ارائه بهترین کیفیت و کاهش اشتباهات رایج سئو، در طول زمان برخی از فاکتور های رتبه بندی می بایست تغییر کنند. برخی فاکتور های قدیمی حذف می شوند و برخی نیز جدید اضافه می شوند.

لذا با توجه به تغییر قوائد بازی سئو، در این مقاله برآن شدیم مهمترین تکنیک‌های سئو و فاکتور هایی که در سال 2018 کمک می کنند تا وب سایت شما در راس قرار گیرد و در نتیجه رتبه (Ranking) سایت شما بالاتر رفته و نتایج جستجوی بهتری نسبت به رقبای خود داشته باشید، را شرح می دهیم.

افزایش ویژگی SERP در سئو

آیا شما هنوز تصور می کنید، بهترین راه حل افزایش رتبه سئو، افزایش تعداد ترافیک ورودی به سایت شما می باشد؟ در این صورت بهتر است بدانید که ویژگی هایی موسوم به SERP به شدت باعث جلب توجه موتور های جستجو می شوند.  SERP مخفف عبارت Search Engine Results Page می باشد به معنی صفحه نتایج موتور جستجو می باشد.
SERP شامل تبلیغات گوگل (AdWords ها) ، پنل های دانش نامه (Knowledge Panel) ، snippetها و Image packet ها و…. می شود.
در تصاویر زیر نمونه ای از آنها آورده شده است:

  • پنل دانش

سئو پنل دانش

  • تبلیغات adwords

تبلیغات سئو

  • آدرس محل

سئو آدرس محل

Rank Tracker

با توجه به تکامل ویژگی SERP،  شما می بایست رتبه بندی سایت خود را توسط این ویژگی ها بررسی نموده و کلمات کلیدی که می بایست به سایت شما هدایت شوند، را مانیتور نمایید. جهت اینکار شما میتوانید از ابزار قدرتمند Rank Tracker نیز استفاده نمایید. این ابزار 15 مورد از مهمترین موارد SERP را روی سایت شما بررسی میکند. در تصویر زیر محیط این ابزار نمایش داده شده است.

بررسی رتبه در سئو

داده های ساختاری (Structured data)

Structured data به داده‌هایی می‌گویند که به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می‌کند تا دید بهتری نسبت به محتوای یک صفحه از سایت داشته باشند. فرض کنید که می خواهید اطلاعات تماس شرکت خود را  در سایت نمایش دهید. با استفاده از Structured data به موتورهای جستجو می گویید که این داده های خام وارد شده، اطلاعات تماس شما هستند.
جهت اینکار می توانید از فرمت های مختلف استفاده کنید، برای شروع می توانید به راهنمای قدم به قدم آن مراجعه کنید. پس از انجام اینکار، شما می توانید با استفاده از ابزار Rank Tracker ، پیگیری نمایید که سایت شما چگونه نمایش داده می شوند.

داده‌های ساختاری سئو

سرعت بالای لود شدن سایت

سرعت بالای سایت علاوه بر تاثیر روی رتبه وب سایت و نیز سئو، در UX سایت نیز تاثیر گذار می باشد. User Experience یا UX شامل رفتار، حالت و احساسات کاربر در مورد استفاده از یک محصول و یا سیستم خاص گفته می شود.
جهت اینکار می توانید از ابزار رایگان WebSite Auditor استفاده نمایید. در تصویر زیر محیط این ابزار نمایش داده شده است.

سرعت در سئو

محتوای سایت

هنگامی که سایت شما محتویات مناسبی ندارد، شما خیلی به سختی میتوانید گوگل را متقاعد نمایید که رتبه سایت شما را بالا ببرد و معمولا سایت شما پنالتی می شود.

گوگل از روش های مختلفی کیفیت محتوای سایت شما را بررسی میکنند که یکی از آنها ایندکس نمودن معنایی (Latent Semantic Indexing) محتوی سایت می باشد. به این صورت که محتوای میلیون ها سایت را بررسی کرده و مفاهیم مرتبط را جمع آوری نموده و براساس جستجوی کاربر، بهترین نتیجه را نمایش خواهد داد.

گوگل با استفاده از RankBrain، می تواند بهترین نتایج را آنالیز کند و ارتباط و تشابهات بین آن ها را درک کند برای اینکه مطمئن شویم محتوای سایت کامل و جامع می باشد، می بایست صفحاتی که رنکینگ بالاتری دارند را مورد بررسی قراردهیم.

تمامی موارد فوق با استفاده از ابزاری نظیر Website Auditor و TF-IDF tool امکان پذیر می باشد.

محتوای سئو

جستجوی صوتی

در صورتی که در مورد جستجوی صوتی شک دارید؛ در نظر بگیرید که در گزارش گوگل،  در جهان 55 درصد نوجوانان و 40 درصد بزرگسالان روزانه از جستجوی صوتی استفاده می کنند.  بر اساس گفته مدیر رشد گوگل جناب بهشاد بهزادی، نرخ رشد جستجوی صوتی بسیار سریعتر از جستجوی تایپ شده می باشد. همچنین جستجوی صوتی کل عبارت محاوره ای را در بر میگیرد، اما در جستجوی تایپی تنها بخشی از کلمات کلیدی توسط کاربران وارد می شود.
یکی از ابزار های مفیدی که در شناسایی و آنالیز سئو و جستجوهای محاوره ای به شما کمک می کند، Rank Tracker می باشد. در تصویر زیر محیط این ابزار نمایش داده شده است.

وویس سرچ سئو

تاثیر بی نظیر موبایل

با افزایش جستجوهای صوتی، بیش از نیمی از جستجو های  گوگل از طریق دستگاه های موبایل انجام می شود. با توجه به اینکه در آینده قریب الوقوع ، ایندکس شدن از طریق موبایل ها و دستگاه های مرتبط یکی از مهمترین فاکتور های موثر در سئو خواهد بود، مسلما به هیچ وجه نمی بایست سئوی موبایل را نادید گرفت.
جهت این کار شما در مرحله اول می بایست صفحات سایت خود را ریسپانسیو (mobile-friendly) نماید به طوری که صفحات سایت شما در ابعاد موبایل به خوبی نمایش داده شوند. یکی از ابزار های کارآمد جهت تست سایت روی موبایل WebSite Auditor می باشد.

تاثیر Backlink های نامعتبر

تا سالهای اخیر یکی از عوامل موثر در سئو، لینک دهی ها بودند. اما امروزه لینک های نامعتبر تاثیر منفی روی رتبه سایت خواهند داشت. جهت بررسی تاثیر لینک های سایت خود می توانید از ابزار Awario استفاده نماییدکه یکی از بهترین ابزار ها در این زمینه می باشد.

 

لینک دهی در سئو

در صورتی که مقاله فوق مورد توجه شما قرار گرفته پیشنهاد میکنیم مقالات “آموزش کار با دستور cp در لینوکس برای کپی کردن فایل و پوشه ها” و ”هاست لینوکس چیست ؟ ۴ مزایای هاست لینوکس” در بلاگ مرواهاست مطالعه فرمایید

کلام آخر

تکنیک‌های سئو روز به روز درحال تغییر و بهبود است و این یک جنگ تمام نشدنی با گوگل است، هرچقدر استراتژی‌های سئو را بهتر بشناسید بهتر می‌توانید سایت خود را در رتبه‌های بالا ببینید

سوالات متداول

سرعت بالای سایت چه تاثیری دارد؟

سرعت بالای سایت علاوه بر تاثیر روی رتبه وب سایت و نیز سئو، در UX سایت نیز تاثیر گذار می باشد. User Experience یا UX شامل رفتار، حالت و احساسات کاربر در مورد استفاده از یک محصول و یا سیستم خاص گفته می شود.

Structured data چیست؟

Structured data به داده‌هایی می‌گویند که به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می‌کند تا دید بهتری نسبت به محتوای یک صفحه از سایت داشته باشند.

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

23 اسفند 1402

در 22:42

کیورد استافینگ یکی از روش‌های سئو کلاه ‌سیاه به شمار می‌رود. این اصطلاح از دو واژه Keyword به معنای کلمه کلیدی و Stuffing به معنای پرکردن تشکیل شده است. به‌ع...

23 اسفند 1402

در 20:27

ضرورت بکاپ گرفتن از هاست و نگهداشتن یک نسخه به‌روز از وب‌سایت، بیشتر از پیش اهمیت دارد. زیرا سایت‌ها ممکن است به دلایل مختلفی مورد حمله قرار گیرند، مانند هک‌...

23 اسفند 1402

در 18:54

Rich snippets چیست؟ گاهی به‌کرات متخصصین سئوی کهنه‌کار از این واژه استفاده می‌کنند. اخیراً، گوگل با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر، توانایی نمایش اطلاعات...

18 دی 1402

در 12:27

در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزی، تکنولوژی ابری به سرعت در حال توسعه و گسترش است و به عنوان یکی از پیشرفت‌های بزرگ در عرصه فناوری شناخته می‌شود. یکی...

13 دی 1402

در 11:37

آغاز یک کسب و کار آنلاین یا راه‌اندازی یک وبسایت شخصی یکی از اقدامات مهم و چالش‌برانگیزی است که ممکن است با آن روبرو شوید. از شروع تا اجرا، شما با مجموعه‌های...

29 آذر 1402

در 17:49

مقدمه وب‌سایت‌ها و سرویس‌های آنلاین همواره با چالش‌ها و انواع خطا همراه هستند. در فرآیند مدیریت و اجرای یک وب‌سایت یا کسب‌وکار آنلاین، احتمال بروز مشکلات و خ...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.