5 روش برای تبلیغ محتوا در سال 2024

تبلیغ محتوا

تبلیغ محتوا چیست؟ زمانی که محتوای خاصی را ایجاد می کنید، به این معنی نیست که همه مخاطبان آن را می بینند. مخاطبین ابتدا باید بدانند که محتوای مربوطه در دنیای وسیع اینترنت وجود دارد.
چشم انداز دنیای اینترنت و دیجیتال به طور قابل ملاحظه ای رقابتی است. اگر می خواهید میزان بازدید و ارزش محتوای خود را به حداکثر برسانید، پیدا کردن فرصت هایی برای جذب مخاطبان به همان اندازه ایجاد محتوای مناسب و محتوای آسمان خراش و تاثیرگذار، مهم است.

5 روش برای تبلیغ محتوا

در ادامه پنج روش پیشرفته که در هر استراتژی ارتقاء محتوا بازاریابی برای تبلیغ محتوا بکار می رود، جمع آوری شده است.

 از نظرات مخاطبین در ارتقاء محتوا استفاده کنید.

اکثر بازاریابان محتوا با مخاطبین موثر آشنا هستند. اما اگر شما پس از انتشار مطالب خود آن را انجام دهید، فرصت خوبی را ازدست خواهید داد. بدین معنا که هنگامی که شروع به ایجاد محتوا می کنید، می بایست:

  • به سرعت بررسی کنید آیا در حال ایجاد محتوا در موضوعاتی هستید که برای مخاطبین شما جالب خواهد بود.
  • بررسی کنید که کدام مخاطبین به اندازه کافی علاقه مند به این مقاله هستند، و پس از انتشار مقاله در صدد بر می آیند آن را برای مخاطبین خود منتشر کنند که می‌توانید از گوگل آنالیتیک آن را انجام دهید.
  • نظرسنجی ایجاد نموده و یا آنها را به چالش بکشانید.
  • قبل از انتشار محتوا، آنها را دعوت به بررسی پیش نویس نهایی کنید. هر کس دوست دارد احساس کند که نظراتش ارزشمند هستند، و این کار آنها را در انتشار محتوا ترغیب خواهد کرد و باعث تبلیغ محتوا می‌شود.

روش‌های تبلیغ محتوا

دو ابزار بسیار تأثیرگذار Mailshake و Voila Norbert هستند. برای تبلیغات ایمیل، Mailshake و همین‌طور بررسی کمپین ایمیل و برای یافتن ایمیل مخاطبین، (influencers ها) Voila Norbert مفید می باشد.هنگامی که محتوای شما منتشر می شود، با افرادی که در ایجاد این فرایند خلاق با آنها همکاری داشته اید، ارتباط برقرار کنید. اجازه دهید آنها بدانند که شما از آنها قدردانی کرده اید و نظرات آنها را در محتوای نهایی خود قرار داده اید.

از آنها بخواهید به خواندن، اشتراک گذاری و پیوند به محتوای شما اقدام کنند که این باعث تبلیغ محتوا شما می‌شود. سپس، از آنها جویا شوید که آیا در آینده تمایل دارند از نظرات آنها نیز استفاده کنید. از اینکه بدانید این تاکتیک تا چه حد موثر است، حتما متعجب خواهید شد.

 کمک به اشتراک گذاری محتوا

تنها انتشار محتوای در سایت شما ممکن است به اندازه کافی برای سطح تعامل با کاربران کافی نباشد. در این صورت می بایست راهی برای ارسال محتوای خود به مخاطبین بیشتر و تبلیغ محتوا پیدا کنید.
جوامع به اشتراک گذاری محتوا (Content sharing communities)، نظیر فروم ها، انجمن ها و … رسانه های عالی برای انتشار مطالب شما به گروه وسیع تری از مخاطبین هستند. آنها به شما فرصتی میدهند تا پیام خود را با یک شبکه گسترده از افراد، ارسال کنید و به اشتراک بگذارید.
بعنوان مثال، برخی از جوامع محبوب خارجی عبارتند از:

  • HubPages
  • GrowthHackers
  • Flipboard
  • Medium
  • Reddit
  • Blog Engage
  • Triberr
  • Instagram

تبلیغ محتوا با اشتراک گذاری

برخی از این سایت ها رایگان هستند. به این ترتیب، محتوای شما به عنوان یک مطلب ارزشمند جهت دیده شدن کسب و کار شما خواهد شد.

ایجاد گزینه های content snippet

اسنیپت عبارتی است که برای توصیف اطلاعات و داده های نشانه گذاری شده وب سایت ها استفاده می شود و وب مسترها می توانند این داده ها را به کد HTML سایت خود اضافه کنند. اسنیپت ها به موتورهای جستجو کمک می کند تا موضوع و محتوای یک وب سایت را راحت تر درک کنند. با این وجود، موتورهای جستجوی اصلی پا را یک قدم فراتر گذاشته و از این اطلاعات برای نمایش بهتر نتایج جستجو استفاده می کنند تا کاربران بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را راحت تر از موتورهای جستجو دریافت کنند و به این ترتیب باعث تبلیغ محتوا بیشتر می‌شود.

اسنیپت ها خوانایی و درک مطلب را آسان و قابل هضم می کنند. همچنین به اشتراک گذاری آنها نیز آسان تر است (و بنابراین، احتمال دارد کلیک های شما را بهبود بخشد و سئو شما بهتر شود). ایجاد انواع مختلفی از پست توییت یا پست اجتماعی به شما امکان می دهد تا سطح تعامل هر یک از عنوان ها را آزمایش کنید و در طول زمان استراتژی های به اشتراک گذاری خود را توسعه دهید.

هنگام تولید چند اسنیپت از محتوا، این تاکتیک ها را امتحان کنید:

  • ایجاد عناوین چندگانه ( با طول و پیچیدگی متفاوت)
  • ایجاد پرسش های مرتبط مربوط به موضوع
  • از آمارها و ارقام در پیام خود استفاده کنید.
  • گزینه تماس و راههای ارتباطی را اضافه کنید.

تبلیغ محتوا با اسنیپت

جهت تست موضوعات مختلف، 20 تا 30 نوع مختلف ایجاد کنید. موفقیت انتشار مطالب را با در نظر داشتن چرخه زندگی در هر پلتفرم به اشتراک گذاری محتوا بررسی نمایید. به عنوان مثال، پس از 2.5 ساعت، پست فیس بوک معمولا 75٪ از حداکثر نمایش خود خواهد رسید، در حالی که تعاملات توییتر فقط در 24 دقیقه به نیمه می‌رسد.

 به روز رسانی و گسترش پست های موجود

بازاریابانی که به طور مرتب مطالب قدیمی تری را به فرمت های جدید آپدیت می کنند، 74٪ احتمال بیشتری برای دیدن نتایج مثبت دارند. به روز رسانی پست های قدیمی فرصتی برای ترویج دوباره آنها به شما می دهد و محتوا را در مقابل افرادی قرار می دهد که شاید قبل از آن ندیده اند که این خود به خود باعث تبلیغ محتوای بیشتر می‌شود. البته که به روز رسانی محتوای قبلی زمان چندان زیادی از شما نخواهد گرفت.

برای به دست آوردن مزایای بیشتر، فقط محتوای گذشته خود را به روزرسانی نکنید. اینکار روی افزایش رتبه SEO هم تاثیر مثبتی دارد. علاوه برآن برای تبدیل مطلب به محتوای 10X، از طریق infographics های جدید، فیلم ها، کتاب های الکترونیکی، و یا دیگر منابع پیشرفته برای تاثیر بیشتر، تلاش کنید.

  • جهت بررسی ماهانه تاریخ مقالات را به تقویم خود اضافه کنید تا به یاد داشته باشید که پست های قدیمی را به روز رسانی نموده و یا گسترش دهید.
  • نگاهی به اخبار در صنعت خود داشته باشید و به سرعت مطالب قدیمی تر را آپدیت کنید، زمانی که تحولات جدید رخ میدهد، مطالب قدیمی تر را تغییر دهید و به روز نمایید و تبلیغ محتوا کنید.
  • در هنگام ایجاد محتوا یادداشت های کوتاهی از موضوع تهیه کنید تا فرصت های آسان برای به روزرسانی در آینده پیدا کنید.

تبلیغ محتوا با بروزرسانی محتوا

 به فرصت ها بگو آری

در حالی که هدف اصلی استراتژی بازاریابی محتوا شما باید ارائه اطلاعات بسیار مرتبط و مفید برای خوانندگان باشد، می توانید مزایای بازاریابی را در حوزه های دیگر نیز داشته باشید. تولید محتوای با کیفیت عالی می تواند منجر به نتایج زیر شود:

  • ایجاد لینک و پیوندها در وب سایت های سطح بالا به مطالب شما
  • فرصت های سخنرانی در کنفرانس ها در صنعت شما
  • نمایش در پادکست ها
  • انتشار در وبینارها و اشتراک با سایر مخاطبین و تبلیغ محتوا
  • فرصت های انتشار کتاب

تبلیغ محتوا با پادکست

این نتایج ممکن است روی محتوای شما مستقیما تاثیرگذار نباشند، اما صرف نظر از این، توسعه نام تجاری شما را بهبود می بخشد و لذا روی بازاریابی آینده شما را بیشتر تاثیر می گذارد تبلیغ محتوای بیشتری می‌شود.

سخن آخر

ترویج هدف باید پویا باشد. استراتژی های خود را در طول زمان با استفاده از تاکتیک های رایج پیش ببرید. هنگامی که نه تنها در ایجاد محتوا، بلکه در مورد نحوه انتشار و استفاده از محتوا برای رشد کسب و کار شما شما تأکید کنید، فرصت هایی برای ارتقاء بیشتر، آشکار خواهد شد و باعث تبلیغ محتوای بیشتری خواهد شد.
چه روش های دیگری جهت ارتقاء محتوای به این لیست اضافه می کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

در صورتی که مقاله فوق مورد توجه شما قرار گرفته پیشنهاد میکنیم مقالات “Domain سایت یا دامنه چیست و چه کاربردی دارد؟” و ”آموزش نحوه فعالسازی SSL رایگان سی پنل و تمدید آن به صورت خودکار” در بلاگ مرواهاست مطالعه فرمایید

سوالات متداول

اسنیپت چیست؟

اسنیپت عبارتی است که برای توصیف اطلاعات و داده های نشانه گذاری شده وب سایت ها استفاده می شود و وب مسترها می توانند این داده ها را به کد HTML سایت خود اضافه کنند.

اشتراک گذاری محتوا چه تاثیری در تبلیغ محتوا دارد؟

تنها انتشار محتوای در سایت شما ممکن است به اندازه کافی برای سطح تعامل با کاربران کافی نباشد. در این صورت می بایست راهی برای ارسال محتوای خود به مخاطبین بیشتر و تبلیغ محتوا پیدا کنید.

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

23 اسفند 1402

در 22:42

کیورد استافینگ یکی از روش‌های سئو کلاه ‌سیاه به شمار می‌رود. این اصطلاح از دو واژه Keyword به معنای کلمه کلیدی و Stuffing به معنای پرکردن تشکیل شده است. به‌ع...

23 اسفند 1402

در 20:27

ضرورت بکاپ گرفتن از هاست و نگهداشتن یک نسخه به‌روز از وب‌سایت، بیشتر از پیش اهمیت دارد. زیرا سایت‌ها ممکن است به دلایل مختلفی مورد حمله قرار گیرند، مانند هک‌...

23 اسفند 1402

در 18:54

Rich snippets چیست؟ گاهی به‌کرات متخصصین سئوی کهنه‌کار از این واژه استفاده می‌کنند. اخیراً، گوگل با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر، توانایی نمایش اطلاعات...

18 دی 1402

در 12:27

در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزی، تکنولوژی ابری به سرعت در حال توسعه و گسترش است و به عنوان یکی از پیشرفت‌های بزرگ در عرصه فناوری شناخته می‌شود. یکی...

13 دی 1402

در 11:37

آغاز یک کسب و کار آنلاین یا راه‌اندازی یک وبسایت شخصی یکی از اقدامات مهم و چالش‌برانگیزی است که ممکن است با آن روبرو شوید. از شروع تا اجرا، شما با مجموعه‌های...

29 آذر 1402

در 17:49

مقدمه وب‌سایت‌ها و سرویس‌های آنلاین همواره با چالش‌ها و انواع خطا همراه هستند. در فرآیند مدیریت و اجرای یک وب‌سایت یا کسب‌وکار آنلاین، احتمال بروز مشکلات و خ...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.