9 دلیل اصلی کاهش ترافیک سایت

کاهش ترافیک سایت

هنگامی که یک شرکت متوجه کاهش ترافیک سایت خود می شود، وحشت زده شده و با مسئول سئو و یا طراح وب سایت خود موضوع را در میان می گذارد. در این حالت مالک سایت ممکن است به شما پیشنهاد تغییر محتوای سایت یا طراحی جدید دهد، اما شما بعنوان طراح وب و یا سئوکار می بایست در وهله اول علت آن را پیدا و برطرف نمایید.

دلایل بسیار زیادی از جمله تغییر الگوریم های گوگل و یا خطاهای برنامه نویسی و…  وجود دارند که می توانند باعث کاهش ترافیک سایت گردند و لزوما تنها دلیل آن خطای برنامه نویس یا طراح سایت نیست. در ادامه نتیجه تحقیقات اعضای شورای آژانس فوربس در رابطه با مهمترین دلایل کاهش ترافیک سایتها آورده شده است.

 

دلایل کاهش ترافیک سایت

  • عدم بهینه سازی موبایل

اگر وب سایت شما برای استفاده از تلفن همراه بهینه نباشد، کاهش ترافیک روی سایت را تجربه می کنید. توجه داشته باشید که با توجه به گسترش روز افزون استفاده از تلفن های همراه و موبایل توسط کاربران، الگوریتم های جستجوی Google، برای وب سایت هایی که واکنشگرا (Responsive) هستند و در ورژن های موبایل و آی پد نیز بدرستی نمایش داده می شوند و بخش های مختلف سایت به آسانی قابل دسترس باشند، امتیاز بالاتری در نظر خواهد گرفت و کاهش ترافیک سایت کمتر می‌شود.

کاهش ترافیک سایت با ریسپانسیو

لذا توصیه می شود هرازچندگاهی صفحات وب سایت خود را در موبایل خود باز کنید تا مطمئن شوید که محتوای سایت به درستی نمایش داده می شود و نیز طراحی آن کاربرپسند باشد.

  • تغییرات قابل توجه در وب سایت

اغلب اعمال تغییرات اشتباه در وب سایت، تولید فایل ربات نامناسب و یا به روز رسانی لینک های موجود، می تواند روی کاهش ترافیک سایت تاثیرگذار باشد.در این خصوص می بایست با تیم خود بررسی  کنید تا متوجه شوید چه تغییراتی در هفته گذشته روی سایت اعمال شده است. اگر از Google Analytics استفاده می کنید، می توانید با بررسی یادداشت های اخیر علل کاهش ترافیک را شناسایی کنید.

بهبود کاهش ترافیک سایت

  • بک لینک های جدید

بک لینک های (Backlink) سایت خود را بررسی نموده تا مشخص گردد آیا لینک های جدیدی اخیرا اضافه شده است. برخی از ابزارهای عالی برای مشاهده و بررسی بک لینک های شما  Ahrefs، SEMrush و CognitiveSEO  می باشند.

  • محتوای قدیمی وب سایت

گاهی اوقات کاهش ترافیک ناشی از مسائل فنی یا تغییرات الگوریتم گوگل است. گاهی نیز کمبود محتوای جدید باعث کاهش ترافیک سایت می شود. مطالب سایت می بایست به صورت دوره ای و منظم از پست های جدید وبلاگ گرفته تا مطالعات موردی مشتری ها و ایجاد سایر محتوای مفید و غیر تبلیغاتی دائما به روزرسانی گردد.

بررسی کاهش ترافیک سایت

  • استراتژی های بازاریابی ایمیل ضعیف

پایگاه داده ایمیل شرکت می تواند یک شمشیر دو طرفه باشد. اگر پیامهایی که به صورت گروهی به بازدیدکنندگان و وفاداران وب سایت خود ارسال می کنید، دارای محتوای جذاب و کاربردی بوده و یا پیشنهادات ارزنده و یا قابل توجهی به ایشان ارائه دهید، بازدیدکنندگان بیشتر به سایت شما رجوع می کنند. اگر ارتباط شما با بازدیدکنندگان به هردلیل قطع گردد و یا ارزش افزوده ای در آن وجود نداشته باشد، این عامل باعث افت ترافیک سایت می شود. لذا کاهش ترافیک سایت به تعامل مستمر با کاربران و نیز ایمیل های گروهی وابسته می باشد.

  • سرعت لود پایین وبسایت

سرعت سایت یکی از عوامل اصلی و مهمی است که Google در الگوریتم های خود برای رتبه بندی صفحات استفاده می کند. سرعت پایین وب سایت و باز شدن صفحات سایت به کندی، روی کاهش ترافیک وب سایت تاثیر بسزایی دارد. ممکن است به دلیل تجربه ضعیف کاربر، عدم بهینه سازی، صفحات سایت به کندی بارگیری شوند و باز شدن تصاویر و یا سایت مستلزم مدت زمان طولانی تری باشد که این عامل باعث کاهش ترافیک سایت می گردد. تحقیقات اخیر نشان می دهد که زمان طلایی برای لود شدن سایت، سه ثانیه یا کمتر ، به خصوص در تلفن های همراه می باشد.

کاهش ترافیک سایت بر اساس سرعت سایت

  • تغییرات جاوا اسکریپت

اغلب اوقات که شاهد کاهش ناگهانی و شدید ترافیک سایت هستیم، با بررسی های دقیق و پیگیری با تیم توسعه دهنده سایت، در می یابیم که علت اصلی آن اعمال تغییرات در کدهای جاوااسکریپت (Java Script) می باشد. اغلب طراحان هنگام به روزرسانی محتوای سایت، با ایجاد تغییرات نادرست در کدهای جاوااسکریپت نظیر (heatmapping, marketing automation, form code)، باعث می شوند کدهای مربوطه بدرستی توسط الگوریتم های گوگل تجزیه و تحلیل نشود و کاهش ترافیک سایت رخ بدهد.

  • افت در رتبه بندی جستجو

هر زمان شاهد افت شدید در ترافیک وب سایت شدید، بلافاصله بررسی نمایید که آیا تغییری در رتبه بندی سایت در Google نیز صورت گرفته یا خیر. حتی بروز رسانی یک الگوریتم کوچک در گوگل می تواند تاثیر زیادی در رتبه بندی سایت و متعاقبا ترافیک وب داشته باشد. به طور خلاصه، اگر در یک سایت به طور مداوم برای ایجاد محتوای هدفمند و ارزشمند تغییراتی اعمال نشود، احتمال دارد که رقبا در رتبه بندی بالاتری قرار بگیرند و از شما پیشی بگیرند.

درست کردن کاهش ترافیک سایت

  • خطاهای فنی سایت

در صورتی که با افت شدید ترافیک مواجه شدید در قدم اول، از خدمات سرور سایت / میزبانی هاستینگ خود اطمینان حاصل کنید. آیا سایت در حال حاضر بالا هست؟ آیا بدرستی همه صفحات آن قابل دسترسی هستند؟ آیا همه صفحات قابل دسترسی هستند؟ آیا ریدارکت های 301 بدرستی تنظیم شده اند، گواهی SSL به درستی فعال هست؟

در صورتی که مقاله فوق مورد توجه شما قرار گرفته پیشنهاد میکنیم مقالات “آموزش کار با دستور cp در لینوکس برای کپی کردن فایل و پوشه ها” و ”هاست لینوکس چیست ؟ ۴ مزایای هاست لینوکس” در بلاگ مرواهاست مطالعه فرمایید

کلام آخر

بررسی و بهبود کاهش ترافیک سایت شما یکی از مهم‌ترین عواملی هستش که باید به آن توجه شود و اگر ادامه پیدا کند شما نمی‌توانید رشد و پیشرفت سایت خود را ببینید

سوالات متداول

ابزارهای بررسی بک لینک‌ها چیست؟

برخی از ابزارهای عالی برای مشاهده و بررسی بک لینک های شما Ahrefs، SEMrush و CognitiveSEO می باشند.

تاثیر Responsive نبودن سایت در کاهش ترافیک سایت چیست؟

برای وب سایت هایی که واکنشگرا (Responsive) هستند و در ورژن های موبایل و آی پد نیز بدرستی نمایش داده می شوند و بخش های مختلف سایت به آسانی قابل دسترس باشند، امتیاز بالاتری در نظر خواهد گرفت و کاهش ترافیک سایت کمتر می‌شود.

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

23 اسفند 1402

در 22:42

کیورد استافینگ یکی از روش‌های سئو کلاه ‌سیاه به شمار می‌رود. این اصطلاح از دو واژه Keyword به معنای کلمه کلیدی و Stuffing به معنای پرکردن تشکیل شده است. به‌ع...

23 اسفند 1402

در 20:27

ضرورت بکاپ گرفتن از هاست و نگهداشتن یک نسخه به‌روز از وب‌سایت، بیشتر از پیش اهمیت دارد. زیرا سایت‌ها ممکن است به دلایل مختلفی مورد حمله قرار گیرند، مانند هک‌...

23 اسفند 1402

در 18:54

Rich snippets چیست؟ گاهی به‌کرات متخصصین سئوی کهنه‌کار از این واژه استفاده می‌کنند. اخیراً، گوگل با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر، توانایی نمایش اطلاعات...

18 دی 1402

در 12:27

در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزی، تکنولوژی ابری به سرعت در حال توسعه و گسترش است و به عنوان یکی از پیشرفت‌های بزرگ در عرصه فناوری شناخته می‌شود. یکی...

13 دی 1402

در 11:37

آغاز یک کسب و کار آنلاین یا راه‌اندازی یک وبسایت شخصی یکی از اقدامات مهم و چالش‌برانگیزی است که ممکن است با آن روبرو شوید. از شروع تا اجرا، شما با مجموعه‌های...

29 آذر 1402

در 17:49

مقدمه وب‌سایت‌ها و سرویس‌های آنلاین همواره با چالش‌ها و انواع خطا همراه هستند. در فرآیند مدیریت و اجرای یک وب‌سایت یا کسب‌وکار آنلاین، احتمال بروز مشکلات و خ...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.