خطاهای متداول وردپرس(قسمت دوم)

خطاهای متداول وردپرس

امروزه تعداد بیشتر سایت ها با سیستم مدیریت محتوا وردپرس ساخته شده است که با گسترش روز افزون این سیستم مدیریت محتوا مشکلاتی هم به همراه خود آورده است که تعداد این خطاها و مشکلات کم نیستند.

در تکمیل مقاله قبل، ادامه لیست شایع ترین خطاهای وردپرس را که کاربران وردپرس با آن مواجه می‌شوند و علت آنها، آورده شده است.

4-به روزرسانی خودکار با مشکل مواجه شود.

گاها شرایطی وجود خواهد داشت که قابلیت به روزرسانی خودکار WordPress از کار می افتد.

در این حالت علائم آن شامل موارد زیر می شود:

  • نمایش صفحه سفید و خالی از اطلاعات
  • اخطاری مبنی بر عدم موفقیت بروزرسانی
  • پیغام خطای PHP

ویژگی بروزرسانی خودکار وردپرس ممکن است به دلیل عدم امکان اتصال به فایل های اصلی وردپرس ، مشکلی در اتصال به اینترنت در هنگام بروزرسانی ویا سطوح دسترسی(Permissions) نادرست فایلها از کار بیفتد.

در این حالت می بایست وردپرس را بصورت دستی به روزرسانی نمایید.

5-زمان اتصال تمام شده است.(Connection Timed Out)

خطای اتمام زمان اتصال، زمانی اتفاق می‌افتد که وب سایت شما تعداد درخواست های بیشتری نسبت به منابع و توان سرور ارسال میکند. این مورد اکثرا در میزبانی اشتراکی که میزان حافظه رم(RAM) شما محدود است، رخ میدهد.

در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید جهت رفع این مشکل بررسی کنید:

  • همه افزونه ها را غیرفعال کنید. اگر غیرفعال کردن همه افزونه های وردپرس در سایت شما مشکل را برطرف کرد ، آنها را یک به یک دوباره فعال کنید تا ببینید کدام افزونه باعث ایجاد مشکل می شود.
  • تم/قالب پیش فرض WordPress را فعال نمایید. با اینکار در صورتی که مشکل از قالب/تم مربوطه باشد، مشخص خواهد شد.
  • میزان حافظه رم سرور را در wp-config.php افزایش دهید. اگرسرویس شما روی هاست اشتراکی می باشد، از شرکت هاستینگ خود بخواهید که میزان حافظه رم را افزایش دهد.
  • میزان زمان maximum executionرا در فایلphp.ini افزایش دهید. از آنجا که این فایل در فایل های اصلی وردپرس و قابل بازگردانی نمی باشد، اگر مطمئن نیستید که چگونه آن را ویرایش کنید، با شرکت ارائه دهنده میزبانی خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید حداکثر زمان اجرای سایت را افزایش دهند.

6-حالت Maintenance Mode پس از بروزرسانی وردپرس نمایش داده می شود.

هنگامی که وردپرس به روزرسانی می شود ، به طور خودکار فایل .maintenance نصب می شود. پس از بروزرسانی ، ممکن است پیامی با مضمون زیر دریافت کنید:

Briefly unavailable for scheduled maintenance. Please check back in a minute

علت این خطا ایسنت که ممکن است فایل maintenance به درستی حذف نشده باشد.

برای حذف این خطا موارد زیر را انجام دهید:

  • با استفاده از برنامه FTP خود وارد وب سایت خود شوید.
  • فایل .maintenance را که در root سایت یافت می شود حذف کنید.

7-تغییراتی در سایت اعمال می کنید و ذخیره نمی شود.

اگر در وب سایت خود تغییراتی ایجاد کرده اید و تغییرات داده شده را در مرورگر خود نمی بینید، ممکن است لازم باشد حافظه نهان مرورگر(browser cache) را پاک کنید.

مرورگر(Browser) شما اطلاعات مربوط به وب سایت هایی را که بازدید می کنید ذخیره می کند. این باعث می شود هنگام بازدید از وب سایت ها بارگیری سریعتر انجام شود زیرا در زمان مراجعه مجدد به سایت، مرورگربجای دانلود مجدد سایت، اطلاعاتی را که در رایانه شما ذخیره شده است بارگیری کند.

اگر تغییری در وب سایت ایجاد کنید و مرورگر آن را نمایش نمیدهد به این دلیل است که داده ها را از حافظه نهان خود بارگیری می کند، و در نتیجه شما تغییرات خود را نمی بینید. برای برطرف کردن مشکل ، کافی است حافظه پنهان مرورگر خود را خالی کنید یا تب را ببندید و لینک مربوطه دوباره باز کنید.

8-پیوندهای Pretty Permalinks 404 و تصاویر باز نمی شوند.

اگر هنگام بارگذاری تصاویر ، خطای Pretty Permalinks 404را تجربه کرده اید، ممکن است mode_rewrite به طور پیش فرض در آپاچی فعال نباشد.

mode_rewrite ماژول extension module وب سرور Apache است که امکان بازنویسی و جایگزینی URL ها رامی دهد. این همان چیزی است که باعث می شود بتوانید از لینک های کاملاً مناسب و دلخواه استفاده کنید.

جهت رفع این مشکل، مجدد پیوندهای خود را از Settings > Permalinks بازنشانی کنید.

اگر این مورد عمل نکرد، ممکن است نیاز باشد فایل .htaccess را به صورت دستی به صورت زیر ویرایش کنید.

# BEGIN WordPress
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^index\.php$ – [L]RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]</IfModule>
# END WordPress

 

در صورتی که مقاله فوق مورد توجه شما قرار گرفته پیشنهاد میکنیم مقالات “تفاوت هاست لینوکس و هاست ویندوز” و ”علت بلاک شدن IP در فایروال سرور” در بلاگ مرواهاست مطالعه فرمایید

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

23 اسفند 1402

در 22:42

کیورد استافینگ یکی از روش‌های سئو کلاه ‌سیاه به شمار می‌رود. این اصطلاح از دو واژه Keyword به معنای کلمه کلیدی و Stuffing به معنای پرکردن تشکیل شده است. به‌ع...

23 اسفند 1402

در 20:27

ضرورت بکاپ گرفتن از هاست و نگهداشتن یک نسخه به‌روز از وب‌سایت، بیشتر از پیش اهمیت دارد. زیرا سایت‌ها ممکن است به دلایل مختلفی مورد حمله قرار گیرند، مانند هک‌...

23 اسفند 1402

در 18:54

Rich snippets چیست؟ گاهی به‌کرات متخصصین سئوی کهنه‌کار از این واژه استفاده می‌کنند. اخیراً، گوگل با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر، توانایی نمایش اطلاعات...

18 دی 1402

در 12:27

در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزی، تکنولوژی ابری به سرعت در حال توسعه و گسترش است و به عنوان یکی از پیشرفت‌های بزرگ در عرصه فناوری شناخته می‌شود. یکی...

13 دی 1402

در 11:37

آغاز یک کسب و کار آنلاین یا راه‌اندازی یک وبسایت شخصی یکی از اقدامات مهم و چالش‌برانگیزی است که ممکن است با آن روبرو شوید. از شروع تا اجرا، شما با مجموعه‌های...

29 آذر 1402

در 17:49

مقدمه وب‌سایت‌ها و سرویس‌های آنلاین همواره با چالش‌ها و انواع خطا همراه هستند. در فرآیند مدیریت و اجرای یک وب‌سایت یا کسب‌وکار آنلاین، احتمال بروز مشکلات و خ...

1 دیدگاه دربارهٔ «خطاهای متداول وردپرس(قسمت دوم)»

  1. سلام، مرسی بابت مطلبتون من به ارور briefly unavailable for scheduled maintenance. check back in a minute. برخورد کرده بودم که خداروشکر حل شد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.