ثبت نام سایت جهت ترافیک نیم بها

website-traffic

با توجه به سیاست جدید و تعرفه نیم بها جهت سایت‌های داخلی از سوی وزارت ارتباطات، در صورت تهیه هاست و سرورهای مجازی از شرکت مرواهاست، می‌توانید سایت خود را در سامانه وزارت ارتباطات به آدرس http://ito.gov.ir ثبت نموده و بدین ترتیب سایت شما در بین لیست سایت های ترافیک داخلی قرار خواهد گرفت.

یکی از مزایای این اقدام این است که بهای ترافیک کاربرانی که با اینترنت داخلی وارد سایت شما شوند، به صورت نیم بها محاسبه خواهد شد.

وزارت ارتباطات در این راستا اعلام نموده است که تمامی تولیدکنندگان محتوای داخلی که محصولات آن‌ها در داخل کشور میزبانی می‌شود، می‌توانند با مراجعه به پورتال سازمان فناوری اطلاعات ایران به آدرس http://ito.gov.ir  دامنه و آدرس عددی (IP) خود را ثبت کنند تا تعرفه‌ نیم‌بهای ترافیک داخلی برای آن‌ها محاسبه شود.

به گزارش ایسنا، با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، یکی از مهم‌ترین مزایایی که مورد توجه قرار گرفت، تفکیک تعرفه اینترنت داخل از بین‌الملل بود. بدین معنا که برای وب‌سایت‌ها با سرورهای داخلی در مقایسه با وب‌سایت‌های خارجی، تخفیف ۵۰ درصدی در نظر گرفته شد و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی از اینترنت ثابت و همراه، مطابق مصوبه سازمان تنظیم مقررات رادیویی، به رعایت این موضوع در محاسبه هزینه اینترنت برای کاربران ملزم شدند.

اعمال هزینه حداقل نیم‌بها برای استفاده از ترافیک سایت‌های داخلی نسبت به ترافیک بین‌الملل از مواردی است که شرکت‌های ارایه‌کننده خدمات اینترنتی باید آن را رعایت کنند. اینکه کدام یک از وب‌سایت‌ها شامل این طرح باشند، از ابتدا محل پرسش بود؛ هم‌زمان با بهره‌برداری از فازهای اول و دوم شبکه ملی اطلاعات و در گام نخست، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، لیست ۱۰۰ سایت پرترافیک داخلی که سرورهای آن‌ها در ایران قرار دارد را به اپراتورها و شرکت‌های اینترنت ارائه کرد که کاربران با مراجعه به این سایت‌ها، تنها نصف هزینه را پرداخت کنند و مقرر شد این لیست به مرور تکمیل شود.

نحوه نیم بها نمودن ترافیک سایت

شرط قرارگیری سایت در بین لیست سایت های ترافیک داخلی این است که سایت در داخل کشور میزبانی شده باشد. یعنی برای اینکه سایت شما برای بازدیدکنندگان ترافیک 50 درصدی را ثبت کند لازم است که ازهاست داخل ایران تهیه نمایید.

جهت مشاهده پلانها و تعرفه های هاست داخل ایران مرواهاست به لینک های زیر رجوع نمایید:

هاست لینوکس حرفه‌ای ایران مرواهاست

هاست ویندوز حرفه‌ای ایران مرواهاست

پس از تهیه هاست داخل ایران، به آدرس سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی مراجعه نموده و گزینه ثبت نام را انتخاب نمایید.

https://eservices.ito.gov.ir/page/iplist

سپس نوع فعالیت سایت را اعم از شخص حقیقی یا حقوقی انتخاب نموده و اطلاعات مورد نظر را تکمیل نمایید.

پس از انجام مرحله اولیه ثبت نام و پس از بررسی اطلاعات توسط مدیر سایت نتیجه درخواست از طریق ایمیل برای شما ارسال خواهد شد و اگر سایت شما تایید شده باشد، جزییات ورود به سامانه که شامل نام کاربری(کد ملی) و رمز عبور(کلمه عبور هنگام ثبت نام در سامانه) است برای شما ارسال خواهد شد.

 

حال پس از ورود به سامانه با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود می‌توانید نسبت به ثبت اطلاعات مربوط به نام دامنه و IP خود اقدام نمایید.

بدین ترتیب سایت شما، برای بازدیدکنندگان شامل ترافیک نیم بها خواهد شد.

فیس بوک
توییتر
لینکدین
تامبلر
پین ترست
رددیت
ایمیل

23 اسفند 1402

در 22:42

کیورد استافینگ یکی از روش‌های سئو کلاه ‌سیاه به شمار می‌رود. این اصطلاح از دو واژه Keyword به معنای کلمه کلیدی و Stuffing به معنای پرکردن تشکیل شده است. به‌ع...

23 اسفند 1402

در 20:27

ضرورت بکاپ گرفتن از هاست و نگهداشتن یک نسخه به‌روز از وب‌سایت، بیشتر از پیش اهمیت دارد. زیرا سایت‌ها ممکن است به دلایل مختلفی مورد حمله قرار گیرند، مانند هک‌...

23 اسفند 1402

در 18:54

Rich snippets چیست؟ گاهی به‌کرات متخصصین سئوی کهنه‌کار از این واژه استفاده می‌کنند. اخیراً، گوگل با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر، توانایی نمایش اطلاعات...

18 دی 1402

در 12:27

در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزی، تکنولوژی ابری به سرعت در حال توسعه و گسترش است و به عنوان یکی از پیشرفت‌های بزرگ در عرصه فناوری شناخته می‌شود. یکی...

13 دی 1402

در 11:37

آغاز یک کسب و کار آنلاین یا راه‌اندازی یک وبسایت شخصی یکی از اقدامات مهم و چالش‌برانگیزی است که ممکن است با آن روبرو شوید. از شروع تا اجرا، شما با مجموعه‌های...

29 آذر 1402

در 17:49

مقدمه وب‌سایت‌ها و سرویس‌های آنلاین همواره با چالش‌ها و انواع خطا همراه هستند. در فرآیند مدیریت و اجرای یک وب‌سایت یا کسب‌وکار آنلاین، احتمال بروز مشکلات و خ...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.